Reflektioner över en avslutad (?) relation

Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Jag tycker inte du gjorde fel. Tyckte du rent av gav han väldigt lång tid här med en månad. Säger jag till en person att jag vill prata om en sak så tycker jag personen kan vara bra seg om personen vill vänta en vecka. Speciellt då eftersom jag var medveten om vika tider personen slutade på dagarna så hade personen i fråga helt klart haft tid tidigare.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Fast vad spelar det för roll? Hade han problem med upplägget kan man väl tycka att han kunde klämt fram det någon gång under de där fem månaderna? Det kan ju knappast vara upp till TS att hela tiden förutsätta att när han säger att han är OK med något så betyder det att han inte är det och så ska hon sitta och gissa och ta ansvar för det?

Huruvida någon här på Buke skulle kunna dejta någon i fem månader utan att ha sex är väl knappast relevant? TS var helt öppen med sin inställning, han accepterade och hade väl gott om tid att kunna backa ur det hela på ett snyggt sätt.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Åh, ditt inlägg fick mig precis att le, det gjorde mig så lättad :)
:)

Drog för övrigt supersnabbt storyn i stora drag för min tjejkompis som jag hälsar på just nu och hon sa exakt samma sak.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Det är kanske det han tycker att han gjort?

Man får ju alltid räkna med att den andra personen i ett förhållande har egna tankar, åsikter och full frihet att välja att förmedla dem eller inte. Precis som du.
 
Senast ändrad:
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

För min del får jag hora/madonna-associationer av "komplimanger och respekt" för att vänta med att ha sex. Jag uppfattade det som att Pepson var på samma spår, men jag kan så klart ha fel.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Hur länge man väntar med sex har egentligen ingen betydelse, bara attraktionen finns där när det är dags. Oavsett om det är efter ett dygn eller tio år.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Jo, visst, det kanske han gör. Jag tycker inte att det är så snyggt men så har jag själv been known to dumpa folk lite fult sådär så jag ska väl inte säga så mycket.

Man får ju alltid räkna med att den andra personen i ett förhållande har egna tankar, åsikter och full frihet att välja att förmedla dem eller inte. Precis som du.
Eh, ja. Det känns väl lite som en rätt basal insikt eller?

Petruska: Jo, det får jag också och jag personligen skulle aldrig dejta någon som 'hyllade' något sådant. Men - det valde den här snubben att göra. Och då tycker jag inte att man ska lägga på TS att nu sitta och fundera över huruvida han kanske egentligen ville få ligga och därför slutade höra av sig. Det var ju inte TS frågeställning alls, heller.

Överhuvudtaget tycker jag att man inte ska sitta och uppmuntra till att tjejer ska sitta hemma och fundera över "tänk om han tycker si fastän han sa så". Det är så värdelöst.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Jag pratade nu med karln jag träffar för tillfället och frågade hur han hade reagerat på ett sånt sms/meddelande/whatever.
Han hade antagit att jag skulle göra slut.

Så med det i huvudet så kan det vara så att det var för smärtsamt så att han helt enkelt inte ville höra det...

Fråga honom kanske???
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Har du någonsin funderat över skillnaden mellan mäns och kvinnors sätt att kommunicera? Om så, har du provat att själv tillämpa det andra könets kommunikationssätt och studerat omgivningens reaktioner? Det är intressant.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

"Komplimanger och respekt" skriver du. Det beror ju iofs på vilken typ av komplimanger också! Om någon säger: " Jag beundrar dig och är väldigt imponerad av att du klarar av att inte ha sex under så lång tid. Det skulle aldrig jag göra." så berättar ju det något om den andra personen.

i stora drag och inte ordagrant eftersom det är rätt länge sedan nu:

"Jag har funderat på det du sade och kommit fram till att det ...var otroligt smart av dig. Du är annorlunda från alla andra tjejer. Du tar ett ansvar för dig själv och dina förväntningar istället för att lägga dem på andra och sedan bli besviken för att de inte lever upp till dem. Du är speciell."

Respekt därför att trots att vi har funnit oss i situationer där vi mycket enkelt skulle ha kunnat ha sex fullt ut, så har han vetat precis var gränsen gått och inte ifrågasatt den, inte bett, inte undrat, bara respekterat mig och mitt beslut.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Hur som helst tycker jag att du gör allt för invecklat. Varför hålla på och analysera?

Ni hade en grej, han tappade intresset/hans beteende gjorde dig osäker.

Sen hade ni ingen grej mera.


Det ska inte behöva vara så komplicerat. Man tycker om varandra och vill träffas. Vill man olika saker så passar man inte ihop.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Ja, är det så är det ju verkligen sorgligt.
Då skulle han ha gissat sig fram till något helt onödigt och det kan jag inte göra något åt förrän han själv vill ha reda på sanningen.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

raderat.
(du kan läsa mitt förra inlägg till dig istället)
 
Senast ändrad:
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Du funderar om du gjorde fel, varför han gjorde som han gjorde, hur vi skulle ha gjort o.s.v.

Jag tycker det är komplicerat. Jag hade inte satt tid på ett komplicerat förhållande, eller heller analyserat det.

Fast det är ju jag.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Överhuvudtaget tycker jag att man inte ska sitta och uppmuntra till att tjejer ska sitta hemma och fundera över "tänk om han tycker si fastän han sa så". Det är så värdelöst.

Det håller jag verkligen med om. Det är ingen slump att jag ofta skriver något i stil med "fråga honom" i den här sortens trådar.
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

"Jag har funderat på det du sade och kommit fram till att det ...var otroligt smart av dig. Du är annorlunda från alla andra tjejer. Du tar ett ansvar för dig själv och dina förväntningar istället för att lägga dem på andra och sedan bli besviken för att de inte lever upp till dem. Du är speciell."

Hur låter det här:
"Jag har funderat på det du sade och kommit fram till att det...var otroligt smart av dig. Du är annorlunda från alla andra tjejer. Du tar ett ansvar för dig själv och dina förväntningar istället för att lägga dem på mig och sedan bli besviken för att jag inte lever upp till dem. Du är speciell, det är inte jag."
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

återigen, NEJ, det gör jag inte.

"Nej, min ursprungsfråga gällde ett ifrågasättande av mitt eget beteende i att jag avslutade relationen på det sättet jag gjorde."

"Mina frågor kommer från att jag aldrig tagit den här positionen i en relation och faktiskt inte har en aning om jag betedde mig osjysst eller inte. Jag är inte intresserad av att vara burdus, elak eller kompromisslös och för mig känns nästan allt som inte är mina gamla mönster ungefär så."
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Jag tycker att du avslutade på ett helt OK sätt :) (Jag ändrade några ord i ditt citat och gjorde ett tillägg. Det fetmarkerade.)
 
Sv: Reflektioner över en avslutad (?) relation

Jag förstår inte din fråga faktiskt. Du kände att han inte var en sådan person som du mår bra med, och avslutade det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 556
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 832
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
375
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 461
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp