Snurrfian
Moderator
Börjar bli... Hon bor på ett demensboende och ringandet går i perioder, vi brukar lägga av telefonen på kvällarna när det är såna perioder men det har varit lugnt ett tag så vi har inte lagt av luren på ett tag, men nu får vi göra det igen. Svårast är om hon börjar ringa till andra också, hon brukar ringa till sin svägerska som bor i närheten av oss, men hon blir inte så störd, hon har jobbat på äldreboende när hon arbetade så hon tar det inte så hårt. Däremot svägerskan som var gift med svärmors bror, den tanten är inte riktigt riktig... Hon skällde ut oss för att vi satte in svärmor på ett hem, vi kunde väl hälsa på ibland bara... Problemet var bara att vi var där nästan varje dag, hemtjänsten var där tre gånger om dagen och ändå var det bara helt kaos.. men nu när svärmor ringer till henne så ringer tanten till mig och säger att vi faktiskt måste tala om för svärmor att hon inte kan hålla på att ringa.Börjar hon bli "tomtig"? Jag har en granne en bit bort, bonde, "världsmästare", som hade som ovana att ringa folk när han var i lagårn på morgonen vid 5 bara för att snacka skit och började med ett hånfullt "söööv du"? Fast jag förklarat för honom att jag faktiskt ibland jobbar till 2-3 på morgonsidan eftersom jag har ett sånt jobb ibland så, nä, det gick inte in men det tog skruv när jag helt enkelt bad honom fara åt helvete och aldrig ringa nåt mera. Han försökte ringa på eftermiddagar och BARA när nåt var trasigt och han ville ha gratishjälp men jag har bara knäppt av samtalet och nu blockar fånen det numret. Vissa är trögare än ett ton tegel.
Svärmor ringde nu på förmiddagen igen och undrade vem som hade varit där med blommor, det var jag och maken i måndags så då var hon så glad, "synd bara att jag missade er, jag måste ha varit till affären när ni var här" Jovisst för vi var ju inte ute och fikade tillsammans och hon var ledsen för att hon aldrig såg någon...