Vad i hela friden gör vi? Del XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lycka till idag @tanten

Själv har jag legat vaken sen före 04, försökt somna om utan någon framgång och nu ska jag gå och väcka barnen... Kul nästan jämt... Tur att det inte är några aktiviteter ikväll så jag kan gå och lägga mig tidigt istället!

Efter att ha varit hemma en sväng och fått ihop 4,5 timmes sömn är jag åter på jobbet.
När jag gav Pigge medicin i morse var svullnaden nästan helt nere och endast lite värme kvar. Tror han spelar över lite dock, när jag inte tittar rör han sig hyfsat bra och när jag tittar/pratar så håller han på att ramla omkull ;) Han tycker synd om sig själv och det får man göra när det gör ont :heart

Så skönt att vara ledig idag!
Var så trött igår att jag inte ens orkade borsta tänderna:cautious:
Idag ska jag lägga in alla räkningar.

Lyssnar på ett avsnitt av Vetenskapsradion på P1. Tydligen styr bakterier våra kroppar mycket mer än vad man trott. :eek:
Ett kilo bakterier i tarmen som styr vår övervikt, träningsresultat och tom vår hjärnas utveckling :cautious:

Skräck sci-fi:arna har rätt!!! Våra kroppar har tagits över av främmande organismer :arghh:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/780424?programid=412

(Rekommenderar verkligen att lyssna på dom tre programmen (två stycken finns lite längre ner på den länkade sidan). Hur intressant som helst. Dessutom en förklaring till varför vissa kan äta så fel och så mycket utan att gå upp i vikt (finns ju en annan tråd om hur och vad man äter här på Buke)).

Upp men känner mig som om jag åkt igenom en mangel. Har mot alla odds lyckats sova lite. Tur jag ska till naprapaten snart, hjärnan är inte redo att ta in en massa fakta ännu så det får bli när jag kommit hem igen.

Har väntat på en duns i sängen och en blöt nos i ansiktet hela natten :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 131
Senast: escodobe
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 002
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka