Vad kan man förväntas tjäna!?

H

Hilona2003

Buke som vet allt!

Ett jobb där det ingår att rida ett par tre hästar om dagen och träna dem för tävling, ingen stallskötsel som det ser ut utan endast skötsel av hästarna...

Lägenhet som är möblerad + bredband, tv och all mat ingår..

Vad kan man tänkas få per månad?

Sv: Vad kan man förväntas tjäna!?

2000kr? det ligger väll där, såvida du inte skall jobba för någon excentrisk filantrop eller så...

Hur räknar du då? För att rida 32-3 hästar kan ju inte ta så många timmar om dan.

Om man säger max 4 timmar om dan då är det ganska bra betalt...

ca 16 000kr enl avtal.

Fast då ska man från det räkna bort förmånerna av fri bostad, fri mat, fritt bredband och fri TV. Då ska man nog vara glad om det finns något kvar att få ut och inte behöva betala in istället.
Värdet för bostaden kan om den är bra och främst stor vida överskrida 16 000 i månaden som förmån. Jag vet en som arbetade som präst och fick en stor fin prästgård som tjänstebostad. Men han kunde inte bo i den för förmånsvärdet var högre än hans lön som präst. Så han köpte ett eget lite hus som låg vid sidan om för att ha råd att bo.

Så om man vill veta exakt och jobba vitt med lön är det bättre att höra med Skattemyndigheten vad förmånerna kommer att kosta.

Hur räknar du då? För att rida 32-3 hästar kan ju inte ta så många timmar om dan.

Om man säger max 4 timmar om dan då är det ganska bra betalt...

Får rätta mej själv lite, hade ganska bråttom närjag skrev första inlägget...

Skötseln av typ 3 hästar, typ ryktning och se till att de mår bra etc. Men jag förstår hur du menar, det är ju inte heltid direkt.. Eller lär inte vara det iaf:p

Fast då ska man från det räkna bort förmånerna av fri bostad, fri mat, fritt bredband och fri TV. Då ska man nog vara glad om det finns något kvar att få ut och inte behöva betala in istället.
Värdet för bostaden kan om den är bra och främst stor vida överskrida 16 000 i månaden som förmån. Jag vet en som arbetade som präst och fick en stor fin prästgård som tjänstebostad. Men han kunde inte bo i den för förmånsvärdet var högre än hans lön som präst. Så han köpte ett eget lite hus som låg vid sidan om för att ha råd att bo.

Så om man vill veta exakt och jobba vitt med lön är det bättre att höra med Skattemyndigheten vad förmånerna kommer att kosta.

Tack för ditt svar.
Precis måste man ju räkna av alla förmåner osv.
Men man vill ju ha något för jobbet, tar jag detta struntar jag i en "normal" heltidslön och det känns ju inte så glatt att inte få ut ett öre då...

på ett hästjobb jag fick så skulle man iof släppa in o ut hästar i hagen, mocka typ 3 boxar per dag. Rida efter behov.

Möblerad Bostad ingick, tv, telefon etc ingick.
stallplats inkl foder/spån ingick plus privatträningar.
ridhus osv fanns på plats.
Utöver det som ingick så skulle jag få 5000 kr/månad.

Man jobbade 6 dgr/vecka.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 808
Senast: SwedEmB
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 701
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar