Vad i hela friden gör vi? Del XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om en stund är det skoljoggen, och i samma stund jag klev in på skolgården högg de mig direkt - så nu har jag fått en station att passa :p

Äter frukost och väntar på folk, spännande saker på gång idag :p Skulle gått upp 7 egentligen, klockskrället ringde inte

Vilken sötis :love: :love: :love:

Ju större hund ju bättre knähund :up:
(mer av knät som täcks :D)
Ja han är skitsöt och asbusig och kan inte låta bli mig. :D
Jag har ju förmågan att få upp alla djur i knät på riktigt, jag kan inte säga nej och ju större dom är desto mysigare. :love:
Både häst och kossa i knät funkar också och dom ser sååå nöjda ut när dom parkerat där. :p

Förresten ringde chefen igår och jag har fått ett extrauppdrag - att vara med i en samverkansgrupp tillsammans med socialtjänst och psykolog från VC, där man ska arbeta för att barn- och ungdomar med psykisk och social problematik inte ska hamna "mellan stolarna". Man ska träffas 1 gång varje vecka á 2 h och arbeta med elev/barnärenden som då antingen socialtjänsten, skolan eller vårdcentralen lyfter.

Har även ansökt till kommunens "orienteringsprogram" för chef- och ledarskap. De har 4-6 platser så vi får se om jag kommer med :p

Nu buss nr 2
Efter jobbet kommer mitt BS. Ska laga mat och baka. Jag tror att det blir tekakor och Nikkaluoktasoppa
Jag ska INTE laga mat idag, det får "lokala turken" göra för jag ska till kompisens verkstad och fortsätta dra om all el på hans släpkärra och laga en båtmotor så då äter vi ute, det brukar vi göra när vi är där.

Dricker kaffe igen. Har två katter på bordet och en på golvet nedanför, fullt hus med andra ord!
De verkar upprörda över att frukosten inte var god nog (äcklig blötmat liksom, hur ska man kunna äta det?!).

Funderar på att klippa lite tyg till ett syprojekt till men jag vet inte jag. Kanske gör det ikväll istället eller väntar lite med hela projektet. Det är inte direkt så jag behöver fler klänningar. Räknade igenom garderoben, jag har närmare 20 klänningar nu.

Vaknade i morse av värken och ångesten över jobbet, ny medicin sen sov jag och slogs med en fluga om vartannat innan jag nyss steg upp.

Intar kaffet och ätit upp sista pizzabiten :d

:D
Ja han är skitsöt och asbusig och kan inte låta bli mig. :D
Jag har ju förmågan att få upp alla djur i knät på riktigt, jag kan inte säga nej och ju större dom är desto mysigare. :love:
Både häst och kossa i knät funkar också och dom ser sååå nöjda ut när dom parkerat där. :p
Jag drar nog min gräns vid stor hund i knät. Större än så låter....tja....lite smärtsamt helt enkelt :laugh:

Men det var en väldigt vacker bild på er två. Lyser av glädje och kärlek :love:
Och av bus :D

Senast ändrad:
Förresten ringde chefen igår och jag har fått ett extrauppdrag - att vara med i en samverkansgrupp tillsammans med socialtjänst och psykolog från VC, där man ska arbeta för att barn- och ungdomar med psykisk och social problematik inte ska hamna "mellan stolarna". Man ska träffas 1 gång varje vecka á 2 h och arbeta med elev/barnärenden som då antingen socialtjänsten, skolan eller vårdcentralen lyfter.

Har även ansökt till kommunens "orienteringsprogram" för chef- och ledarskap. De har 4-6 platser så vi får se om jag kommer med :p

Jag vill också ha ett sådant där omväxlande jobb. Men jag vet inte vad jag vill jobba med och just nu vill jag bara vara hemma och klappa på bebismagen.

Bara lite kluven :rofl:

Jag vill också ha ett sådant där omväxlande jobb. Men jag vet inte vad jag vill jobba med och just nu vill jag bara vara hemma och klappa på bebismagen.

Bara lite kluven :rofl:

Skolkurator is the shit :p
Man får göra mååånga olika saker, även sånt som inte alltid hör till ens jobb XD Min favorituppgift har nog ändå varit när jag fick ta hand om ridsportdelen av Skol-DM (idrottsläraren var rätt nöjd att slippa).

Äter frukost, väldigt skönt efter en intensiv morgon med att lämna på skola och förskola samt storhandlat. Nu är min kropp riktigt mör efter yogan igår och storhandlingen nu på morgonen. Men kan inte vila eftersom minstingen sitter i bilen strax utanför dörren och sover.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 131
Senast: escodobe
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 841
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka