Vad i hela friden gör vi? Del XXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittade en massa jordgubbar, importjordgubbarna smakar inte ett skit så jag skivade dom och sockrade dom och har styckfryst dom till framtida tårtor för dom är mest ögongodis och säkert dyra. Snacka om att lura sig själv om man köper eländet. :wtf:
Haha ja typ 10 spänn för ca 10 st

Ramlade ner en tidningsartikel om mig från när jag låg på sjukhus som 2,5 åring och precis hjärtopererad, mamma berättade om avdelningen och lite kring operationen, sen ba:
"hon opererades på en måndag, redan på tisdagen satt hon upp i sin säng på intensiven och körde stenhårt med personalen" :rofl:
"liten men tuff" :D

Och så en jättefin bild på min älskade mamma och mig :love:

Såg precis ett intressant avsnitt av vetenskapens värld som pratar lite om forskning kring PMS och PMDS:
http://www.svtplay.se/video/5502688/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-avsnitt-36
Och jag inser att jag lider nog lite av det :o:angel: Jag brukar bli rätt så lättretlig runt ett par dagar varje månad när mensen börjar och kanske blir jag lite mera deprimerad också. Men det är nog inte så ovanligt egentligen tror jag. Och just de där par dagarna överlever jag nog utan medicin även om jag kan bli irriterad på mig själv för att jag blir så lättretlig (... logiskt va? :laugh:), hoppas bara att min omgivning gör det också :angel:

HA, i samma avsnitt så säger de att vi minns bara sju saker i arbetsminnet, tex om någon säger en mening så är det vad hjärnan klarar av typ :angel::laugh::o:D

Där ser man, det är inte mitt fel om jag glömmer var jag lagt fjärrkontrollen senast - det är hjärnans :angel:

En liten glädjespruta till alla som kan behöva det! :love:
143796163684.gif

Har landat hemma efter många timmar på Birdie med lek och mys med både små och stora vänner :love: sen middag och mys hos mormor och morfar, där Alice nu förhoppningsvis somnat :heart

För övrigt så har jag ont i axeln, men inte i den som är trasig utan i den som ska föreställa hel. :cautious: Jag har varken tid eller lust med någon ny skada! :mad:

Ska du vara där hela helgen? :)

Det verkar vara en jättehärlig community :love:

Jag har jordgubbar i kylen
Undrar om jag hinner äta dem innan de blir dåliga

Jag har ocksa jordgubbar :cautious: En hel massa jordgubbar. Lokala gubbar har salts efter vagarna i ett par veckor nu och nu kunde jag inte sta emot. SUCK. Aldeles for manga och jag vet inte vad jag ska gora med dem. De ar dock vansinnigt sota och goda ... sa de gar nog at.

Sedan har jag flera spindel bett pa ena benet ... och "radjur flugor" bett pa diverse andra stallen pa kroppen. Det kliar. :banghead: som skjutton. :down: Tur det inte var alvarligt giftiga spindlar ... bara vanliga "stall spindlar" som tydligen bodde i mina ridskor.:crazy:

Godmorgon! Laddar upp för att njuta av en ledig dag. Tänkte börja med frukost på altanen. Sedan en heldag i stallet tror jag. Rida en eller två hästar. Äta medhavd lunch. Och byta tråd på någon av hagarna.

Godmorgon! Laddar upp för att njuta av en ledig dag. Tänkte börja med frukost på altanen. Sedan en heldag i stallet tror jag. Rida en eller två hästar. Äta medhavd lunch. Och byta tråd på någon av hagarna.
Gäller ju att passa på. Tonåringen är hos en kompis i stan (de hade musikalföreställning igårkväll och igen ikväll) och lillungen skulle med sambon på arbetsdag på bågskytteklubben.

:arghh: :banghead: :arghh: :banghead: :arghh: :banghead: :arghh:

Kollade just jobbmailen.

:banghead: :banghead: :banghead: :arghh: :arghh: :arghh: :turd:

Jag håller med dig och lånar lite:

Inglorion - som har fått spendera tid idag med att skriva ett långt argt brev (istället för att jobba) som förklarat för vissa personer hur mycket de håller upp precis all, förstör ansöks processer och ser till att vi inte får jobba, med att ta flera veckor med att ge mig de enklaste grejer! Som typ datum liknande "jag kommer i mitten på Juni".

Jag håller med dig och lånar lite:

Inglorion - som har fått spendera tid idag med att skriva ett långt argt brev (istället för att jobba) som förklarat för vissa personer hur mycket de håller upp precis all, förstör ansöks processer och ser till att vi inte får jobba, med att ta flera veckor med att ge mig de enklaste grejer! Som typ datum liknande "jag kommer i mitten på Juni".

Trevligt att höra att man inte är ensam om att ha struliga kollegor/chefer ;) :D

Det är två karlar som precis är klara med sina kandidater som ska komma och jobba med installation av monitor stationer i sommar :meh: Den ena är 41 och jag fick vänta två månader på att få en kopia på passet så en massa pappers arbete kom in för sent eftersom det tar tid här liksom, att ladda upp ett dokument någon behöver till dropbox kan ju liksom ta flera veckor om du har otur.

Vad de håller på med nu är ju helt otroligt och har också pågått i månader :banghead: De håller upp mig, en masters elev, min professor, tre admin avdelningar osv osv.

:meh::cautious::wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
38 39 40
Svar
783
· Visningar
21 026
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 912
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar