Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart är det dags att lämna jobbet efter ytterligare en arbetsdag. Man känner sig lite kass när jag idag slängt iväg 2 arbetsansökningar... efter två veckor på jobbet. Men jag är så trött på att vara vikarie. Jag vill ha ett fast jobb efter 2½ år som vikarie :arghh:.

Dricker kaffe efter att ha sett hyresvärden börjat sätta stolpar , vi ska få hit kor så småningom, och inser vad skönt det är att vara ledig från jobb :p
Kossor är muuuusiga och blir riktigt kelsjuka om man ger sig lite tid att umgås med ko-mpisarna. :love:
Middagsfika med en kossa (eller tjur) som ryggstöd är hur mysigt som helst och vill man ha mjölk i kaffet så är ju mjölkbaren inom en armlängds avstånd. :p

Huvudvärken ger inte med sig... jag får verkligen panik av spänningsvärk. Tur att jag har en tid hos naprapaten på tisdag för det här är ohållbart. Särbon kommer nog att få misshandla nacken på mig när han kommer hit också, han fick loss spänningarna jättebra förra gången :heart

Grattis @tornblomma och hoppas knäet blir bra snabbt. :)

Glödhett idag ute och kvavt som attan men nu är strax grannens stora boggiesläp rullande igen. Han renoverade bromsarna själv, besiktade och nu får jag ta över. Han fick en "arbetsorder" och det gick ju inte så bra. Han hade "hjälp" av sin tjatiga svärfar som minsann visste och kunde men är man halvsenil och halvpackad kanske man inte ska renovera bromsar. :laugh:

Kakorna färdiga. Blev russinkakor, en favorit här. Nu står laxen i ugnen och potatisen på spisen. Efter maten är det dags att köra lillungen till träningen.

Lyssnar på en katt som löper :banghead: .

Har bara mig själv att skylla, för jag har både glömt och förhalat att boka hennes kastrering. Snabbt på telefonen till veterinären som kan om 2 veckor , så imorgon ska jag hämta p-piller som hon får äta så länge. Veterinären tippade på 2-3 dagar med p-piller innan man brutit löpet, så just nu är det mindre skoj att vara utekatt eftersom hon måste vara inne så hon inte sticker iväg för att sedan komma hem högdräktig. Så ja jag är rätt irriterad på mig själv som kunde bokat tid tidigare :mad: :grin: :banghead:

Lyssnar på en katt som löper :banghead: .

Har bara mig själv att skylla, för jag har både glömt och förhalat att boka hennes kastrering. Snabbt på telefonen till veterinären som kan om 2 veckor , så imorgon ska jag hämta p-piller som hon får äta så länge. Veterinären tippade på 2-3 dagar med p-piller innan man brutit löpet, så just nu är det mindre skoj att vara utekatt eftersom hon måste vara inne så hon inte sticker iväg för att sedan komma hem högdräktig. Så ja jag är rätt irriterad på mig själv som kunde bokat tid tidigare :mad: :grin: :banghead:
Fast, skulle hon bli dräktig så tas ungarna ändå bort vid kastreringen väl...?

Kossor är muuuusiga och blir riktigt kelsjuka om man ger sig lite tid att umgås med ko-mpisarna. :love:
Middagsfika med en kossa (eller tjur) som ryggstöd är hur mysigt som helst och vill man ha mjölk i kaffet så är ju mjölkbaren inom en armlängds avstånd. :p

Liten fråga, om det är en tjur som ryggstöd så smakar väl kaffet lite annorlunda ?
F´låt helt värdelös kommentar men alla förstod tanken :p

Är det någon här som vet vart man vänder sig som anhörig till våldtäkts-misshandels offer som fortfarande är kvar i förhållandet?

@Inglorion Jag är inte helt med vad du vill ha ut av kontakten, hjälpa personen att komma ur sitt destruktiva förhållande eller om du menar stöd för anhörig?
Kommunen (deras växel kan ofta ge råd även på allmänna frågor i många olika ämnen), kvinnorjour, polisen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 768
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 619
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka