@mandalaki Om du menar vad citatet hänvisar till, alltså händelsen, var det väl när en av killarna i boken glömde nyckeln till dörren när de gick upp på taket på huset. Då hoppade Jude och Willem ned för att ta sig in genom fönstret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läser just nu Vegetarianen av Han Kang. Inte hunnit så långt ännu, men hört mycket gott om det tidigare. Den är verkligen fångande.
Så var det nog! @mandalaki@mandalaki Om du menar vad citatet hänvisar till, alltså händelsen, var det väl när en av killarna i boken glömde nyckeln till dörren när de gick upp på taket på huset. Då hoppade Jude och Willem ned för att ta sig in genom fönstret.
@mandalaki Om du menar vad citatet hänvisar till, alltså händelsen, var det väl när en av killarna i boken glömde nyckeln till dörren när de gick upp på taket på huset. Då hoppade Jude och Willem ned för att ta sig in genom fönstret.
Kön, ras, klass, kan det vara nåt? Isåfall Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie.Okej alla: jag villhöver läsa men jag fixar inte våld. Alls. Vad ska jag läsa då? Gärna med lite höjd.
Mvh vill ha min terapi eftersom Ett Litet Liv låter fantastisk men...
Kan vara. Hjärnan som spdan funkar ju faktiskt nu.Kön, ras, klass, kan det vara nåt? Isåfall Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie.
Okej alla: jag villhöver läsa men jag fixar inte våld. Alls. Vad ska jag läsa då? Gärna med lite höjd.
Mvh vill ha min terapi eftersom Ett Litet Liv låter fantastisk men...
Läser just nu Vegetarianen av Han Kang. Inte hunnit så långt ännu, men hört mycket gott om det tidigare. Den är verkligen fångande.
Läs Americanah, den är fantastisk .Kan vara. Hjärnan som spdan funkar ju faktiskt nu.
@bumpo Jag hatar feelgood med hela mitt hjärta men läste häromdagen om något som gränsar till det och som jag blev väldigt nyfiken på:
I fredags morse köpte jag denna på Landvetter: "Problemen med får och getter" av Joanna Cannon. Sedan har jag läst på flyg till och från Helsingfors och Kronoby, och här hemma i eftermiddag och jag är HELT SÅLD! Den är fantastisk! Välskriven kombo av feelgood, deckare, tidsskildring och livsåskådningsroman! Länge sedan jag läste något så bra!
(Från fb-grupp)
Åh! Hamnar genast på listan. Tack!!!Jag läser Fårdagboken av Axel Lindén, jag älskar den! Korta och längre dagboksanteckningar som är blandat smyghumoristiska och livsfilosofiska, skrivna av en man som med sin familj bosätter sig lantligt och blir med får.
Åh! Hamnar genast på listan. Tack!!!
Jag är intresserad. Det kanske kan ge lite pepp till något nytt läsande.Funderar på om några härifrån kan vara sugen på ett bokbingo? Jag, @Killaloe och @Anna är med i en Fb-grupp för detta, och jag tycker det var så kul!
Det går ut på att någon skapar en bingobricka med olika rutor tex "bok med spårvagnar i" eller "bok som utspelar sig i huvudsak på hösten" och så kryssar man i de böcker man läst under perioden som passar in. Kul sätt att läsa lite utanför sin confortzone emellanåt tycker jag.
Någon som är intresserad? Skapar en ny tråd för det här på buke isf
Kul! Siktar på att fixa detta i nästa vecka, då det är lite mycket judt nu i övrigtJag är intresserad. Det kanske kan ge lite pepp till något nytt läsande.