Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittat något roligt på bokrean?

Jag ska på ett möte precis vid Adlibris butik i eftermiddag så tänkte nog kika in där efteråt. Behöver naturligtvis ingenting men är lite sugen på någon eller ett par av Lisa Bjärbos vegetariska kokböcker och ibland finns det ju riktigt fina klassiker för inte många kronor... så vi får väl se ;)

Jag läste ut Doften av en man av Agneta Pleijel inatt och gillade så himla mycket. Tvingade mig igenom Spådomen i förra veckan för det kändes som om jag skulle ha läst den först och jag tyckte den var rackarns seg alltså, men Doften av en man var definitivt min grej.

Annars läser jag Okänt offer av Tana French, intressant som bara den. Ska även börja på Kejsaren av Portugallien här i dagarna.

Ikväll diskuterar vi Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl med en av mina bokcirklar och jag kommer typ inte ihåg någonting. Får läsa lite recensioner och fräscha upp minnet i eftermiddag :angel:

Jag ska på ett möte precis vid Adlibris butik i eftermiddag så tänkte nog kika in där efteråt. Behöver naturligtvis ingenting men är lite sugen på någon eller ett par av Lisa Bjärbos vegetariska kokböcker och ibland finns det ju riktigt fina klassiker för inte många kronor... så vi får väl se ;)
Vart ligger den butiken?! :eek: Låter ju livsfarligt :D

Vart ligger den butiken?! :eek: Låter ju livsfarligt :D

Hörnet Magasinsgatan och Kungsgatan, om jag inte minns fel. Mittemot Flying Tiger (också livsfarligt) och mycket nära Science Fiction-bokhandeln (också livsfarligt). Jättetrevlig och fräsch butik! Säkert kaos idag, men jag var där lite före jul och det var så trevligt så.

Hörnet Magasinsgatan och Kungsgatan, om jag inte minns fel. Mittemot Flying Tiger (också livsfarligt) och mycket nära Science Fiction-bokhandeln (också livsfarligt). Jättetrevlig och fräsch butik! Säkert kaos idag, men jag var där lite före jul och det var så trevligt så.
Vad är Flying tiger?

Vad är Flying tiger?

Det som hette TGR ett tag... ligger på Avenyn bredvid KappAhl (och även på Frölunda Torg och Backaplan numera). Dansk butik som säljer en massa pyssel, kontorsmaterial, heminredning, viss elektronik, porslin, leksaker och allt möjligt till extremt skäliga priser. Jag gissar att de fick byta namn från TGR i Sverige för att inte blandas ihop med klädmärket Tiger!

Här kan du kika: https://se.flyingtiger.com/

Det som hette TGR ett tag... ligger på Avenyn bredvid KappAhl (och även på Frölunda Torg och Backaplan numera). Dansk butik som säljer en massa pyssel, kontorsmaterial, heminredning, viss elektronik, porslin, leksaker och allt möjligt till extremt skäliga priser. Jag gissar att de fick byta namn från TGR i Sverige för att inte blandas ihop med klädmärket Tiger!

Här kan du kika: https://se.flyingtiger.com/
Ja, den ... den som ser ut som en basar i fönstret? På höger sida när man kommer från Domkyrkan? Jag har aldrig varit inne för jag har fått för mig att allt är sån där usel kvalitet. Men det kanske är helt fel?

Ja, den ... den som ser ut som en basar i fönstret? På höger sida när man kommer från Domkyrkan? Jag har aldrig varit inne för jag har fått för mig att allt är sån där usel kvalitet. Men det kanske är helt fel?

Ja det kanske man kan säga, det har jag inte tänkt på! Men ja, säkerligen. Jag är helnöjd med kvalisorten därifrån och jag köper mycket där - särskilt porslin, ljus och sådant men även en hel del kontorsmaterial, vissa hygienprylar, jag har köpt hörlurar och iPhone-laddare där som jag varit vrålnöjd med... en period var jag helsåld på deras underlagskräm och deras handkräm är kanon också.

I söndags köpte jag denna korg för 80:- som jag är djupt förälskad i:

mobiluppladdning_5a93082cddf2b32e5d3f0f1c.jpg

I julas köpte jag fodrade skinnhandskar i present till en herre för en ytterst rimlig summa.

Ja det kanske man kan säga, det har jag inte tänkt på! Men ja, säkerligen. Jag är helnöjd med kvalisorten därifrån och jag köper mycket där - särskilt porslin, ljus och sådant men även en hel del kontorsmaterial, vissa hygienprylar, jag har köpt hörlurar och iPhone-laddare där som jag varit vrålnöjd med... en period var jag helsåld på deras underlagskräm och deras handkräm är kanon också.

I söndags köpte jag denna korg för 80:- som jag är djupt förälskad i:

mobiluppladdning_5a93082cddf2b32e5d3f0f1c.jpg

I julas köpte jag fodrade skinnhandskar i present till en herre för en ytterst rimlig summa.
Ok, då ska jag gå in nästa gång jag är i krokarna!

Snyggt! :up: :D det behöver nog fler läsa :D
Jag hade inte ens läst dem själv! Jag fick dem av en god vän när jag skulle till Indien, han hade haft flyttröjning men jag tror inte att han ens själv läst dem. :D

Det är kul att göra sig av med böcker på det sättet, man vet att någon annan fick fynda. Jag kan själv inte gå förbi en hög böcker om jag ser den, jag måste undersöka den. Och ser jag en bild av en boksamling eller -hylla så zoomar jag alltid för att se titlarna :D

Jag hade inte ens läst dem själv! Jag fick dem av en god vän när jag skulle till Indien, han hade haft flyttröjning men jag tror inte att han ens själv läst dem. :D

Det är kul att göra sig av med böcker på det sättet, man vet att någon annan fick fynda. Jag kan själv inte gå förbi en hög böcker om jag ser den, jag måste undersöka den. Och ser jag en bild av en boksamling eller -hylla så zoomar jag alltid för att se titlarna :D
Någon gång kanske någon läser :up: :D

Och jag är likadan! Det enda undantaget är hos mina föräldrar för där har något smartskaft kommit på den briljanta idén att ha en bokbytarhylla i soprummet :meh: jag klarar bra inte av den lukten, varken att stå i den eller om den smittat av sig till bövkerna :down: så där blir det inga böcker fyndade!

Någon gång kanske någon läser :up: :D

Och jag är likadan! Det enda undantaget är hos mina föräldrar för där har något smartskaft kommit på den briljanta idén att ha en bokbytarhylla i soprummet :meh: jag klarar bra inte av den lukten, varken att stå i den eller om den smittat av sig till bövkerna :down: så där blir det inga böcker fyndade!
Nej men vad synd! Det händer att folk ställer kassar med böcker i vårt soprum, jag tror inte att de hinner ta lukt. Men renhållningen tömmer ju ofta så de riskerar ta kassarna innan någon hunnit titta, vilket ju är synd. Det var därför jag ställde i trappen i stället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?