Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnade på Morden på mangle steet och det är en sån där bok jag lika gärna kunnat vara utan (så himla stökigt att känna tvånget att läsa klart en påbörjad bok :o ). Förstår inte varför folk (män?) tvunget måste skriva fler deckare med misogyna, dryga skitstövlar till huvudkaraktärer?
liksom, vad är grejen med att göra en riktigt dålig Sherlock-wannabe? Jag kan inte förstå varför en känner att en måste upprepa sviniga karaktärer i modern tid.

Åh har två fantastiska böcker, mer faktabaserade men underbart nördiga A thirst för Empire, how tea shaped the world av Erika Rappaport och The true history of tea av Victor H. Mair och Erling Hoh. Just nu har jag mest skummat dem men å vad jag ska nörda ner mig senare :love:

Lästips tack!

Jag vill läsa nåt inspirerande, gärna om en kvinna som reser och finner sig själv eller nåt. Typ Wild. Någon med tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama