Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar hon bli "tomtig"? Jag har en granne en bit bort, bonde, "världsmästare", som hade som ovana att ringa folk när han var i lagårn på morgonen vid 5 bara för att snacka skit och började med ett hånfullt "söööv du"? Fast jag förklarat för honom att jag faktiskt ibland jobbar till 2-3 på morgonsidan eftersom jag har ett sånt jobb ibland så, nä, det gick inte in men det tog skruv när jag helt enkelt bad honom fara åt helvete och aldrig ringa nåt mera. :rage: Han försökte ringa på eftermiddagar och BARA när nåt var trasigt och han ville ha gratishjälp men jag har bara knäppt av samtalet och nu blockar fånen det numret. Vissa är trögare än ett ton tegel. :banghead:
Börjar bli...:confused: ;) Hon bor på ett demensboende och ringandet går i perioder, vi brukar lägga av telefonen på kvällarna när det är såna perioder men det har varit lugnt ett tag så vi har inte lagt av luren på ett tag, men nu får vi göra det igen. Svårast är om hon börjar ringa till andra också, hon brukar ringa till sin svägerska som bor i närheten av oss, men hon blir inte så störd, hon har jobbat på äldreboende när hon arbetade så hon tar det inte så hårt. Däremot svägerskan som var gift med svärmors bror, den tanten är inte riktigt riktig... Hon skällde ut oss för att vi satte in svärmor på ett hem, vi kunde väl hälsa på ibland bara... Problemet var bara att vi var där nästan varje dag, hemtjänsten var där tre gånger om dagen och ändå var det bara helt kaos.. men nu när svärmor ringer till henne så ringer tanten till mig och säger att vi faktiskt måste tala om för svärmor att hon inte kan hålla på att ringa. :banghead:
Svärmor ringde nu på förmiddagen igen och undrade vem som hade varit där med blommor, det var jag och maken i måndags så då var hon så glad, "synd bara att jag missade er, jag måste ha varit till affären när ni var här" Jovisst för vi var ju inte ute och fikade tillsammans och hon var ledsen för att hon aldrig såg någon... :(

Min "Michico boy" (I Mexico betyder 'Michico' "My little guy" och ar ett vedertaget smeknamn:love:) har fatt borja jobba rejalt igen. Nastan varje dag ... da vi nu behover muskler nar han antligen ar i en perfect vikt.

I 'round pen'. Han ar en Paso Fino och de har for det mesta tre fotter pa marken (en satts ner nar en annan lyfts upp) och flyttar alla en i taget med perfect mellanrum i 1-2-3-4 takt.

IMG_0434_zps15jklmpx.jpg

och ridit (jag vet ... jag behover langre lader och mindre "chair seat" ... men med mindre 'chair seat' gar han inte 'rent' langre. suck ... han behover mer muskler forst ... och jag fixar stigladren "first thing" i morgon bitti.:p
Jag gillar verkligen inte sadeln. Den ligger inte optimalt pa hans rygg, jag aker bakat hur jag an gor, och da har (vad heter "saddle pad"?) vad det nu heter fickor sa jag har lagt i "kuddar" som hojer den bak. Om en manad ungefar kommer var sadel. YAY!

IMG_0493_zpskfseqvfu.jpg

Jag har klockat honom i hans speciella gangart i 27-28 km/tim, vilket har ar en "in hand gallopp" ... alltsa fyrtakt gallopp. Vi satsar pa att komma tillbaka till det sa smaningom, har var det formodligen runt 20km/tim. Jag vill inte slappa pa till full fart eller gallopp riktigt annu, da han alskar att springa FORT ... och jag ar lite orolig for att han tar ut sig ... och att han far daliga vanor :angel: Han ar, som sagt, HOT.:p

Just nu ar han super sur pa mig :love: Han kniper med munnen och far rynkor under nasborrarna ... och vander sig med baken (han sparkar INTE) mot mig sa han slipper se mig.:love: Men nar jag lamnade honom med maken (som alltid oser i honom godis) i arenan tog han inte godiset och stirrade efter mig tills jag kom tillbaka. Hur jag alskar den hasten.:heart
Vad fin han är!:heart Han liknar min Aegidienberger, det syns att de är släkt:)
luggfrid_galopp_5745f2f52a6b2230b8fb6338.jpg

Börjar bli...:confused: ;) Hon bor på ett demensboende och ringandet går i perioder, vi brukar lägga av telefonen på kvällarna när det är såna perioder men det har varit lugnt ett tag så vi har inte lagt av luren på ett tag, men nu får vi göra det igen. Svårast är om hon börjar ringa till andra också, hon brukar ringa till sin svägerska som bor i närheten av oss, men hon blir inte så störd, hon har jobbat på äldreboende när hon arbetade så hon tar det inte så hårt. Däremot svägerskan som var gift med svärmors bror, den tanten är inte riktigt riktig... Hon skällde ut oss för att vi satte in svärmor på ett hem, vi kunde väl hälsa på ibland bara... Problemet var bara att vi var där nästan varje dag, hemtjänsten var där tre gånger om dagen och ändå var det bara helt kaos.. men nu när svärmor ringer till henne så ringer tanten till mig och säger att vi faktiskt måste tala om för svärmor att hon inte kan hålla på att ringa. :banghead:
Svärmor ringde nu på förmiddagen igen och undrade vem som hade varit där med blommor, det var jag och maken i måndags så då var hon så glad, "synd bara att jag missade er, jag måste ha varit till affären när ni var här" Jovisst för vi var ju inte ute och fikade tillsammans och hon var ledsen för att hon aldrig såg någon... :(
Man blir så jävla hjälplös när dom blir sådär tomtiga för vad man än gör och hur man än gör så blir det fel. :(

Man blir så jävla hjälplös när dom blir sådär tomtiga för vad man än gör och hur man än gör så blir det fel. :(
Ja det tär på en, man vill ju att hon ska tycka om livet och ha det bra men det verkar inte som om hon tycker det. Det är jättesvårt, ena stunden klagar hon på att det aldrig händer något men i nästa stund vägrar hon att delta i det som händer. Igår hade i princip hela boendet åkt iväg till en älgpark. Hon hade vägrat att följa med och stannade kvar hemma, de var då typ tre boende på tre personal och jag har sett bilder hur de satt ute i solen och fikade på tårta som de hade gjort tillsammans. Men när hon ringer så har hon inte sett en människa på hela dagen...

Ja det tär på en, man vill ju att hon ska tycka om livet och ha det bra men det verkar inte som om hon tycker det. Det är jättesvårt, ena stunden klagar hon på att det aldrig händer något men i nästa stund vägrar hon att delta i det som händer. Igår hade i princip hela boendet åkt iväg till en älgpark. Hon hade vägrat att följa med och stannade kvar hemma, de var då typ tre boende på tre personal och jag har sett bilder hur de satt ute i solen och fikade på tårta som de hade gjort tillsammans. Men när hon ringer så har hon inte sett en människa på hela dagen...
Man känner sig så jävla maktlös men man kan inte göra annat än att släppa det hela för det är iallafall fritt fall nedåt för den dementa och ingen kan hindra fallet. Det enda man kan göra är att ta hand om sig själv. När min mamma blev mer än lovligt tomtig och blev tvungen att flytta in på ett boende så tog jag upp en gammal dröm, jag började paddla kajak. Dessutom tog jag upp en gammal hobby och började dyka igen, nåt jag fick lägga av med efter olyckan eftersom jag hade kraniala skador. Med dom utläkta kunde jag börja så smått och dykning, paddling och uteliv blev mitt andningshål. Tar man inte hand om sig själv i detta läget blir man knäpp (knäppare). :)

Sitter på jobbet. Är jäkligt seg idagO_o
Bara två städ kvar och ett till besök. Tur vi är två på städen. Zzzzzz...

Har tydligen skaffat mig en ny vana. Sist jag var hemma och sjuk var jag tvungen att rensa vattenlåset under diskbänken. Idag var det handfatet som behövde samma behandling. Men nu rinner vattnet undan som det ska igen. :up:

Dags att vila en stund så ska jag baka sedan.

Har tydligen skaffat mig en ny vana. Sist jag var hemma och sjuk var jag tvungen att rensa vattenlåset under diskbänken. Idag var det handfatet som behövde samma behandling. Men nu rinner vattnet undan som det ska igen. :up:

Dags att vila en stund så ska jag baka sedan.
Du vill inte komma hit och rensa våra vattenlås? :angel:

Mulet, kvavt och 25 grader. Det där med att träna häst faller lite nu för jag pallar inte. Funderar på om jag ska longera henne lite i hagen innan de får komma in för lite mat. Yupp, så får det nog bli,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 768
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 620
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka