Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaa
Tror den eller The Girl Who Loved Tom Gordon vad första King-boken jag läste.
(Oklart vad pappa tänkte som gav över dem till mig i så ung ålder, men evigt tacksam för det )
och:“I can’t lose the thing I’ve held onto for so long, you know?” My face twists up from the pain of pushing it out. “I just really need it to be a love story, you know? I really, really need it to be that.”
“I know,” she says.
“Because if it isn’t a love story, then what is it”? I look to her glassy eyes, her face of wide open empathy. “It’s my life,” I say. “This has been my whole life.”
“It’s strange to know that whenever I remember myself at fifteen, I’ll think of this.”
Ja, läs om! Den är fortfarande fruktansvärt bra tycker jag. Ännu mer obehaglig för att den är så nära verkligheten på något sätt.Åh den var en av mina favoriter, kanske dags att läsa om nu som vuxen och se om den är lika fin. Min första var Christine, till lärarnas stora förskräckelse Vissa ungar gillar mörker helt enkelt!
Jag gav faktiskt upp på den. Är väl inte bäst på att läsa böcker med för mycket elände, men här saknade jag något i den. Något som gjorde den intressant eller att jag ens skulle vilja följa karaktären, men det kom inte så jag gav upp...Läst Shuggie Bain och förstår all positiv respons på den. Trots allt misär tyckte jag inte den var tung att läsa, utan sträckläste/lyssnade. Väldigt väl beskrivet just det om att ha en missbrukade förälder, (och en alldeles för lojal pojke mot sin mamma.)
Tjoho!Ska snart börja på årets sommarbokbingo-bricka vill någon bidra med rutor så skicka pm!