Nej, jag menade främst att poly- som förkortning kan innebära både polyamorös och polysexuell till exempel. Jag kan också som individ vara polyamorös eller polysexuell och vara i ett monogamt och/eller heterosexuellt förhållande (och allt däremellan)... eller i ett polyamoröst förhållande med en eller flera likasinnade. Att bara säga 'poly' säger helt enkelt inte särskilt mycket egentligen menar jag.Menar du att ordet "poly" kan betyda vad som helst som individen vill att det ska betyda? Nu blir jag lite förvirrad av vad du menar. Eller menar du att individen kan välja vad det betyder, men enbart inom vissa ramar (isf vilka?)? Detta blir lite komplext kanske. Men ändå.
Jag pratade om ordens grundbetydelser och ursprung, inte hur en individ kan ha möjlighet att tolka dem i det här sammanhanget
Om du har tre-fyra KKs och då menar att det är ett polyförhållande? Ja, det kan man ju påstå. Men man kan ju även lika gärna påstå att man inte har det.
"Öppet förhållande" såsom jag ser det är ett vanligt monogamt förhållande med tillägget att båda personer har möjlighet att umgås romantiskt/sexuellt med andra personer. Inom ett visst regelverk som etableras av de två personerna i förhållandet.
Men tja, du ser ju själv. Allt blir en tolkning, utan konsensus Detta var lite av det jag skrev om tidigare i tråden med vad man kanske kan förvänta sig för effekter av att ha att göra med en person som benämner sig som poly.
Vi har samma syn på termen 'öppet förhållande' tror jag bestämt.
Fast inte riktigt ändå. Jag tycker inte att någon som har en primärpartner och sedan busar med någon på sidan om utan hänsyn är en definition av 'poly' alls. Det är ju bara en skitstövel oavsett vad den Egentligen har för livsstil eller läggning. Den som betedde sig riktigt illa tidigare i tråden uppgav ju inte ens att han hade en partner till att börja med.
Får jag kontakt med en person eller ett par som är poly förväntar jag mig tvärtom mycket och klar kommunikation. Det är min upplevelse.