Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag tänker inte så och funkar inte så. Jag sitter inte och analyserar och "testar" och har mig. Dessutom så dejtar jag aldrig typiska män-män så dem jag dejtar kommunicerar väl som jag gör, och som mina vänner gör. Jag dejtar inte marsianer som jag har svårt att förstå utan män jag tycker är trevliga och känner att jag har något gemensamt med.Har du någonsin funderat över skillnaden mellan mäns och kvinnors sätt att kommunicera? Om så, har du provat att själv tillämpa det andra könets kommunikationssätt och studerat omgivningens reaktioner? Det är intressant.
Men sådär kan man ju inte hålla på? Vem i hela friden orkar sitta och fundera över om han hade några dubbla meningar och andra åsikter än de han faktiskt uttryckte?Ett annat sätt att säga samma sak:
"Skönt att du tar ansvar för vår sexuella relation, så slipper jag ta det ansvaret. Även om du inte vill ha sex ("Du är speciell"), så vill jag ha sex ("men jag är inte speciell")"
Om han säger eller låter bli att säga något, utgår jag från att det är för att han menar det han säger, alt inte har något att säga i saken. Vilket i sin tur också talar sitt tydliga språk. Det säger mig att om han inte kan prata om det så har vi inte mycket mer att säga varandra.
Fast om du nu tänker dig att det här stereotypa mönstret är applicerbart på ts situation så är det väl helt kontraproduktivt att försöka läsa in gömda budskap i det som mannen säger?Män är ofta mer konkreta i sina uttalanden, pratar med kortare meningar och avslutar oftast sina anföranden. Kvinnor låter sig oftare bli avbrutna i sina anföranden, avslutar inte alltid sina meningar och är mer benägna att ge samtalsunderstöd åt sin samtalspartner.
Om du inte är medveten om skillnaderna är det lätt att missförstånd uppstår.