Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då blir det helt plötsligt tämligen dyra engångsartiklar på en gång.
Självklart ska man inte "snålåka" på andra, men sånt brukar ordna upp sig på något sätt så länge man inte tvingar någon utan avsikt att kompensera.
Buss tar dessutom sjukt lång tid att åka dit + kostar 40:- t/r + att jag då måste ladda busskortet först.

Då blir det helt plötsligt tämligen dyra engångsartiklar på en gång.
Självklart ska man inte "snålåka" på andra, men sånt brukar ordna upp sig på något sätt så länge man inte tvingar någon utan avsikt att kompensera.

Jag vet inte vad ni har för priser där eller vilket systmen ni har men här kan man åla buss för 25:- och då har man nån tmmes övergång med. Tycker inte att det blir så dyrt om man kan åka på samma bussbiljett tur och retur.

Ligger inte Willys kvar där du bor? De kanske har hyfsade priser
Jo, det gör det, har även Lidl i närheten...jag tänkte bara att det är så mycket jobbigare att veta att man behöver hela vägen dit och hem...sen att det blir typ lika mycket gå om en tar bussen till ÖB + vänte-och restider, det ingår inte i logiken här :D

Jag vet inte vad ni har för priser där eller vilket systmen ni har men här kan man åla buss för 25:- och då har man nån tmmes övergång med. Tycker inte att det blir så dyrt om man kan åka på samma bussbiljett tur och retur.
Är något liknande här, men då ska man hinna med bussbyten o.s.v. fram och tillbaka, då blir tiden knapp :)
(tror det är 75 min, men jag är världens tidspessimist så för mig räcker det inte, förut var det 90 min, vilket för det mesta var alldeles perfekt, och då kostade en resa typ 16:- "#detvarbättreförr)

Jo, det gör det, har även Lidl i närheten...jag tänkte bara att det är så mycket jobbigare att veta att man behöver hela vägen dit och hem...sen att det blir typ lika mycket gå om en tar bussen till ÖB + vänte-och restider, det ingår inte i logiken här :D

Varför är det jobbigt att gå? Du klarar ju av att träna nu?

Grått och trist ute och en inte alltför bra dag för kroppen.
Men ut med vovve och så lite kaffe så är dagen lite bättr.
Nu skulle jag bara vilja hitta dammsugarpåsarna med så men jag vet att det inte är nån idé att leta för då hittar jag ingenting haha

Solsken och jag njuter på trädäcket :cool: I övrigt har jag idag vinkat av mamma och dotter som åkt till Finspång för att imorgon åka till Trysil, bytt till sommardäck, varit i stallet samt sett Malmö FF slå IFK Norrköping med 3-1 :banana:

Bråkat med sambo. Igen. Bestämt mig för att flytta ut så fort jag hittat en lägenhet. Fram tills dess har han tid att ändra sitt beteende eller acceptera att det är för sent.

Väldigt jobbigt men tror det är det enda vi kan göra nu.

Grått och trist ute och en inte alltför bra dag för kroppen.
Men ut med vovve och så lite kaffe så är dagen lite bättr.
Nu skulle jag bara vilja hitta dammsugarpåsarna med så men jag vet att det inte är nån idé att leta för då hittar jag ingenting haha
Det är nog inte menat att du ska dammsuga, utan att du ska ta det lugnt :idea:
Kaffe vore något...han i receptionen idag hade inget åt mig för "han dricker inte kaffe" så det kanske är där problemet ligger...koffeinbrist...
Här är också grått och trist, tycker det ser ut också som att det skulle kunna regna här...jag tror det gör det.
Då stannar jag definitivt inne idag :D

Bråkat med sambo. Igen. Bestämt mig för att flytta ut så fort jag hittat en lägenhet. Fram tills dess har han tid att ändra sitt beteende eller acceptera att det är för sent.

Väldigt jobbigt men tror det är det enda vi kan göra nu.

Jobbigt men jag hoppas att det blir så bra det kan bli för er båda :heart

Men du hur långt har du till typ en ica affär eller Willys? Är det för långt för att gå?
Nejdå, det är inte långt egentligen och gåendet är nog minsta problemet, det är alla "förberedelser" som är värst.
Vägen ut blir så LÅNG när man först måste klä sig i något annat än en morgonrock, sen få på sig ytterkläder, skor och sen släpa sig ner för trappor och ut i tråkväder och gå kilometrar för att handla något så fruktansvärt tråkigt som plastartiklar :D
Men det är klart, jag skulle onekligen behöva mat också...jag får se om jag kan lyckas få till motivationen...det vore nog rätt bra faktiskt.

En hejarklack eller sällskap hade nog varit till stor hjälp :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar