Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att gå och lägga mig, tänkte vara på gymmet snart 7 imorgon. Hoppas på fint väder imorgon också så man kanske kan sitta ute på den lediga dagen. Nu är det dessutom bara ca 47 timmars jobb kvar denna månaden.

Måste säga att dagen har känts helt ok idag. Ja, riktigt bra tidig kväll också. Visserligen somnade jag i soffan på eftermiddagen, men efter det när jag vaknat så var jag ute med hundarna på gården och det var fullt bus på dom :heart Så himla härligt att se, värmer verkligen i mattehjärtat.
Har fått i mig middag också, ska lägga mig om nån timme.

Har hängt hos mina människor jag hjälper. Trots fattigdom och elände bjöd de mig på middag och behandlade mig om en drottning.
Sen tog min "syster", (den misshandlade kvinnan) och jag en promenad med min vovve. Hon är så stolt över att vara vän med en hund och styrde direkt kosan till en annan grupp i samma situation och visade stolt upp sig med vovve. Jag hörde också att hon berättade att hunden är min familj och mitt barn och skulle därför betraktas och bemötas därefter:D

Hon är så fin i sina nya kläder @EmmaW :heart

Har hängt hos mina människor jag hjälper. Trots fattigdom och elände bjöd de mig på middag och behandlade mig om en drottning.
Sen tog min "syster", (den misshandlade kvinnan) och jag en promenad med min vovve. Hon är så stolt över att vara vän med en hund och styrde direkt kosan till en annan grupp i samma situation och visade stolt upp sig med vovve. Jag hörde också att hon berättade att hunden är min familj och mitt barn och skulle därför betraktas och bemötas därefter:D

Hon är så fin i sina nya kläder @EmmaW :heart

Härligt! Skönt att höra att det verkar funka bra för henne trots allt.
Är nyfiken, hur funkar det med språk?

Tittar på Biggest looser, trött som bara den så ska sova snart.
3 dgr kvar att jobba denna vecka, sedan ledigt i helgen :up:
Tänkte vi skulle fira helgen på fredag med nya pringelschipsen. Någon som testat dem? (Tacochipsen)

Härligt! Skönt att höra att det verkar funka bra för henne trots allt.
Är nyfiken, hur funkar det med språk?
I början använde vi mycket Google translate med varierande resultat då många är analfabeter och mitt uttal var uruselt. Sen hittade vi lite appar som man kunde prata med. Och så jättemycket kroppsspråk:p
Men nu har vi känt varandra så länge att jag har lärt mig en hel del från deras språk och de suger åt sig svenska som svampar.
Vi har med hjälp av en kyrka fått tag i lite volontärer som pluggar svenska med dem några dagar i veckan t.o.m!

Tittar på Biggest looser, trött som bara den så ska sova snart.
3 dgr kvar att jobba denna vecka, sedan ledigt i helgen :up:
Tänkte vi skulle fira helgen på fredag med nya pringelschipsen. Någon som testat dem? (Tacochipsen)

Har inte hunnit, det är ju någon som är så jäkla snabb ...

Sovdags för länge sen... Hade iaf en ok dag på terminalen, trots en hel del galenheter från de andra som vi får reda upp. A sover i sin säng, vet inte om jag ska vara glad över det eller sakna henne hos mig? :D

12991029_10154158669582915_925099667837566598_n.jpg

Sakta men säkert blir gubben friserad, går inte att borsta honom så varje sommar rakar jag honom. Här är han rakad på ryggen men det syns inte :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 43 44 45
Svar
892
· Visningar
34 496
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 267
Senast: Kruma
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 307
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka