Som nya kvällsböcker har även jag börjat på de nya inläsningarna av Harry Potter
Men va, har de kommit? Jag har inte sett något om dem! Vem är det som läser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som nya kvällsböcker har även jag börjat på de nya inläsningarna av Harry Potter
På engelska alltså, de har väl nämnts i tråden? Stephen Fry är set iafMen va, har de kommit? Jag har inte sett något om dem! Vem är det som läser?
På engelska alltså, de har väl nämnts i tråden? Stephen Fry är set iaf
Haha, oj Tolkade det son att de var nya när de nämndes och hyllades av så många här i tråden Men de släpptes kanske till storytel nyligen?Jaha! De är gamla Eller ja, första är från 1999 tror jag.
Haha, oj Tolkade det son att de var nya när de nämndes och hyllades av så många här i tråden Men de släpptes kanske till storytel nyligen?
Är himla arg på Umbridge just nu!
Funderar på att pausa HP med Swede Hollow, är det någon här som läst den?
Mamma har lånat hem den från bibblan Hon gillade den! Men vi har inte riktigt samma smak hon och jag Hon tycker Björnstad är mer filmmanusNej, men jag vill! Har den kommit på Storytel eller någon annanstans? Eller har du boken på gammelvis?
Jag har påbörjat boken idag. Vill verkligen dra ut på det så det inte tar slut så fort.Är himla arg på Umbridge just nu!
Funderar på att pausa HP med Swede Hollow, är det någon här som läst den?
Mamma har lånat hem den från bibblan Hon gillade den! Men vi har inte riktigt samma smak hon och jag Hon tycker Björnstad är mer filmmanus
Visst är Flavia fantastisk! Hur cool som helst!Har börjat lyssna på "Den bittra pajens sötma" efter tips från tråden. Älskar verkligen huvudpersonen! Hon är en sån fantastisk tjej. Önskar fler förebilder som hon fanns i särskilt barn- och ungdomslitteraturen!
Fy fan vad vidrigt!Okej, nu kommer här en hel utläggning angående Konsten att vara Caroline för den som känner sig manad (seriöst, boken får mig att vilja näthata )
är precis som mitt förra omdöme, bara att det blev värre ju mer jag läste. Nedan följer ett härligt urval av texter från boken för att ni själva ska kunna få se hur en medelålders snubbe skriver om en 17-åring tjejs sexualitet. (hela boken är verkligen en orgie i slemmig snubbes våta drömmar om 17-årig tjej. Fy fan!)
Jag ger er framsida, jag borde anat oråd redan då - tjej i kort kjol liksom
Här har vi fantasin "lärare med ung elev som lär upp henne"
Här jobbar vi med "mannen som bedrar sin fru och har en 17-årig älskarinna i en hemlig lägenhet"
Här jobbar vi med 1. använda sex för att få vad vi vill ha. Alla vet ju att tonårstjejer alltid har sex för att få vad dom vill ha för att dessutom låta tjejen beskriva sina bröst och sina fantasier på ett sätt som är till för att författaren ska gå igång
När tonårstjejer inte kan sköta jobbet för att de fantiserar om sina kunder i matvaruaffären
Och så avslutar vi med lite objektifiering av 17-åringens kropp Vi passar också på att slänga in en referens till att hon har sex för att ta sig fram
Alltså, jag blir så jäkla beklämd över att den här skiten ges ut som ungdomsbok!! Hur kan det vara rimligt att 17-åriga tjejer ska läsa om stereotypa fantasier från en medelålders sliskig man? Eller yngre tjejer som tror att det är en bild som de bör leva upp till? Eller, om nu en 17-årig kille läser (sättet den är skyltad på, på mitt bibliotek, känns inte som det riktigt riktar sig till tonårskillar men jag kan ha fel) och får massa bilder av vilka erfarenheter 17 åriga tjejer har? Hur kan det vara vettigt att ge ut en bok, förlåt flera böcker, som är så obehagliga? Jag tänker att det är så mycket skit ändå som en som tonåring behöver förhålla sig till, då behöver inte sliskiga fantasier från en medelålders man vara något som de råkar ut för på biblioteket under böcker för ungdomar iaf. Fy!
Men va!?!? .Okej, nu kommer här en hel utläggning angående Konsten att vara Caroline för den som känner sig manad (seriöst, boken får mig att vilja näthata )
är precis som mitt förra omdöme, bara att det blev värre ju mer jag läste. Nedan följer ett härligt urval av texter från boken för att ni själva ska kunna få se hur en medelålders snubbe skriver om en 17-åring tjejs sexualitet. (hela boken är verkligen en orgie i slemmig snubbes våta drömmar om 17-årig tjej. Fy fan!)
Jag ger er framsida, jag borde anat oråd redan då - tjej i kort kjol liksom
Här har vi fantasin "lärare med ung elev som lär upp henne"
Här jobbar vi med "mannen som bedrar sin fru och har en 17-årig älskarinna i en hemlig lägenhet"
Här jobbar vi med 1. använda sex för att få vad vi vill ha. Alla vet ju att tonårstjejer alltid har sex för att få vad dom vill ha för att dessutom låta tjejen beskriva sina bröst och sina fantasier på ett sätt som är till för att författaren ska gå igång
När tonårstjejer inte kan sköta jobbet för att de fantiserar om sina kunder i matvaruaffären
Och så avslutar vi med lite objektifiering av 17-åringens kropp Vi passar också på att slänga in en referens till att hon har sex för att ta sig fram
Alltså, jag blir så jäkla beklämd över att den här skiten ges ut som ungdomsbok!! Hur kan det vara rimligt att 17-åriga tjejer ska läsa om stereotypa fantasier från en medelålders sliskig man? Eller yngre tjejer som tror att det är en bild som de bör leva upp till? Eller, om nu en 17-årig kille läser (sättet den är skyltad på, på mitt bibliotek, känns inte som det riktigt riktar sig till tonårskillar men jag kan ha fel) och får massa bilder av vilka erfarenheter 17 åriga tjejer har? Hur kan det vara vettigt att ge ut en bok, förlåt flera böcker, som är så obehagliga? Jag tänker att det är så mycket skit ändå som en som tonåring behöver förhålla sig till, då behöver inte sliskiga fantasier från en medelålders man vara något som de råkar ut för på biblioteket under böcker för ungdomar iaf. Fy!
Visst är det helt jäkla bedrövligt och vidrigt?! Det som skulle kunna vara en varm och skruvad roman försvinner i all sexualiseringen och sunkigheten. Jag blir så beklämd av boken alltså.@Killaloe men wtf? Vad ÄR det för nåt?
Förlaget: "Konsten att vara Caroline är en modern Robin Hood-skröna – en varm och skruvad roman med mycket humor och spänning."
Ja, det du fotat var helt gräsligt. Så jäkla gubbigt.Visst är det helt jäkla bedrövligt och vidrigt?! Det som skulle kunna vara en varm och skruvad roman försvinner i all sexualiseringen och sunkigheten. Jag blir så beklämd av boken alltså.
Och det jag fotat av är liksom inte ens allt i boken utan bara en del av all skit. Jag har seriöst inte varit så äcklad och arg på länge. (just att det är en ungdomsroman gör väl att det blir en extra dimension av vidrighet - hade det varit för vuxna hade en ju åtminstone kunnat räkna med att folk har någon typ av filter. kanske.)Ja, det du fotat var helt gräsligt. Så jäkla gubbigt.