Vad i hela friden gör vi? Del XXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tanten Jag borde göra det, men det kan bli så jädrans fel. Har haft problem ett tag med det här, kan tyvärr inte ta det öppet. Jag känner för många irl här :). Och första inlägget skulle jag skrivit med mitt anonyma nick, men jag glömde byta :o.

Kissen kom in lätt haltandes i kväll och smärta i bogen :( inget sår eller svullnad och han är som vanligt men lite lugnare. Hoppas på att lite vila ska höra susen.

Dricker vin och hoppas att morgondagen är en bra dag. Varit trött ikväll igen. Plus att jag fryser. Planen är att så i trädgårdslandet.

Förundras dessutom över att jag återigen idag fått komplimanger från flera håll för min sommarkappa. Jag har haft den i flera år och köpte den på rea.
I år har jag blivit uppmärksammad av både bekanta och helt främmande för den. Vad hände? Kom modet ikapp den?

@EmmaW Nej det är inget vidare faktiskt.. Mår som en rutten fisk och bör nog få allt dokumenterat, men jag orkar verkligen inte idag. Bästa vännens pojkvän såg mig idag så jag berättade (hon är den enda som vet hur det varit sista månaderna) för honom.. Det gick liksom inte och missa hur jag såg ut och hur stel jag var i nacken. Det känns väldigt bra och veta att han kan vara här inom några minuter faktiskt.

Kissen kom in lätt haltandes i kväll och smärta i bogen :( inget sår eller svullnad och han är som vanligt men lite lugnare. Hoppas på att lite vila ska höra susen.
Åh, missekatten då! :( Katter har en fantastisk läkeförmåga! Så jag hoppas han mår bättre imorgon :love:.

@EmmaW Nej det är inget vidare faktiskt.. Mår som en rutten fisk och bör nog få allt dokumenterat, men jag orkar verkligen inte idag. Bästa vännens pojkvän såg mig idag så jag berättade (hon är den enda som vet hur det varit sista månaderna) för honom.. Det gick liksom inte och missa hur jag såg ut och hur stel jag var i nacken. Det känns väldigt bra och veta att han kan vara här inom några minuter faktiskt.
Det finns en dag i morgon med. Försök ta hand om dig lite extra i kväll. Och väldigt bra att du har nån som snabbt kan vara på plats om det behövs. Tveka inte att ringa vännen om du behöver. Styrkekram :heart

Ny (köpt på second hand för 60 kr, fynd!!) matta i hallen, katten överförtjust verkligen! ligger och slöar, rullar, springer på den om vart annat, nöjd besöket försvunnit och ny matta = full fart!
Blir nog att stänga in oss i sovrummet i natt för att få lugnt.
Lagom skoj tycker jag att ha toalådan i sovrummet men vad gör man?
Redan haft det 2 nätter så en till gör väl inget?
Hellre det än att grannens lilla barn i lägenheten under inte få sova i lugn och ro stackarn.
Dessutom kan det ju vara bra att få bo kvar tills man själv väljer att flytta :p

Städat, städat, städat. Har även tvättat två högar med tvätt, skurat skåpsluckor och nu sitter jag här och funderar på vad man kan ha i det tomma utrymmet i hyllan. 16 "luckor" men enbart 15 med saker i (varav 8 luckor med filmer), en lucka med kamerasakerna, en lucka med xbox, en lucka med nintendo, en lucka med playstation.. kanske borde fylla min sista hylla med wiiet? Kanske får bli så ^^

Jag har inte gjort mycket vettigt idag. Packat 2 lådor och packat om 2. Lagt ut en hel del på köp å sälj sidor på fb men ännu inte mycket napp :( läst ut en pocketbok, så där har 3-4 timmar "slösats " bort. Lite hungrig nu...

@astronaut Skapligt jobbat av dig, jag har bara tagit det lugnt och njutit av lugnet som infann sig när besöket åkte.

@Trott Packa tar tid om man gör det ordentligt så tycker inte du ska ha dåligt samvete alls.
Vad ska du äta för gott?

@LadyCovergirl Sovmorgon är alltid bra att ha när man har möjlighet och du verkar ha totalt full snurr jämt tycker jag det verkar som så lite extra sömn är nog bra ibland.

Då har Subban fått på sig sommarsulorna. Jag fattar inte vad det är med män, när jag säger att jag ska byta däck själv och de direkt erbjuder sig att hjälpa. Jag kan själv och behöver inte din hjälp, men tack ändå. Vill inte vara/bli beroende av andra.

13170707_1302785856418924_989256748_o.jpg

@RedHyuuga men vissa saker ska man ju som tjej/dam/fru/tant inte göra enligt en del pojkar ( ja i detta fallet oberoende av ålder men grundat på inställning).
Som t.ex. svetsa på en traktorkärra :angel: ska man inte heller fundera på att testa tydligen, första gången jag höll i en svets, pappa bredvid och med full insyn givetvis och han har svetslicens och "några" års petande med svetspinne bakom sig i bagaget och jag ville ju testa men attans jobbigt min fd. karl kom och hade åsikter men far var snabb att tysta det svamlet.
Jag hörde något i stil med: ditt inskränka pucko, rör inte!, MIN svets, MIN vagn, försvinn och gör kaffe eller något du klarar av för vi har jobb att lösa, jag och min dotter.
(visste inte om jag skulle skratta eller gråta men jag fick testa peta lite och det var skoj så gjorde det igen några gånger, dock verkar jag inte ha någon vidare fallenhet för det nämnvärt men prova måste man ju göra så vet man ju om det går åt pipan helt eller inte. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 909
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka