Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till med Forsythsagan - den vill jag också läsa.
En riktigt bra biografi är Madeleine Albright's, Madame Secretary. Jag vet att jag läste Golda Meir's memoarer för länge sedan och att jag gillade dem men det var väldigt länge sedan så jag vågar inte säga om jag skulle tycka om dem nu.
Golda Meir, det var en israelisk premiärminister va?
Ja, en riktig hårding!
Här är en kommentar från BBC's presentation av henne:
"Golda Meir was the Iron Lady of Israeli politics years before the epithet was coined for Margaret Thatcher. David Ben Gurion once described her as "the only man in the Cabinet.""
Om du är det minsta intresserad av internationell galoppsport MÅSTE du läsa Horse Trader om Robert Sangsters uppgång och fall. Den kan jag läsa hur många gånger som helst.![]()
Nu har jag beställt My Life av Golda på bibban så jag kan återkomma med en recension. Jag har även läst Hilary Clintons biografi - OK men inte mer.
Skulle nog säga att HorseTrader är mest för de redan frälsta. Om man inte känner igen hästarna blir det väldigt rörigt och inte speciellt intressant.
Och så måste jag beställa Forsythsagan också. Den gick på TV när jag var väldigt ung och låg på sjukhus efter att ha blivit av med blindtarmen. Jag lyckades vända upp och ner på hela avdelningen så jag skulle kunna se sista avsnittet.![]()
Och Forsythsagan är spännande. Nu har jag kommit lite längre och får grepp om personerna. Man of Property är den första delen, på svenska heter den En Förmögen Man.