@kolblakkur varje helg? hmm arbetstidslagen följs den eller får du ordentligt ledig i veckan kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad innebär det? Jag är enbart nyfiken
Jobba bara 50%-75% men de lyckas schemalägga mig så ändå.@kolblakkur varje helg? hmm arbetstidslagen följs den eller får du ordentligt ledig i veckan kanske?
@hallonsaft så jag som har en neurologisk sjukdom som ger kognitiva problem ska alltså ha hemtjänst eller har jag rätt till boendestöd?
Tack för förklaringen!
Inte boendestöd om du ej har psykisk funktionsnedsättning som är under LSS (Googla om du behöver detaljer)
MEN!!
Personlig assistans kanske, du är väl under 65 år? (gratis för dig) går under LSS med 1 av dem 10 insatserna...
Du kan pm:a om du vill.
@ainasoja dags att ta ett möte så fort det går med biståndsbedömare om du inte får inköp, matlagning osv att fungera men låter som hemtjänt blir din lösning, ju fortare ju bättre snart är det semestertider...
^^OBS!! ta detta med en stooor nypa salt, biståndsbedömaren är den som har koll, inte jag!
Jobba bara 50%-75% men de lyckas schemalägga mig så ändå.
Vart fasen hittar jag en sådan
Kan nog kanske ta kontakt med kuratorn och fråga henne, bara jag kommer på vad hon heter
Kommunens växel kan du ringa.
Även neurologen har koll på detta, ingen som pratat med dig?
Nope, här måste man begära att få hjälp innan man får det.
Mitt svar på detta ( sorry)eller innan någon ens pratar med en om vad man har rätt till
Sitter och beter mig som en fjortis tillsammans med @ainasoja
Har ätit och joinar @Voff i gungstolen med ett glas rose.