Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nejdå, det är inte långt egentligen och gåendet är nog minsta problemet, det är alla "förberedelser" som är värst.
Vägen ut blir så LÅNG när man först måste klä sig i något annat än en morgonrock, sen få på sig ytterkläder, skor och sen släpa sig ner för trappor och ut i tråkväder och gå kilometrar för att handla något så fruktansvärt tråkigt som plastartiklar :D
Men det är klart, jag skulle onekligen behöva mat också...jag får se om jag kan lyckas få till motivationen...det vore nog rätt bra faktiskt.

En hejarklack eller sällskap hade nog varit till stor hjälp :D

Fast du måst ju klä dig i annat än morgonrock när du ska tex ska träna med :rofl:

Hur långt har du till träningen och hur tar du dig dit? Promenade är skonsam träning för kroppen! Se det som ett pass att gå till affären med!

Fast du måst ju klä dig i annat än morgonrock när du ska tex ska träna med :rofl:

Hur långt har du till träningen och hur tar du dig dit? Promenade är skonsam träning för kroppen! Se det som ett pass att gå till affären med!
Ja, men jag ska ju inte träna nu. (i så fall hade jag naturligtvis slagit ihop det och handlat när jag ändå var där! Men när jag var där på fm orkade jag inte handla något och tanken på engångsartiklar slog mig ju nu)
Jag har ca 1 km, tar 12 minuter att gå om jag har bråttom till pass.
men jag är som sagt grymt trött och har sån träningsvärk att det lär ta det dubbla, dessutom uppförsbacke hela vägen dit :rofl: (det skulle säkert gå om jag verkligen ville...eller ja, OM jag vill så GÅR det ju, men det är svårmotiverat att göra om det idag)
Det är som sagt inte gåendet som är problemet :)

Jobbigt men jag hoppas att det blir så bra det kan bli för er båda :heart

Ja jag tror det är för det bästa.. Vi har bråkat en hel del sista tiden. Han sitter mest vid datorn eller grejar med sin telefon och lägger ingen tid på att umgås med mig längre..
Droppen blev idag när jag bad honom städa och plocka i ordning medan jag var i stallet (han vet hur dåligt jag mår av oreda) och när jag kommer hem sitter han med en kopp kaffe framför datorn.. "Skulle bara..."

Det känns väldigt jobbigt, vi har trots allt varit ihop i snart elva år.. Men när samma saker kommer tillbaka igen och igen, och när det känns som om han inte ens försöker förstå hur jag mår.. Får väl se om det är slut eller om det bara behövs lite luft mellan oss ett tag. Jag har väldigt stort personligt utrymme och skulle nog må bättre av att vara typ grannar istället för sambo..

@GotAsecret Om boendestöd inte har diska?( låter som den står kvar) och genomförandeplanen uppger att det ska göras så kontakta dennes chef.
Hon gör det, men det finns typ alltid rester/fläckar kvar på allt. Så hon gör det inte ordentligt, försöker inte ens känns det som...(innan jag blev skadad satt hon bara på soffan och gjorde absolut ingenting.
Jag fick liksom fråga om hon kan tänka sig hjälpa till att torka disken åtminstone... har tagit upp det med både henne, handläggare o.s.v. men ingenting händer. (snarare tvärtom)

Ja, men jag ska ju inte träna nu. (i så fall hade jag naturligtvis slagit ihop det och handlat när jag ändå var där! Men när jag var där på fm orkade jag inte handla något och tanken på engångsartiklar slog mig ju nu)
Jag har ca 1 km, tar 12 minuter att gå om jag har bråttom till pass.
men jag är som sagt grymt trött och har sån träningsvärk att det lär ta det dubbla, dessutom uppförsbacke hela vägen dit :rofl: (det skulle säkert gå om jag verkligen ville...eller ja, OM jag vill så GÅR det ju, men det är svårmotiverat att göra om det idag)
Det är som sagt inte gåendet som är problemet :)

Ta det en annan dag då :D

Ja jag tror det är för det bästa.. Vi har bråkat en hel del sista tiden. Han sitter mest vid datorn eller grejar med sin telefon och lägger ingen tid på att umgås med mig längre..
Droppen blev idag när jag bad honom städa och plocka i ordning medan jag var i stallet (han vet hur dåligt jag mår av oreda) och när jag kommer hem sitter han med en kopp kaffe framför datorn.. "Skulle bara..."

Det känns väldigt jobbigt, vi har trots allt varit ihop i snart elva år.. Men när samma saker kommer tillbaka igen och igen, och när det känns som om han inte ens försöker förstå hur jag mår.. Får väl se om det är slut eller om det bara behövs lite luft mellan oss ett tag. Jag har väldigt stort personligt utrymme och skulle nog må bättre av att vara typ grannar istället för sambo..

Din nuvarande låter som min sons far, på många sätt!

Jag var tex sjukskriven bara för att jag var lat och tyckte synd om mig själv, när jag fick MS diagnosen så var det helt plötsligt synd om mig istället :banghead:

Hon gör det, men det finns typ alltid rester/fläckar kvar på allt. Så hon gör det inte ordentligt, försöker inte ens känns det som...(innan jag blev skadad satt hon bara på soffan och gjorde absolut ingenting.
Jag fick liksom fråga om hon kan tänka sig hjälpa till att torka disken åtminstone... har tagit upp det med både henne, handläggare o.s.v. men ingenting händer. (snarare tvärtom)

Har de uppdaterat genomförandeplanen så att det står svart på vitt vem som ska diska? Låter förjävligt att du ska behöva slänga pengar i sjön på plasttallrikar för att boendestödjaren inte gör sitt jobb :rage:

/Boendestödjare

Jag ska ta värken och sova en stund medans köttgrytan puttrar på plattan, dumma väderomslag! Vi vill ha sol och stabilt väder, eller säger någon emot mig. Regna kan det väl göra på nätterna :D

Nöjd med dagen ändå, jag har plastat in ytterliggare en blomkruka nu, alla blommorna har plastfilm runt sig snart bara för att Katten gräver i jorden :p

Din nuvarande låter som min sons far, på många sätt!

Jag var tex sjukskriven bara för att jag var lat och tyckte synd om mig själv, när jag fick MS diagnosen så var det helt plötsligt synd om mig istället :banghead:

Ja lite så känns det.. Är ju bipolär och kan svänga rätt ordentligt i humöret. Han verkar inte förstå hur otroligt viktigt struktur är för mig, även om jag säger det igen och igen. Det känns som om han inte bryr sig.. När jag säger att jag mår dåligt kan han kläcka ur sig ett "ryck upp dig" eller "tänk positivt".

Tror inte jag insett det full ut förrän jag började prata med min kollega som hjälpt mig tidigare. Han är schizofren och förstår på ett helt annat sätt vad jag går igenom och hur viktigt det är med någon som stöttar.

Jag blev attackerad på jobbet igår, ingen trevlig upplevelse. Min sambo svarade med "tur du hade larm" medan kollegan genast drog iväg mig till läkare och samtalskontakt. Bara en sån sak..

Usch nu blev det massa ventil! Det är så svårt när man inte riktigt känner någonting och samtidigt en massa känslor som inte verkar vara mina egna.. Borde kanske börja medicinera igen innan jag gör något förhastat..

Har de uppdaterat genomförandeplanen så att det står svart på vitt vem som ska diska? Låter förjävligt att du ska behöva slänga pengar i sjön på plasttallrikar för att boendestödjaren inte gör sitt jobb :rage:

/Boendestödjare
Vi fick ett nytt beslut av handläggaren, men den handläggaren är så sjukt rörig och beslutet därefter så allt var bara feeeeeeeeel.
Eller ja, allt runt besluten och beslutsfattarna sköts så otroligt dåligt att det är pinsamt, och vissa händelser eventuellt även straffbara pga att handläggare/chef som fanns tidigare troligtvis bröt mot sekretessen och satte mig i sån jävla skitsits att det var bara galet...
Så då sa jag till om det, och sa även precis hur jag kände med det här att hon bara sitter i soffan och gör inget mer än absolut nödvändigt.
Hade det inte varit för att jag åtminstone får sällskap när hon är där hade jag i princip inte sett någon nytta med det alls.
Jag behöver mer hjälp och det har jag sagt så otroligt många gånger, men näe...
Egentligen förstår jag inte ändå eftersom mitt största problem är tvätten och det är egentligen den jag behöver hjälp med, men det går inte heller, får göra det mesta själv eftersom tiden ändå inte räcker till.
Och nu så finns inte tiden för henne eller möjligheten för mig så näe, då blir inget tvättat heller.
Det lilla som blir gjort (jag gör ju såklart det jag kan också!) blir i princip ogjort direkt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar