Haha oh my lord EXAKT SÅ kändes det.Den gillade jag! Hans andra böcker är också riktigt bra! (men ganska annorlunda i stilen jämfört med En nästan sann historia)
Åh gud, jag vet precis vad du menar. Det är en av de sämsta böckerna jag läst, och jag fick verkligen sitta på händerna för att inte berätta för dig exakt hur värdelös jag tyckte att den var, då när du skrev att du skulle börja läsa den för ett tag sen... Såhär sammanfattade jag läget i april förra året, när jag nyligen hade läst ut den:
På tal om recensioner gick jag tillbaka och läste vad andra tyckt om About Grace, som jag ju var så besviken på, och hittade en av de topprankade recensionerna som sammanfattade det såhär:
"My patience with good writing around an annoying plot just doesn't stretch for 413 pages. And if the book was trying to say something about diaphanous borders between now and the future, I was so frustrated, I didn't care."
Japp, ungefär så!
Jag förstår att det var jobbigt att stå emot
Nu. Är. Den. SLUT!
Fyfan alltså.
<insert "It's been 84 years" gif here>
Känns fortfarande som att jag läste den i åratal och det var liksom INGET som var bra.
Det enda jag kände för karaktärerna var typ "Ja ja men INGEN BRYR SIG"
Okej. Nu har jag fått det ur systemet
Ska läsa om "La Belle Sauvage" av Philip Pullman, så att jag även kan ta tag i att läsa del två i trilogin, "The Secret Commonwealth" (nu tillslut, efter att den varit ute i två år.. nåja).