Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu kommer här en hel utläggning angående Konsten att vara Caroline för den som känner sig manad (seriöst, boken får mig att vilja näthata :rage: )

är precis som mitt förra omdöme, bara att det blev värre ju mer jag läste. Nedan följer ett härligt urval av texter från boken för att ni själva ska kunna få se hur en medelålders snubbe skriver om en 17-åring tjejs sexualitet. (hela boken är verkligen en orgie i slemmig snubbes våta drömmar om 17-årig tjej. Fy fan!)

Jag ger er framsida, jag borde anat oråd redan då - tjej i kort kjol liksom
nqZs0d0.jpg

Här har vi fantasin "lärare med ung elev som lär upp henne"
0vXBL3f.jpg

Här jobbar vi med "mannen som bedrar sin fru och har en 17-årig älskarinna i en hemlig lägenhet"
Ib6y7c0.jpg

Här jobbar vi med 1. använda sex för att få vad vi vill ha. Alla vet ju att tonårstjejer alltid har sex för att få vad dom vill ha :grin: för att dessutom låta tjejen beskriva sina bröst och sina fantasier på ett sätt som är till för att författaren ska gå igång
LfFCoMN.jpg

När tonårstjejer inte kan sköta jobbet för att de fantiserar om sina kunder i matvaruaffären
PYvjd9D.jpg

Och så avslutar vi med lite objektifiering av 17-åringens kropp :up: Vi passar också på att slänga in en referens till att hon har sex för att ta sig fram

3SPawES.jpg

Alltså, jag blir så jäkla beklämd över att den här skiten ges ut som ungdomsbok!! Hur kan det vara rimligt att 17-åriga tjejer ska läsa om stereotypa fantasier från en medelålders sliskig man? Eller yngre tjejer som tror att det är en bild som de bör leva upp till? Eller, om nu en 17-årig kille läser (sättet den är skyltad på, på mitt bibliotek, känns inte som det riktigt riktar sig till tonårskillar men jag kan ha fel) och får massa bilder av vilka erfarenheter 17 åriga tjejer har? Hur kan det vara vettigt att ge ut en bok, förlåt flera böcker, som är så obehagliga? Jag tänker att det är så mycket skit ändå som en som tonåring behöver förhålla sig till, då behöver inte sliskiga fantasier från en medelålders man vara något som de råkar ut för på biblioteket under böcker för ungdomar iaf. Fy!
Äh jag menade " Det är jag som är Caroline" såklart - att det finns fler böcker känns ju knappast som något att hurra över..

@Killaloe Har varit på väg att läsa den boken men aldrig blivit av vilket jag tycker är tur nu. Tack!

Kommer inte läsa den och bespara mig en massa irritation :) Har en känsla av att jag kommer tycka precis som du.

Och det jag fotat av är liksom inte ens allt i boken :down: utan bara en del av all skit. Jag har seriöst inte varit så äcklad och arg på länge. (just att det är en ungdomsroman gör väl att det blir en extra dimension av vidrighet - hade det varit för vuxna hade en ju åtminstone kunnat räkna med att folk har någon typ av filter. kanske.)
Så utomordentligt läskigt att det är unga tjejer som ska läsa den.

Så utomordentligt läskigt att det är unga tjejer som ska läsa den.
Eh ja! Som om unga tjejer inte har nog med sunkiga slemmiga gubbar och deras fantasier som det är :down: :rage:

(jag jobbar mig långsamt mot ett mail till förlaget faktiskt för det här är mer idioti än jag orkar ignorera. inte för att jag tror att det hjälper men ändå, då har jag iaf gjort något)

Och för att sprida lite mer glädje i tråden efter att ha varit orsaken till lidandet (mest mitt eget kanske?) så kan jag tala om att jag just nu lyssnar på Vi är en och den är så himla fin. Inte särskilt munter som så, men fin. Jag gillar den verkligen.

@Killaloe Delar din och andras förfasning... Jag gillar tantsnusk och lyssnar på en hel del, men det är tydligt skrivet av kvinnor för kvinnor. (Ibland blir det också rätt skrattretande då ingen man någon har tänkt tanken "wow vad snygga henne prickiga dyra underklädesset är-nu blir jag stenhård" :D. Men det handlar inte om verklighet, allt är rosafluffig fantasi:p.

@Killaloe Delar din och andras förfasning... Jag gillar tantsnusk och lyssnar på en hel del, men det är tydligt skrivet av kvinnor för kvinnor. (Ibland blir det också rätt skrattretande då ingen man någon har tänkt tanken "wow vad snygga henne prickiga dyra underklädesset är-nu blir jag stenhård" :D. Men det handlar inte om verklighet, allt är rosafluffig fantasi:p.
Jamen precis! Jag tycker inte att sex i litteratur är fel som så, men det är ju verkligen skillnad på vem som skriver och för vem det är skrivet och i vilket sammanhang!

(Typ Sandor slash Ida vill jag minnas som en bra tonårsbok där det sexuella låg på en vettig nivå :) )

Men ja unga ska liksom inte behöva matas med vuxen sexualitet (i form av gubbslem) i böcker skriva för och till ungdomar.

Okej, nu kommer här en hel utläggning angående Konsten att vara Caroline för den som känner sig manad (seriöst, boken får mig att vilja näthata :rage: )

är precis som mitt förra omdöme, bara att det blev värre ju mer jag läste. Nedan följer ett härligt urval av texter från boken för att ni själva ska kunna få se hur en medelålders snubbe skriver om en 17-åring tjejs sexualitet. (hela boken är verkligen en orgie i slemmig snubbes våta drömmar om 17-årig tjej. Fy fan!)

Jag ger er framsida, jag borde anat oråd redan då - tjej i kort kjol liksom
nqZs0d0.jpg

Här har vi fantasin "lärare med ung elev som lär upp henne"
0vXBL3f.jpg

Här jobbar vi med "mannen som bedrar sin fru och har en 17-årig älskarinna i en hemlig lägenhet"
Ib6y7c0.jpg

Här jobbar vi med 1. använda sex för att få vad vi vill ha. Alla vet ju att tonårstjejer alltid har sex för att få vad dom vill ha :grin: för att dessutom låta tjejen beskriva sina bröst och sina fantasier på ett sätt som är till för att författaren ska gå igång
LfFCoMN.jpg

När tonårstjejer inte kan sköta jobbet för att de fantiserar om sina kunder i matvaruaffären
PYvjd9D.jpg

Och så avslutar vi med lite objektifiering av 17-åringens kropp :up: Vi passar också på att slänga in en referens till att hon har sex för att ta sig fram

3SPawES.jpg

Alltså, jag blir så jäkla beklämd över att den här skiten ges ut som ungdomsbok!! Hur kan det vara rimligt att 17-åriga tjejer ska läsa om stereotypa fantasier från en medelålders sliskig man? Eller yngre tjejer som tror att det är en bild som de bör leva upp till? Eller, om nu en 17-årig kille läser (sättet den är skyltad på, på mitt bibliotek, känns inte som det riktigt riktar sig till tonårskillar men jag kan ha fel) och får massa bilder av vilka erfarenheter 17 åriga tjejer har? Hur kan det vara vettigt att ge ut en bok, förlåt flera böcker, som är så obehagliga? Jag tänker att det är så mycket skit ändå som en som tonåring behöver förhålla sig till, då behöver inte sliskiga fantasier från en medelålders man vara något som de råkar ut för på biblioteket under böcker för ungdomar iaf. Fy!
O_o:wtf::yuck: Det där hade "passat in" i Aftonbladets chattrum dom hade för hundra år sen... Riktigt sunkigt :turd:

Lyssnar på Mons Kallentoft & Marcus Lutteman, Zack, Leon och nu Bambi. Gillar uppläsaren, skönt med en bra manlig röst.
Bra böcker men en del känns lite märkligt. Det var nått jag hörde i slutet av Leon eller början av Bambi (började på bambi direkt efter Leon så känns lite luddigt) som kändes helt orimligt men kommer fasen inte ihåg vad det var :banghead:

Jag blev tipsad om Balladen om en bruten näsa av Arne Svingen i en podd igår, började läsa igår kväll och älskar den. Superfin norsk ungdomsbok.

(Vad jag tycker om Caroline-böckerna behöver jag antagligen inte säga, men det är groteskt.)

Jag sträckläste Jag är här igår. En väldigt rar liten historia som berörde på sitt sätt. Lite mycket könsstereotyper på sina håll, men inte så gräsliga och på ett extremt dåligt sätt så det var överkomligt.

Dessutom fint skrivet och med fantastiska beskrivningar av personerna i boken sett ur ena huvudkaraktärens perspektiv. Så ja, den gillade jag :)

Jag sträckläste Jag är här igår. En väldigt rar liten historia som berörde på sitt sätt. Lite mycket könsstereotyper på sina håll, men inte så gräsliga och på ett extremt dåligt sätt så det var överkomligt.

Dessutom fint skrivet och med fantastiska beskrivningar av personerna i boken sett ur ena huvudkaraktärens perspektiv. Så ja, den gillade jag :)

Är det den franska?

Sträckläste Stephen Kings "Finders Keepers" (Den som finner..? på svenska). Nr två av tre böcker åt deckarhållet med samma polis men fristående böcker. Ettan, mr Mercedes, tyckte jag var ok men inte mer, Connelly är bättre i regel. Men denna var riktigt spännande tyckte jag :up: Mr King kan ju ha en tendens att fastna i långa beskrivningar ibland men denna är en riktig bladvändare. Nu måste jag köpa trean också :)

Eh ja! Som om unga tjejer inte har nog med sunkiga slemmiga gubbar och deras fantasier som det är :down: :rage:

(jag jobbar mig långsamt mot ett mail till förlaget faktiskt för det här är mer idioti än jag orkar ignorera. inte för att jag tror att det hjälper men ändå, då har jag iaf gjort något)

Läste nu. Herrejä*lar vilken dynga. Jag mår fasen illa. Så extremt "äcklig gubbe fantiserar om att så här tänker tonårstjejer". Jag har inte det minsta emot sex i litteratur men det där är bara vidrigt. Heja dig, maila!!

:-o Gapar åt de avfotade sidorna, @Killaloe . Men, och det spelar kanske mindre roll, jag var helt säker på att detta var "vuxenböcker". På Bokus står det också så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 418
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar