Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är unik på många sätt Att han kan kommunicera (även med kvinnor) är inte en av de unika egenskaperna vill jag nog dock tro.Du överreagerar. Varför skulle din sambo vara unik på något sätt?
Män är ofta mer konkreta i sina uttalanden, pratar med kortare meningar och avslutar oftast sina anföranden. Kvinnor låter sig oftare bli avbrutna i sina anföranden, avslutar inte alltid sina meningar och är mer benägna att ge samtalsunderstöd åt sin samtalspartner.
Om jag har något på hjärtat, något som är viktigt för mig att prata med någon om så är det ju mitt ansvar att se till att det samtalet kommer till stånd.
Skulle aldrig ta för givet att den andre tar på sig ansvar för att samtalet blir av när det är jag som "vill prata". (Fy för den lede vad jag avskyr den frasen, för den har för mig aldrig någonsin förknippats med något positivt )
Har inte läst exakt hela tråden så jag kan ha missat något här, men du meddelade att du ville prata, han svarade på det att det inte fanns tid just nu och sen..?
Fick inget intryck av att du faktiskt hörde av dig till honom sen utan att du satt och väntade på att han skulle ta initiativet till den där pratstunden?
Javisst är det att gissa! Och om du inte vill/kan fråga honom, så är det ingen mening med att grubbla Ta en promenad runt kvarteret och kolla om det finns något annat att vila ögonen på!
Pepson verkar inte tro att det är möjligt att träffa någon som man faktiskt kan kommunicera med. Jag ska ju till exempel ha "lärt" min sambo att förstå mig (?!).
Precis så är det för oss. Alltså, jag fastnade för min kille när vi dejtade eftersom han är klok och för att vi förstår varandra. För mig är det liksom grundförutsättningen för ett förhållande - inte att vi inte kan kommunicera alls och jag ska ut och experimentera och försöka prata mäns språk. Sedan, precis som ni, kan vi även missförstå varandra ibland men det är inte alls pga att han är så rak och konkret och ärlig och saklig och jag är så känslomässigt surig och säger andra saker än jag menar.Det är klart det händer att vi inte förstår varandra i någon fråga, men den som då sätter igång och förklarar det med könsskillnader, skulle vi ju bara i bästa samförstånd skratta åt.
You and me both, baby.Jag fattar inte hur folk står ut med sådant, om de nu gör det.
Den känslan alltså. Yikes. Känner igen den alltför väl!Åh. Åh. Åh. Jag är inte över den här personen. Alls.
I sin desperation och tafatthet är den faktiskt ganska härlig. Konstigt nog.
Jag skulle inte stå ut i två minuter med någon som "kommunicerar" enligt de mönster du beskriver.
Men ändå är det personer med autismspektrumsstörningar som anses vara funktionsnedsatta eftersom de inte spelar ett spel när de kommunicerar utan snarare bara traskar rakt över spelplanen för att fortast möjligt komma fram till målet.