Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack hört i :love:
Håller mig uppe med vetskapen att det är Bodyjam istället för det annars dötrist Sh'bam ikväll i alla fall.
Jag behöver det mer än någonsin nu!
Jamen har funkat som hjälp vid krishantering länge, hjälpt mig genom så mycket de senaste åren :bow:
... Men det är kanske inte sååå konstigt att axeln protesterar, fast jag försöker se det som rörlighetsträning, det funkar ju, kan ju vara med på allt :D

Kolla in det här, liksom...
Och ja, man får stå ut med lite Justin Bieber ibland.

Jag skulle dö efter två sekunder...

Har lyckats få i mig lite frukost genom att dra av små mackbitar och lösa upp dem i te och svälja dem hela.
Trodde den värsta delen i tandställningsbärandet var över men då hade jag inte provat gummisnoddarna ännu:crazy:
Känns som att jag kommer få gå rätt hungrig på jobbet idag:meh:
Väldigt bra att fläta manar med de snoddarna
Iaf de som satt i fram som var ngt större och elastiskare :p:heart

Får vi se om jag kan fira denna vecka sen efter denna arla morgon. Fy vad trött jag är nu.
Just nu väntar jag på galna @astronaut som cyklar hit
Det är bara 2,5mil plus
Tur det är nerförsbacke sista biten.
Och cykelväg hela vägen

Både min högra axel, mina höfter och mina knän hade packat, flyttat och brutit kontakten med mig om jag gjort nåt sånt där.
Det kan jag förstå :(
Min vänstra sa upp sig "för gott" efter olyckan så den får ta det. Blir inte bättre av att låta bli så...
Nacke och rygg tar det oväntat bra faktiskt, kanske har rätt ok muskler och stabilitet kvar ändå.

Har aldrig ont efteråt, så jag brukar be honom spänna lite extra. Har hög smärttröskel. Åt chips direkt efter att jag spände senast :D
Orättvist ju:cautious: När du skriver "spänner" menar du när de byter till grövre tråd? Nyfiken då de inte spänner något på min tandställning:confused:

Jag hade heller aldrig ont! Hade tandställning mellan 19 och 21
Som sagt: orättvist!!:meh:
Satte i ny tråd igår och nu är 5 tänder rejält lösa så jag har väl mjukat upp tandbenet trots min ålder.

fick en kortisonkur av läkaren. Ingen infektion i örat, men jag är svullen, plus bihålor och svalg. Så nu har jag läkarutlåtande på att jag är tjockskallig :D:nailbiting:
Bara jag blir av med skiten och får tillbaka hörseln normalt är jag nöjd!

Orättvist ju:cautious: När du skriver "spänner" menar du när de byter till grövre tråd? Nyfiken då de inte spänner något på min tandställning:confused:

Som sagt: orättvist!!:meh:
Satte i ny tråd igår och nu är 5 tänder rejält lösa så jag har väl mjukat upp tandbenet trots min ålder.
Jodå, klart de spänner din tandställning :) När de satt i tråden, så brukar de ju ta en slags tång som de snurrar lite med = då spänner de :)

@ASKAPLASKA
Folktandvården Östergötland: "Att sätta fast själva tandställningen gör inte ont. Det är oftast den första tiden efter insättning av fast tandställning samt då du kommer för att spänna tandställningen som kan vara besvärlig i större eller mindre omfattning. Det vanligaste är att tänderna kan bli ömma vilket är mest märkbart när du tuggar. Dessutom kan tänderna upplevas som lite rörliga. Detta är dock normalt."

@ASKAPLASKA
Folktandvården Östergötland: "Att sätta fast själva tandställningen gör inte ont. Det är oftast den första tiden efter insättning av fast tandställning samt då du kommer för att spänna tandställningen som kan vara besvärlig i större eller mindre omfattning. Det vanligaste är att tänderna kan bli ömma vilket är mest märkbart när du tuggar. Dessutom kan tänderna upplevas som lite rörliga. Detta är dock normalt."
Ah, har inte reflekterat över att de spänner den, jag tyckte att jag bara varit där och bytt till grövre trådar 4 ggr men det är klart de spänner fast den:D Har dock inte varit där en enda gång och bara spänt, har du det?

Ah, har inte reflekterat över att de spänner den, jag tyckte att jag bara varit där och bytt till grövre trådar 4 ggr men det är klart de spänner fast den:D Har dock inte varit där en enda gång och bara spänt, har du det?
Japp, det har jag :) någon gång har jag fått behålla samma tråd och bara fått spänt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 44 45 46
Svar
914
· Visningar
35 196
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 271
Senast: Kruma
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 307
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka