Vad krävs för att inte få tävla?

Sv: Vad krävs för att inte få tävla?

Men Perlas ögon rinner jämt under sommarhalvåret om hon går utan flughuva. Skulle det stoppa oss om vi skulle tävla? Rinnandet försvinner såfort det inte är massa insekter ute. (Aug. oftast)

Nu menade jag kanske inte vanliga rinnande ögon, det har väl mer eller mindre alla hästar någongång?
Yrpa har det, hon fick tom ögonsalva för det för två år sedan.

Vintertid brukar det ju nästan alltid rinna litegrann ur hästarnas näsor. Det är inte så farligt men jag brukar torka ur näsborrarna innan veterinärbesiktningen.

KL

Jag har aldrig sett en halt häst komma igenom besiktningen. Det har däremot varit tvärtom. En häst frustade så det rosslade lite i halsen, ryttaren fick springa och värma upp den i tio minuter innan den släpptes igenom. En annan tyckte veterinären såg lite stel ut i ena sidan, denna ryttare fick snällt hämta sadeln och rida för veterinären som tillslut höll med om att hästen mjuknade vart efter hon red. Så jag har mest varit med om att veterinärerna har varit hårda.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 650
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar