Vad i hela friden gör vi? Del XXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hört ett ynkligt pipande från stallet/ladan i flera dagar nu. Eftersom jag har varit så dålig begränsade jag mig till att klättra upp på stegen och lägga ut mat på skullen. Idag hördes det igen och jag gick in i en avdelning som jag inte använder och därför alltid är stängd. Där låg en liten helgrå semilånghårig kattunge och mådde inte alltför bra. Han lyckade dock springa ut och jag ställde en tallrik med blötmat där ute. Nu har den iaf en chans att klara sig.
Avskyr att bönderna skiter fullkomligt i katterna och låter dem föröka sig hej vilt. Det är liv som går till spillo både när de växer upp och inte klarar sig eller när bönderna sen skjuter av för att det är så många katter :cry:

Jag har hört ett ynkligt pipande från stallet/ladan i flera dagar nu. Eftersom jag har varit så dålig begränsade jag mig till att klättra upp på stegen och lägga ut mat på skullen. Idag hördes det igen och jag gick in i en avdelning som jag inte använder och därför alltid är stängd. Där låg en liten helgrå semilånghårig kattunge och mådde inte alltför bra. Han lyckade dock springa ut och jag ställde en tallrik med blötmat där ute. Nu har den iaf en chans att klara sig.
Avskyr att bönderna skiter fullkomligt i katterna och låter dem föröka sig hej vilt. Det är liv som går till spillo både när de växer upp och inte klarar sig eller när bönderna sen skjuter av för att det är så många katter :cry:
Eller att de förökar sig okontrollerat och sen blir vildkatter, verkar vanligt på soptippar tydligen vad jag sett själv från när katter springer förbi och ser inte helt friska ut.

Jag behövde visst sova lite till :angel::D

Jag som sov både i bilen hem igår och innan middagen när jag kom hem. Jag är fortfarande trött :o:rofl:

@Ninnurur: Satte ni på en ljudbok? Eller drömde jag det? Och hur länge sov jag egentligen? :rofl:

Eller att de förökar sig okontrollerat och sen blir vildkatter, verkar vanligt på soptippar tydligen vad jag sett själv från när katter springer förbi och ser inte helt friska ut.

Det är precis det som händer här. Jag har några grannar som har massor med honkatter, de föder ett gäng kullar per år var och sen sticker de eller skjuts av. Honorna sparas dock alltid så att de kan föda ännu fler kullar. Jag blir så ledsen. Ingen som helst respekt för liv visas där tyvärr :(

Det är precis det som händer här. Jag har några grannar som har massor med honkatter, de föder ett gäng kullar per år var och sen sticker de eller skjuts av. Honorna sparas dock alltid så att de kan föda ännu fler kullar. Jag blir så ledsen. Ingen som helst respekt för liv visas där tyvärr :(
Ja, jag fick i alla fall mitt ex's far att inse att det var bättre att sterilisera honan om man inte ville ha fler kattungar.

För första gången på nästan en månad sitter jag med benen i skräddarposition. Det kan jag lova är en milstolpe! Förut har det sträckt för mycket i huden där såren sitter, men nu funkar det utmärkt
97440a356ffc491155c5c374eef5acef.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 254
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar