Vad kan era valpar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ferrero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 441
F

Ferrero

Våran amstaff-valp är nu 12 veckor gammal! Ni som har jämngamla vovvsingar, vad kan de för lydnad vid det här laget?
Skulle vara kul att veta! Även om ni vill dela med er olika saker man kan träna! :D

Sv: Vad kan era valpar?

Nu är ju min valp 9 månader :D Men när han var 12 veckor kunde han "vacker tass", "nicka", "give me five". Sen självklart så förstod han "Nej", "sitt" och "Ligg". Men mycket kontaktövningar tränade vi också:)

Hej, min valp är 16 veckor. Jätte duktig.
Hon är rumsren,
kan sitta,
jätte duktig på "vänta" och "nej".

Jag håller även på att lära henne "High-five" och snart sitter det ordentligt!
Hon väntar i bilen tills jag ger lov att hon får hoppa ut..
Hon är så duktig min lilla snutteplutt :love:

Det som är hennes svaghet är "kom hit".... ;) ;)

Vad kan din valp??

När min valp var 12 veckor kunde hon gå fint i koppel, komma hyfsat på inkallning... Hm.. minns inte om det var något mer, men hon har alltid varit lätt att hantera i olika situationer som kloklippning, bad osv som är bra.

Härligt! =)

Min Balto kan sitt namn givetvis, stanna, loss, vänta, varsegod (vid matgivning), gå fint i koppel (ibland), nej, sitt, kom hit. Jag tror det var allt..=)
Sen tränar man ju mycket socialträning, kan vara med andra hunder, katter, hästar, kor, grisar...(fast de var läskiga)
Han beteer sig inte argsint eller konstigt bland olika djur eller människor. Det värsta med honom är att han är riktigt bitig när man ska hälsa på honom. Så svårt att få honom att sluta med det. Brukar han hålla på och bita folk som kommer på besök så brukar jag liksom ställa honom på ett annat ställe och be alla att inte bry sig om honom tills han lugnar ner sig. Men sen är det samma procedur igen.. så jag vet ju inte om det funkar förrän man har provat ett par gånger! Man måste ju vara ihärdig..;)

Ja min vovve är 13,5v och har typ inte träna nå speciell lydnad med han.

Han kan stå på komando efter som jag ska ställa ut han sen och det är han duktig på:)

Sen fårstår han Nej och kommer oftast på komando,
Sen om man säger gå ut så går han även ut från rummet man är. för jag vill inte att han ska sitta tigga när man ska äta mat i köket eller så:P

Härligt! =)

Min Balto kan sitt namn givetvis, stanna, loss, vänta, varsegod (vid matgivning), gå fint i koppel (ibland), nej, sitt, kom hit. Jag tror det var allt..=)
Sen tränar man ju mycket socialträning, kan vara med andra hunder, katter, hästar, kor, grisar...(fast de var läskiga)
Han beteer sig inte argsint eller konstigt bland olika djur eller människor. Det värsta med honom är att han är riktigt bitig när man ska hälsa på honom. Så svårt att få honom att sluta med det. Brukar han hålla på och bita folk som kommer på besök så brukar jag liksom ställa honom på ett annat ställe och be alla att inte bry sig om honom tills han lugnar ner sig. Men sen är det samma procedur igen.. så jag vet ju inte om det funkar förrän man har provat ett par gånger! Man måste ju vara ihärdig..;)

Vad duktig han är! Verkligen. :)
Jag förstår detta med "bitig", min valp är likadan, ska man klappa henne så ska det nafsas, men inte för att hon är argsint utan för att hon är lekfull och vill leka. Givetvis accepterar jag inte detta, men ibland tycks hon ha tre sekunders minne... :mad:

Vad duktig han är! Verkligen. :)
Jag förstår detta med "bitig", min valp är likadan, ska man klappa henne så ska det nafsas, men inte för att hon är argsint utan för att hon är lekfull och vill leka. Givetvis accepterar jag inte detta, men ibland tycks hon ha tre sekunders minne... :mad:

Haha precis samma sak här. Ju mer man säger åt honom, ju mer bitig och busig blir han! Men som jag skrev... brukar ignorera honom om han blir för mycket,så han förstår att han inte får någon uppmärksamhet om han håller på sådär.. men valpar är underbara! :)

KL:

Era valpar måste mognat väldigt tidigt. När min var 12 veckor kunde hon bara busa, bitas, tugga sönder saker och sova. :D

Min är visserligen 5 månader men jag svarar ändå. :laugh:

Hon kan sitt namn riktigt bra, lystrar fint och kommer vid inkallningar.
Inkallning med visselpipa, har kunnat sen jag fick henne.
Har jättefin kontakt, den har vi jobbat mycket med sen dag ett.
Sitt och ligg
Loss
Vi tränar just nu på ingångar och enkel linförighet med kontakt.
Början till skall
Snurra
Förbud och varsågod
Apport, men vi tar det lugnt med det just nu pga tandlossning. Men har pysslat mycket med det innan och att hon ska komma in med allt hon får. Har även börjat med enkla uppletanden och spår.

Hon är dock inte helt och hållet rumsren än, det har gått lite trögt med det. Vi jobbar på det men olyckor händer fortfarande.

Det är kul med valp, men jag längtar tills hon blir äldre och man kan göra ännu mer!

:laugh:

Lilla Glimma är också bra på att bitas, hoppa och vara allmänt galen :D

KL:

Era valpar måste mognat väldigt tidigt. När min var 12 veckor kunde hon bara busa, bitas, tugga sönder saker och sova. :D

Tänkte precis skriva desamma!
Min hund/hundar kunde sitt och ligg, under omkomplicerade omständigheter. Samma sak med inkallningen.
Sen var dom klockrena på att busa, tugga sönder grejjer, kissa på golvet och sova ;)

Tänkte precis skriva desamma!
Min hund/hundar kunde sitt och ligg, under omkomplicerade omständigheter. Samma sak med inkallningen.
Sen var dom klockrena på att busa, tugga sönder grejjer, kissa på golvet och sova ;)

Fast det beror ju på hur mycket man tränar.. Jag sätter igång inför lydnadsklasserna (+vardagslydnad såklart också) när jag får hem dem vid 9 veckor. Ylva nu 6 mån har nästan alla moment (tävlings)klara inför LK1:)

Fast jag kan tänka mig att det beror lite på ras och kanske kön..

Gillly

Hanko, hur lärde du din valp nicka? Med klicker? Jag vill lära min hund skaka på huvudet när jag frågar -Är du en FARLIG hund? och nicka när jag frågar -Är du en SNÄLL hund? Låter säkert urlarvigt men jag får alltid frågan -Är han snäll? eftersom han är stor och svart och ser ut som en Rottweiler/Dobermannblandis (han är en Beauceron). Det skulle vara kul att lära honom det tricket, för han ÄR otroligt snäll! Har fått tipset att vänta ut till jag får ett spontant nick/skak på huvudet och sen klicka (han är inklickad) men har blir bara i gasen när jag tar fram klickern och kör hela sin repertoar och det finns inte en chans att han sitter still och "råkar" nicka eller skaka på huvudet...

Ja jag har inte supertränat med honom. Har det varit fint väder har vi gått ut och kört på. Så fort jag sätter på mig min midjeväska så vet han vad vi ska göra och vill verkligen göra mig till lags.
Inget här hemma har gått sönder av tuggande, förutom hans tuggben och leksaker. Trots att han är väldigt valpig, som jag skrev har han problem med bitandet så fort han hälsar på folk, så verkar han vara väldigt lättlärd och tycka det är kul! :banana:

Nu är ju min valp 9 månader :D Men när han var 12 veckor kunde han "vacker tass", "nicka", "give me five". Sen självklart så förstod han "Nej", "sitt" och "Ligg". Men mycket kontaktövningar tränade vi också:)

Blev väldigt intresserad av "nicka" Har du sagt nicka och sen fört en godis upp och ner framför nosen? :D
Skulle vara kul att kunna både nicka, och ja... vicka på huvudet om du förstår.. att hålla med och inte hålla med..:rofl:

Okej, ja jag tog det nog ganska lugnt.

Började träna så smått när vi gick valpkurs och då var hon sex månader. Jag minns att hon kunde "sitt" hyfsat innan vi började men det var nog också allt!:D

Däremot så lekte jag mycket med henne och försökte på det sättet bygga upp en bra relation som jag senare hade som grund när vi väl började träna på "allvar".

Senast ändrad:

Fast det beror ju på hur mycket man tränar.. Jag sätter igång inför lydnadsklasserna (+vardagslydnad såklart också) när jag får hem dem vid 9 veckor. Ylva nu 6 mån har nästan alla moment (tävlings)klara inför LK1:)

Fast jag kan tänka mig att det beror lite på ras och kanske kön..

Gillly

Det gör jag med, men mina hundar KAN inte mkt vid 12v ålder, däremot är en hel del påbörjat!

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 285
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 001
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka