Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy, lider med dig. Har du något att ta när det blir som värst?
Stor stöttekram!

:heart

Ja, men borde egentligen boka in nytt läkarbesök (varför skjuter man alltid upp obehagliga saker?). Jag kan inte riktigt avgöra om jag gör hönor av fjädrar eller inte. Blä. Jag får panik för att jag har panik för att jag är sjuk? :meh:

Tur att det är soligt :up:

Jag har precis haft min tredje panikångestattack för dagen. Logik och rationellt tänkande verkar inte hjälpa alls :cry:

Känner mig så misslyckad. Allting går verkligen fel i år :arghh:

*kram*

Ångest är skit :(

Sätter du studiemotgång=misslyckad? Många (inkl jag) gör/gjorde det och det är ju faktiskt inte så. Jag var en ok till medioker akademiker, har ingen karriär att tala om men jag är lycklig där jag hamnat. Många som ser mig utifrån tycker säkert att jag är misslyckad men jag trivs i mitt gamla ruckel med mina katter :)

*kram*

Ångest är skit :(

Sätter du studiemotgång=misslyckad? Många (inkl jag) gör/gjorde det och det är ju faktiskt inte så. Jag var en ok till medioker akademiker, har ingen karriär att tala om men jag är lycklig där jag hamnat. Många som ser mig utifrån tycker säkert att jag är misslyckad men jag trivs i mitt gamla ruckel med mina katter :)

Ångest är ett onödigt påfund, den får gärna försvinna omedelbart :arghh:

Ja, det är en av de saker som triggar igång den tyvärr.

Jag (läs: rationella jag) vet ju att det är helt okej att bara ha godkänt och inte toppbetyg, misslyckas med tentor och att så länge man blir klar så är det lugnt...

Men jag blir mest frustrerad över och pressar mig själv tills kroppen går i baklås (bokstavligt) såatteh :down:

Ugh, ursäkta rörigt inlägg :o

Ångest är ett onödigt påfund, den får gärna försvinna omedelbart :arghh:

Ja, det är en av de saker som triggar igång den tyvärr.

Jag (läs: rationella jag) vet ju att det är helt okej att bara ha godkänt och inte toppbetyg, misslyckas med tentor och att så länge man blir klar så är det lugnt...

Men jag blir mest frustrerad över och pressar mig själv tills kroppen går i baklås (bokstavligt) såatteh :down:

Ugh, ursäkta rörigt inlägg :o

Kusligt, jag känner igen mig så väl i allt du skriver :(

Det är absolut inte vad du vill höra ;) men för mig iaf har det mesta blivit bättre med åren :) Jag har fått en helt annan stabilitet som jag faktiskt inte kan härleda till något annat än erfarenhet. Hade iofs önskat att den kommit LIITE tidigare :meh:

Det är för få timmar på dygnet.
Jag behöver jobba mer för att hinna med allt.
Jag vill vara i stallet mer för det är kul och jäkligt trivsamt
Jag vill vara i trädgården mer för jag har rabatter att rensa, roliga små projekt jag vill genomföra och jag mår bra när jag är där.
Jag vill börja träna igen för det ger mig bättre förutsättningar i ridningen
Jag vill hinna läsa på buke för att höra hur ni har det och hur livet lever med er.
Jag vill gå en fotokurs så jag lär mig fotografera.

Lyxproblem men ändå slits jag mellan allt jag vill

Kusligt, jag känner igen mig så väl i allt du skriver :(

Det är absolut inte vad du vill höra ;) men för mig iaf har det mesta blivit bättre med åren :) Jag har fått en helt annan stabilitet som jag faktiskt inte kan härleda till något annat än erfarenhet. Hade iofs önskat att den kommit LIITE tidigare :meh:

:heart:heart:heart *frivillig kram*

Haha, jag tänker låtsas som att jag inte läste det där :angel:

Skämt åsido, det är ju så. Man lär sig att stå mer stadigt när man har tagit sig igenom fler saker. För man vet hur man reagerar och kan parera bättre.

Jag har överlevt hittills och studier är bara studier. Jag kanske hinner bli klokare på det där extra året? :angel::D

Ångest är verkligen ett jävla skit. Jag hoppas att du snart börjar må lite bättre.

Och även jag känner så väl igen mig i det du skriver. Som @athena_arabians sa så har det även funkat för mig. Tyvärr så satte ju exet väldigt stora spår men det är något annat. Den prestationsbaserade ångesten har faktiskt blivit bättre.

Tack för stödet, det hjälper :love:
Ditt ex kan ju dock ta och... *censurerade ord* :rage:

Jag gjorde en lista på det viktigaste att-göra som finns idag. När den är avklarad skall jag åka ut till stallet och bara andas häst :D

Tack för stödet, det hjälper :love:
Ditt ex kan ju dock ta och... *censurerade ord* :rage:

Jag gjorde en lista på det viktigaste att-göra som finns idag. När den är avklarad skall jag åka ut till stallet och bara andas häst :D
Listor var min räddning när det var som värst.
En dags lista kunde bestå av punkterna hundpromenad, frukost, lunch, duscha. Sen kryssade jag för vartefter jag gjort.

Listor var min räddning när det var som värst.
En dags lista kunde bestå av punkterna hundpromenad, frukost, lunch, duscha. Sen kryssade jag för vartefter jag gjort.

Exakt!
Det är fasiken ansträngande att duscha, även om man har en bra dag :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
3 846
Senast: doppler
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 141
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka