Min "Michico boy" (I Mexico betyder 'Michico' "My little guy" och ar ett vedertaget smeknamn
) har fatt borja jobba rejalt igen. Nastan varje dag ... da vi nu behover muskler nar han antligen ar i en perfect vikt.
I 'round pen'. Han ar en Paso Fino och de har for det mesta tre fotter pa marken (en satts ner nar en annan lyfts upp) och flyttar alla en i taget med perfect mellanrum i 1-2-3-4 takt.
och ridit (jag vet ... jag behover langre lader och mindre "chair seat" ... men med mindre 'chair seat' gar han inte 'rent' langre. suck ... han behover mer muskler forst ... och jag fixar stigladren "first thing" i morgon bitti.
Jag gillar verkligen inte sadeln. Den ligger inte optimalt pa hans rygg, jag aker bakat hur jag an gor, och da har (vad heter "saddle pad"?) vad det nu heter fickor sa jag har lagt i "kuddar" som hojer den bak. Om en manad ungefar kommer var sadel. YAY!
Jag har klockat honom i hans speciella gangart i 27-28 km/tim, vilket har ar en "in hand gallopp" ... alltsa fyrtakt gallopp. Vi satsar pa att komma tillbaka till det sa smaningom, har var det formodligen runt 20km/tim. Jag vill inte slappa pa till full fart eller gallopp riktigt annu, da han alskar att springa FORT ... och jag ar lite orolig for att han tar ut sig ... och att han far daliga vanor
Han ar, som sagt, HOT.
Just nu ar han super sur pa mig
Han kniper med munnen och far rynkor under nasborrarna ... och vander sig med baken (han sparkar INTE) mot mig sa han slipper se mig.
Men nar jag lamnade honom med maken (som alltid oser i honom godis) i arenan tog han inte godiset och stirrade efter mig tills jag kom tillbaka. Hur jag alskar den hasten.