Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho!

Jag ska bara rätta mitt inläggs tempus lite, när (dag)boken börjar är han redan bosatt på landet och har fåren. :D Men grejen är att han inte är bonde av födsel och ohejdad vana, tvärtom.

Jag läste vidare om Fårdagboken och den verkar helt fantastisk. Den finns konstigt nog inte på biblioteken här så jag beställde den fr Bokus tillsammans med Nanna Johanssons Naturlig skönhet.

Jag läste vidare om Fårdagboken och den verkar helt fantastisk. Den finns konstigt nog inte på biblioteken här så jag beställde den fr Bokus tillsammans med Nanna Johanssons Naturlig skönhet.
På mitt bibliotek kan en lämna in önskemål om inköp av böcker - det kanske går hos er med? ☺️

Jag tyckte Fårdagboken var charmig i början men sen blev det högtravande moralkakor. Som om skribenten fick panik för att allt var för lättsamt så han var tvungen att tvärsvänga åt andra hållet.

Jag tyckte Fårdagboken var charmig i början men sen blev det högtravande moralkakor. Som om skribenten fick panik för att allt var för lättsamt så han var tvungen att tvärsvänga åt andra hållet.
Kul med olika åsikter! Det ska bli spännande att se hur jag upplever den :)
(jag har ju haft en egen fårflock och nu en getflock så det är en av anledningarna till att jag verkligen tror att det är nåt för mig - vi får se)

Kul med olika åsikter! Det ska bli spännande att se hur jag upplever den :)
(jag har ju haft en egen fårflock och nu en getflock så det är en av anledningarna till att jag verkligen tror att det är nåt för mig - vi får se)
Ja första delen som har mest fokus på fåren var jättecharmig! Men jag som lyssnar märkte att jag inte riktigt lyssnade på slutet, det brukar säga något om boken ;)

Ja första delen som har mest fokus på fåren var jättecharmig! Men jag som lyssnar märkte att jag inte riktigt lyssnade på slutet, det brukar säga något om boken ;)

Så är det även för mig när jag lyssnar. Ibland kommer jag på mig själv med att gå och gapa och kommentera när det är nåt riktigt bra (som nu med Augustus). När jag inte gillar boken händer det inte sällan att jag plötsligt märker att jag har lyssnat en timme utan att komma ihåg någonting.

Så är det även för mig när jag lyssnar. Ibland kommer jag på mig själv med att gå och gapa och kommentera när det är nåt riktigt bra (som nu med Augustus). När jag inte gillar boken händer det inte sällan att jag plötsligt märker att jag har lyssnat en timme utan att komma ihåg någonting.
Var det du som hade läst Florence Stephens? Jag lyssnade på den förra veckan och visst, det blev lite väl invecklat ibland (trots förenkling, hur var det då på riktigt? :eek:) och mycket historia, men väldigt intressant att få inblick i en så stor rättslig skandal!

Jag har läst När reglerna slutat gälla, en självbiografisk roman av the New Yorker-journalisten Ariel Levy samt Mödrarnas söndag av Graham Swift. Bra,

Bra, såklart, jag läser bara bra böcker. ;)

Ja, den var fin tycker jag. Feelgood, tja, kanske. Mer varm småspännande anglofil småstadsskildring. Vi läste den i en av mina bokcirklar förra månaden, det var ganska skilda bud men alla var överens om att Cannon skriver väldigt bra vilket en ju inte kan säga om allt i dylik genre ;)
Varm? Shit, det var det jag var rädd för. Köpte den som present häromdagen och då tog jag ett ex till mig själv också. Men varm ... :meh:

Var det du som hade läst Florence Stephens? Jag lyssnade på den förra veckan och visst, det blev lite väl invecklat ibland (trots förenkling, hur var det då på riktigt? :eek:) och mycket historia, men väldigt intressant att få inblick i en så stor rättslig skandal!
Nej, det var inte jag. Den boken (och skandalen) har jag helt missat. Ska kollas upp :)

Jag läste ut Memorys bok av Petina Gappah igår kväll, efter att ha varit i en lässvacka i två veckor. Träffade en av mina bokcirklar igår och vi hade så otroligt roligt att jag väl fick lite feeling igen :)

Av bara farten läste jag även Joakim Lundells Monster. Visste verkligen inte om jag ville läsa den, men jag lånade den som e-bok på bibblan och den är läsvärd, faktiskt. Hemsk dock.

Annars kämpar jag med Lace av Shirley Conran, inte för att den är dålig utan för att den är så himla lång. Och svulstig! Tantsnuskrutan i bingot är definitivt den tuffaste...

Jag får fö säga att jag gillade Poppy Pym men har en läst och uppskattat Harry Potter så ska en verkligen inte läsa denna om en är känslig för kopiering/tydliga influenser.

Dock riktar den ju sig till yngre barn så jag tänker att den kan vara kul för yngre barn att läsa först och sen Harry Potter eftersom HP är mer komplex och strukturerna är tydligare. :)

Och angående boken om katter och döttrar så undrar jag verkligen hur ett så funkofobiskt, religionsföraktande och okunnigt manus ens släpps igenom. Det är ta mig sjutton skrämmande och jsg blir så arg när jag läser.

Just läst ut Stål av Silva Avallone.

En helt klart läsvärd och bra bok om ett industrisamhälle i nedgång och om två tjejers vänskap och om hur deras situation i den typen av samhälle ser ut. Men även fokus på vuxnas situation.
Det jag fick ut mest av boken är själva stämningen boken sätter, hade lätt för att leva mig in i boken och kände av stämningen fysiskt ibland. Värmen, människorna, byggnaderna, stränderna, smutsen..
Gillar också beskrivningarna av unga personers känslor och tankar.

Just läst ut Stål av Silva Avallone.

En helt klart läsvärd och bra bok om ett industrisamhälle i nedgång och om två tjejers vänskap och om hur deras situation i den typen av samhälle ser ut. Men även fokus på vuxnas situation.
Det jag fick ut mest av boken är själva stämningen boken sätter, hade lätt för att leva mig in i boken och kände av stämningen fysiskt ibland. Värmen, människorna, byggnaderna, stränderna, smutsen..
Gillar också beskrivningarna av unga personers känslor och tankar.

Ja, den var så himla bra! Håller verkligen med dig om stämningen, jag tyckte att det kliade mest hela tiden av värme, svett och smuts...

Jag är boklös! Har lyssnat på Lucy Diamonds Strandcafét, Christmas at the beach café & Christmast gifts at the beach café. Hade velat komma över Baby at the beach café också men den finns inte på storytel än.

Känner för någon inte för avancerad deckare typ de la Motte eller om Comoran Strike, men orkar inte riktigt bläddra på storytel så jag kastar ut håven efter tips, tack! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama