Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
TYFUSAN vad gott med våfflor! :love:
Vilken säsong/avsnitt är du på?`
Jag tror det dröjer helt galet länge innan nästa (sista) säsongen kommer ut och med tanke på hur denna säsongen var så har jag inga större förhoppningar :eek:

Det är mumma! Med grädde o jordgubbsylt såklart :d

Säsong 2, har sett till säsong 5 innan men tittar om i väntan på sexan.

@GotAsecret Okej då har ändå chefen en chef som har en chef osv..och högst upp en kommundirektör, ytterst är politikerna.
Förstår att du nästan gett upp men det hjälper dig inte alls tyvärr på något sätt.
Dags att fundera på att byta till privat om du kan? Informera/bolla med chefen, de brukar inte gilla såna byten p.g.a ekonomiska skäl, pengar är bra ibland men säg inget till personen utan bvara " jag funderar på att byta till ett privat bolag för jag tycker det inte fungerar pga A.B. C"
Jag är för rädd ärligt talat...
Tror det var enhetschefen jag skrev mail till när jag ledsnade första vändan..istället för att återkoppla till mig så kom mitt gamla boendestöd (som "försvann" och inte kom tillbaka till mig efter sjukskrivning, sånt händer ju såklart, men efter det blev allt katastrof!) och det nya jag fått tilldelat (vilket då inte heller funkade, vilket var anledningen till mailet. Sakligt, konkret och jag gjorde verkligen mitt bästa för att inte vara anklagande mot boendestödet, är ju insatsen det är fel på - precis som nu) och i princip skällde ut mig för det...två mot en.
Så istället för att chefen själv svarade så hade hon skickat mailet till dem (d.v.s även den jag inte längre hade som bs och inte haft på typ 1-2 år) och bett dem hantera det...:crazy:

Jag tycker du ska ta kontakt med sjukvården och se om det finns möjligheter att komma i kontakt med någon annan KBT- terapeut.

Man ska inte bli avtrubbad och tappa känslor av mediciner, har själv gjort det av en värkmedicin jag fick och det slutade inte väl.

Sedan kan du inte lasta honom för att han inte märkt att du inte äter, jag hade aldrig lagt märke till sånt eftersom du äter på jobbet.

Mjo, fast han vet att jag inte har någon lunch på jobbet och sedan åker direkt till stallet. Han vet dessutom om att jag har lite speciellt förhållande till mat i omgångar.. Tidigare lagade vi alltid mat ihop men nu på sista tiden sitter han bara vid datorn från det han kommer hem tills sovdags..

Det är väl ingens fel egentligen, det känns bara inte bra just nu och då är det lättare att skylla på något.
Ska ta tag i vårdkontakterna igen och se till att få hjälp att må bättre. Tack, tack, tack för stöd!

Funderar på om jag ska försöka dra mig till Ica och köpa någon färdigmat så jag får i mig något i alla fall...just nu har jag bara godis i kroppen och det mår jag inte bra av :o
Kanske finns någon god wok :d

NEJ...jag får nog pallra mig till Willys ändå...de har ju såna goda Thai-cubes :d
Wish me luck :rofl:

...kanske kan man skicka kvittot på engångsgrejerna, som jag ju kan passa på att köpa om jag tar mig dit, till kommunen? :idea:

@GotAsecret ta en promenad till affären som var längre bort, willys? ja surt men nyttigt när man har träningsvärk och lite frisk luft är alltid bra.
Se till att äta något du gillar och fyll på med energi och sen fundera lugnt vad som blivit sagt om bs.

Att i princip bli utskälld på dem grunder är inte okej, aldrig någonsin!
Chefen kan ha sett det ur en annan synvinkel och därav valt att hantera det som den gjorde, fråga vet jag.

@GotAsecret ta en promenad till affären som var längre bort, willys? ja surt men nyttigt när man har träningsvärk och lite frisk luft är alltid bra.
Se till att äta något du gillar och fyll på med energi och sen fundera lugnt vad som blivit sagt om bs.

Att i princip bli utskälld på dem grunder är inte okej, aldrig någonsin!
Chefen kan ha sett det ur en annan synvinkel och därav valt att hantera det som den gjorde, fråga vet jag.
Jag ser inte fram emot träningsvärken imorgon...den är alltid värst två dagar efter...så ja, jag borde passa på idag :rofl:
Jag brukar träna bort träningsvärken, funkar fint :D
Däremot är jag fortfarande lite rädd att gå ute vid trafik när det är mörkt nu...
MEN jag har kommit i en tröja i alla fall, så nu ska jag försöka krångla mig ur benortosen och i ett par brallor sen försöka bita ihop och komma iväg. Mat är gott.

Jag fick aldrig någon förklaring till det agerandet. Och det har inte blivit bättre på något plan efter det heller...snarare sämre, och sen blev det omorganiseringar o.s.v.

(någon påpekade skillnaden mellan SIP och genomförandeplan, och det vet jag :) )

Funkar boendestöd som hemtjänst? Jag trodde bara att dom bara skulle vara ett stöd i vardagen för att hjälpa en strukturera upp typ hemmet, få ut en och handla mm men inte att dom ska utföra sysslor åt en i hemmet?

Gör dom sysslor åt en hemma så kan jag med andra ord skaffa Boendestöd istället för Hemtjänst?

Eller hur funkar det?

Stör mig något så enormt på att jag måste jobba inatt. Sedan jag började i mitten på februari har jag arbetat minst ett pass VARENDA helg. Detta var min första lediga helg :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar