Vad kostar det?

V

vovicockokanon

Fann en sida på internet (pay less saddles) där de säljer billiga westernsadlar. Så långt är jag med...
Men vad kostar det egentligen med allt. Jag fann en sadel för 259$ och 39$ för frakt inom kontinenten, det var allt som stod.
Kan nån hjälpa mig lite? Är det nån som köpt i USA och kan svara?

Sv: Vad kostar det?

Räkna med ganska dyr fraktkostnad och TULL som ofta är dyr , har inte beställt sadel men kläder från USA i och för sig ganska många år sen men det blev dyrt.Kolla med företaget som säljer sadlarna vad frakten hit blir och om dom skickar hit o Tullverket vad tulllkostnaden blir så får du inga obehagliga överraskningar.

Kanske ska hålla mig inom sverige ändå då...
Tråkigt bara, jag finner inget jag vill ha!

För guds skull......mest hästens, köp inget skräp!
Bara ett/en bra "tree" bom kostar över 2000 kr, resten kan du räkna ut!

Ha det!

Har du hört talas om ralide bom och syntetmaterial?

f n tillkommer också en strafftull på 17 % (förutom vanlig tull o moms)

Jag köpte sadel i USA i våras för ca 4500 SEK. Fick nästan betala lika mycket i frakt och tullavgifter. Men då sadeln kostar ca 14000 SEK gjorde jag en bra affär ändå. Men du måste veta exakt vilken storlek du ska ha, det blir lite väl dyrt att skicka tillbaka om den inte passar.

Varför inte leta i Tyskland? Då slipper du ju alla extra avgifter.

Här finns det massor av sadlar och tillverkare. marknaden här är stor ;)

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
28 009
Senast: ptr
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 206
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 599
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar