Då är du hemma hos mig och hälsar på.Håller på med en ny, Isvittring. Mycket bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då är du hemma hos mig och hälsar på.Håller på med en ny, Isvittring. Mycket bra
Om du menar författaren till Vickis, alltså Isabel Wollf, så har hon skrivit massor av böcker men oklart hur många som är översatta@Killaloe Tack för tipset! Den har jag läst och gillar, så det var ett passande tips! Har även läst hennes andra... vad den nu heter... något med porträtt...? Vet du om hon skrivit fler? =)
Åh jag tyckte han blev så himla tröttsam tillslutBegynnelse av Dan Brown, femte delen om Robert Langdon. Underhållande böcker tycker jag, ungefär som en Hollywood action/drama. Inte mycket substans, men trevligt att variera med. Denna var nog strået vassare dessutom än de senaste jag läst av honom
Haha, hade aldrig velat läsa dem flera i rad, men en vartannat år funkar okÅh jag tyckte han blev så himla tröttsam tillslutalltså besvikelsen som uppstod när han inte alls dog - jag blev seriöst arg
Nä det var ju inte förvånade, egentligen, men ändå!Haha, hade aldrig velat läsa dem flera i rad, men en vartannat år funkar ok
Och ja, jag är inte ett du förvånad att du känner så över spoilern Kan ha känt liknande, men förväntade mig det nog ändå..
@Killaloe Okej, tack! Ska kollas upp!
Förresten hörrni en sak i böcker som utspelar sig på Irland tycker jag är lite svårt, nämligen uttal av namn. Hur uttalas tjejnamnet Clodagh egentligen?? Ser ju jättekonstigt ut! Och ortsnamnet Ranelagh?
Kommer säkert fler...
//r
@Killaloe Okej, tack! Ska kollas upp!
Förresten hörrni en sak i böcker som utspelar sig på Irland tycker jag är lite svårt, nämligen uttal av namn. Hur uttalas tjejnamnet Clodagh egentligen?? Ser ju jättekonstigt ut! Och ortsnamnet Ranelagh?
Kommer säkert fler...
//r
Framförallt Siobhan och Aisling tycker jag varierar väldigt hur det uttalad, beroende på dialektenSiobhan är svårare tycker jag, för att inte tala om Caoimhe och Tadgh och Saoirse och Aisling och Niamh Alla mycket vackra men ologiska för min hjärna.