Zimzallabim
Trådstartare
Jag förstår inte riktigt hur han kan tycka situationen blir mindre jobbig om ni har öppet förhållande på distans än ett monogamt förhållande på distans. Allt handlar om tillit. Du kan ju bli kär i/bli intresserad av/tycka någon annan var roligare oavsett. Personligen skulle jag även ha svårt för att han vill ”täcka upp” för bristen av sex i och med distansen, men det är såklart olika hur man ser på det. Är han medveten om att det öppna förhållandet går åt båda hållen? (Även om du i dagens läge inte vill ligga med någon annan, kan se annorlunda ut om några månader). Men jag är nog inne på @durachiny linje om att ni inte ska definera förhållandet, ses när ni vill och kan och utan några ”krav”/förväntningar på varandra.
Ja han är helt medveten om att jag också får och kan ligga med andra isf om nu ett öppet förhållande kommer på tal. Jag tänker väl mer att vissa kanske inte väntar 6mån med att ligga, eller jag har iaf själv inte gjort det mer än någon enstaka gång i livet så jag förstår honom ändå. Men ja jag är väl mest inne på att inte definiera något alls och uppskattar alls synpunkter!