Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev typ sju minuters regn :down:

För att aktivera hästarna något alls idag gick jag ut med långpisken i hagen och lyckades få lite bus i dem. Nu har de upptäckt att det är kul att rusa runt huset så det låter som om jag har jordbävning här lite då och då ;)
När jag busade med Madam så lekte vi kull, hon sprang sådär lagom fort så jag skulle hinna få tag i svansen och ruska till lite, sen vände jag och då jagade hon mig och bet mig i arslet, vände och så jagade jag henne osv. och sådär kunde vi hålla på. :D
Totalt ofarlig att busa med bakifrån för hon hade en gång sagt att hon ALDRIG kommer att sparka någon. (Ja hästar kan faktiskt prata.) :up: :p
Mina stackars grannar vande sig till slut vid våra vilda lekar. :laugh:

Lycklig ponny och @_husmusen_ :p

Jag och andra ponnyn fick springa brevid :o jag kommer sova ruskigt gott i natt :D

94B562D7-E04D-4CA4-8B1C-A6A91946F27B.jpg
Å vad mysigt det ser ut.

Min "Michico boy" (I Mexico betyder 'Michico' "My little guy" och ar ett vedertaget smeknamn:love:) har fatt borja jobba rejalt igen. Nastan varje dag ... da vi nu behover muskler nar han antligen ar i en perfect vikt.

I 'round pen'. Han ar en Paso Fino och de har for det mesta tre fotter pa marken (en satts ner nar en annan lyfts upp) och flyttar alla en i taget med perfect mellanrum i 1-2-3-4 takt.

IMG_0434_zps15jklmpx.jpg

och ridit (jag vet ... jag behover langre lader och mindre "chair seat" ... men med mindre 'chair seat' gar han inte 'rent' langre. suck ... han behover mer muskler forst ... och jag fixar stigladren "first thing" i morgon bitti.:p
Jag gillar verkligen inte sadeln. Den ligger inte optimalt pa hans rygg, jag aker bakat hur jag an gor, och da har (vad heter "saddle pad"?) vad det nu heter fickor sa jag har lagt i "kuddar" som hojer den bak. Om en manad ungefar kommer var sadel. YAY!

IMG_0493_zpskfseqvfu.jpg

Jag har klockat honom i hans speciella gangart i 27-28 km/tim, vilket har ar en "in hand gallopp" ... alltsa fyrtakt gallopp. Vi satsar pa att komma tillbaka till det sa smaningom, har var det formodligen runt 20km/tim. Jag vill inte slappa pa till full fart eller gallopp riktigt annu, da han alskar att springa FORT ... och jag ar lite orolig for att han tar ut sig ... och att han far daliga vanor :angel: Han ar, som sagt, HOT.:p

Just nu ar han super sur pa mig :love: Han kniper med munnen och far rynkor under nasborrarna ... och vander sig med baken (han sparkar INTE) mot mig sa han slipper se mig.:love: Men nar jag lamnade honom med maken (som alltid oser i honom godis) i arenan tog han inte godiset och stirrade efter mig tills jag kom tillbaka. Hur jag alskar den hasten.:heart

Godmorgon världen.

Dags för jobb i denna underbara värme. jag som hatar att duscha har vackert fått göra det efter jobbet denna vecka. Vaknar och ser ut som en bakfull Cruella...

Nackdelen med att ha kort hår :mad:

Kört iväg sonen med kompis så att de fick cykla sista biten till skolan, sen ska de cykla från skolan och spela fotbollsgolf, hem till skolan och sen hem till oss. En tredje kompis hänger med hem som jag sen ska hjälpa över stora vägen eftersom den är för hårt trafikerad för att man vill släppa en 11 åring själv över den. 100 med tre filer gör att man själv känner sig tveksam ibland... :cautious:

Stannade hemma från jobbet idag. Kunde verkligen inte sova inatt. Somnade typ 3.30 och vaknade igen 4.30. Ska stiga upp 5.00. Kände att jag absolut inte skulle sätta mig och köra bil i det skicket.

Somnade igen vid sextiden och vaknade nyss. Ska försöka att inte sova mer nu, måste ju somna ikväll istället.

Stannade hemma från jobbet idag. Kunde verkligen inte sova inatt. Somnade typ 3.30 och vaknade igen 4.30. Ska stiga upp 5.00. Kände att jag absolut inte skulle sätta mig och köra bil i det skicket.

Somnade igen vid sextiden och vaknade nyss. Ska försöka att inte sova mer nu, måste ju somna ikväll istället.
Jag eller snarare vi blev väckta kl 02 av svärmor, hon klagade på att det inte var någon som var vaken... :meh: Att vakna av telefonen är det värsta jag vet, hela mitt stressystem går igång så jag somnade om först kl 03..

När jag startade bilen för att åka hem från jobbet var alla mätare svarta. Tydligen har någon givare gått sönder. Skit! På Volvo ville de ha 10 000 för att fixa den så jag åkte till min meck här hemma istället. Han kan få det fixat för ca 3 000 men då får jag köra med svarta mätare i drygt två veckor.

Just nu ar han super sur pa mig :love: Han kniper med munnen och far rynkor under nasborrarna ... och vander sig med baken (han sparkar INTE) mot mig sa han slipper se mig.:love: Men nar jag lamnade honom med maken (som alltid oser i honom godis) i arenan tog han inte godiset och stirrade efter mig tills jag kom tillbaka. Hur jag alskar den hasten.:heart
Grannens ena arab jagar folk, han kommer med full fart och öronen under hakan och mord i blicken och har skitkul när folk flyr. :rofl:
Han och jag brukar tjaffsa om en morot och "hugga" åt varann och naturligtvis försöker han jaga mig också ut ur hagen,,,,,,går sådär för han vet att då får han igång mig. Han är en riktig äkta retsticka. :laugh:
Han HAR gett folk blåmärken men mig biter han bara försiktigt för jag busar bara snällt och försöker inte jaga bort honom utan tar "striden" i närkamp. :D

Jag eller snarare vi blev väckta kl 02 av svärmor, hon klagade på att det inte var någon som var vaken... :meh: Att vakna av telefonen är det värsta jag vet, hela mitt stressystem går igång så jag somnade om först kl 03..
Börjar hon bli "tomtig"? Jag har en granne en bit bort, bonde, "världsmästare", som hade som ovana att ringa folk när han var i lagårn på morgonen vid 5 bara för att snacka skit och började med ett hånfullt "söööv du"? Fast jag förklarat för honom att jag faktiskt ibland jobbar till 2-3 på morgonsidan eftersom jag har ett sånt jobb ibland så, nä, det gick inte in men det tog skruv när jag helt enkelt bad honom fara åt helvete och aldrig ringa nåt mera. :rage: Han försökte ringa på eftermiddagar och BARA när nåt var trasigt och han ville ha gratishjälp men jag har bara knäppt av samtalet och nu blockar fånen det numret. Vissa är trögare än ett ton tegel. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 768
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 620
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka