Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan tipsa om en bok som jag "tvingades" läsa till min engelska-kurs, The Vanishing Act of Esme Lennox av Maggie O'Farrell. Riktigt bra, trots att det saknades både rymdskepp och drakar vilket jag brukar föredra i min litteratur ;)
Jag läser en av O’Farrell just nu, Sommaren utan regn. Den är bra så jag lägger The vanishing act på minnet.

@Klara @fejt vad tråkigt angående Sittenfeld, jag som just läst originalet och allt. :meh:

Systerskap var helt okej tycker jag (förutom slutet) men vet att den har fått lite ojämna recensioner.

Nu har jag lyssnat färdigt på Larsmos Swede Hollow och jag rekommenderar den verkligen. Så vackra och försiktigt tecknade människoporträtt. Särskilt av kvinnor. Jag grät mycket och kände mig som en deltagare i Allt för Sverige.

Nu tror jag att jag ska lyssna på Kjell Westö men kan inte bestämma mig för Hägring 38 eller Den svavelgula himlen. Reine Brynolfsson läser den ena och Stina Ekblad den andra. Lycka!

@Klara @fejt vad tråkigt angående Sittenfeld, jag som just läst originalet och allt. :meh:

Systerskap var helt okej tycker jag (förutom slutet) men vet att den har fått lite ojämna recensioner.

Systerskap har jag inte läst men jag gillade Prep och American Wife mycket. Det var många år sedan jag läste men jag minns att jag plöjde dem och att min bokklubb tyckte om dem.

Nu har jag lyssnat färdigt på Larsmos Swede Hollow och jag rekommenderar den verkligen. Så vackra och försiktigt tecknade människoporträtt. Särskilt av kvinnor. Jag grät mycket och kände mig som en deltagare i Allt för Sverige.

Nu tror jag att jag ska lyssna på Kjell Westö men kan inte bestämma mig för Hägring 38 eller Den svavelgula himlen. Reine Brynolfsson läser den ena och Stina Ekblad den andra. Lycka!
Hägring 38 var bra! :)
Inte läst den andra du skrev om ännu, men Hägring 38 gjorde att jag fick upp ögonen för Westös böcker. En intressant läsupplevelse, så kan rekommendera den.

Jag behöver boktips! Jag har börjat på Janusstenen, Elly Griffiths andra bok om Ruth Galloway, men asså nja, lite traggligt är det tycker jag. Tror nog jag vill ha något annat...

Jag gillar deckare o romantik/drama typ, feelgood... :)
Tana French, Nora Roberts...

//r

Har läst Såhär upphör världen av Philip Teir och fortsätter med Vinterkriget av samma författare. Är glad att jag har upptäck Teir!

Jag behöver boktips! Jag har börjat på Janusstenen, Elly Griffiths andra bok om Ruth Galloway, men asså nja, lite traggligt är det tycker jag. Tror nog jag vill ha något annat...

Jag gillar deckare o romantik/drama typ, feelgood... :)
Tana French, Nora Roberts...

//r

Har du läst Ann Cleeves? Antingen böckerna om Vera Stanhope, eller Jimmy Perez på Shetlandsöarna? (Eller gärna båda ;)) :)

Jag läser Konsten att fejka arabiska, av Lina Liman.
En inifrånberättelse om autism av en kvinna som fick sin diagnos när hon var 32, efter att ha bollats runt tämligen planlöst i olika psykvårdinstanser sedan ungdomen. Saklig och bitvis smärtsamt osentimental, jag tycker mycket om boken hittills.

Åh, ja, den är fruktansvärt läskig. Kommer aldrig mer igen är också bra men riktigt obehaglig.

Det känns så absurt att han vanligtvis skriver barnböcker :D
Jag måste läsa den som vanlig bok, jag försökte lyssna på den men klarade inte av uppläsaren :down:
Haha jaså? Visste inte om att det var det han skrev annars.

Jag har börjat läsa Evighetsbarnen av Beate Grimsrud, har inte så mycket att säga om den ännu, men jag tror att jag kommer tycka om den.

Är denna vecka hemma hos föräldrarna och vi har en bokcirkel med ADHD hjälpen - för ett liv i balans av Katarina A. Sörngård. Jag har köpt boken, sedan har pappa en som han lånat på biblioteket. Bara haft en diskussionskväll ännu, men tänkte strukturera upp diskussionen ikväll så att vi läser samma sidor och sedan diskuterar dessa tillsammans.
I en bokstavsfamilj så blir valet av bokcirkelböckerna lite annorlunda. ;)
Men för er med ADHD så är boken ett hett tips, mycket pedagogisk och tydlig!

Jag har lyssnat på både Här och nu och Lova av Eva Ludvigsen. Det märks att författandet är en hobby för henne, men de var lite småtrevliga båda två! Extra roligt att författaren bor utanför Uppsala så båda huvudpersonerna kommer från stan. Speciellt i Lova så utspelar sig mycket i stan. Jag gillar när man känner igen sig :heart

Nu håller jag på med Mitt liv med Bob och innan dess var det Gatukatten Bob av James Bowen. Jag var tveksam först men gillar verkligen James ärlighet i sina beskrivningar! Om hur hemsk han var som missbrukare och hur Bob och han hjälper varandra att växa. Och Bob verkar vara en riktig filur med sina skrattframkallande hyss! :D

Sådärja, nu har jag reserverat Ann Cleeves första bok samt tre feelgood-romaner av för mig hittills olästa författare jag hittade när jag googlade, får hoppas de är bra!

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur