Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh så är jag sugen på glass,men 4km till affären som stänger 22,är inte ens säker på att jag tar mig ut till bilen :mad:
En banana splitt hade suttit fint :d

Har just varit hos min "syster" i kvinnofridsboendet och ätit massor av bullar och druckit te.
Vi skrattar och gråter om vartannat, speciellt när vi tog en sväng till Ica och jag visade henne frysen med pytonorm och krokodil. Vi betedde oss som två fjortisar men fasen vad skönt det var att få skratta ihop från magen:laugh:
På måndag är det möte med kommunen. Har dock inga vilda förhoppningar om att få hjälp och min vän ställer sig väldigt avig till all form av bidrag:crazy:

... och min vän ställer sig väldigt avig till all form av bidrag:crazy:

Ibland betalar man i pengar, ibland får man vänta med att betala tillbaka och göra det i någon annan form. Jag vet att det är svårt att ta emot hjälp, särskilt i hennes situation.

Hon får se det som ett lån i stil med "pay it forward". Hon har mycket att tillföra när hon lappat ihop sin tillvaro. I någon form. Till någon. För mig räcker det hon inte går tillbaka och lever väl.

Jag funderar på det åtminstone... :angel:
Är det en Husqvarna eller Electrolux, isåfall kan man stänga av strömmen, turka ur all vätska som ligger i botten på maskinen, låta den stå öppen ett tag så det torkar ur. Sen är det bara att testa att köra igång den. Vår var hemsk innan vi insåg att barnen ibland satte in glas eller muggar som det fortfarande fanns vätska i, och ibland blev det för mycket , maskinen fick spunk och löste ut överfyllnadsskyddet.

Aegidienberger tror jag hon skaffat om jag minns rätt och är det inte det får @ASKAPLASKA rätta mig :D

En sak vet jag och det är att det är en gångartsras hon skaffat :angel:

Oj! Det var en ras jag aldrig hört talas om. Var tvungen att googla.
Hade gissat Paso eller ngt. Men den där var ju spännande!

Blev inbjuden att se min första Paso och Rocky idag. Så i sommar får jag kika på såna. Ska bli spännande att se dem live!

Ja lite så känns det.. Är ju bipolär och kan svänga rätt ordentligt i humöret. Han verkar inte förstå hur otroligt viktigt struktur är för mig, även om jag säger det igen och igen. Det känns som om han inte bryr sig.. När jag säger att jag mår dåligt kan han kläcka ur sig ett "ryck upp dig" eller "tänk positivt".

Tror inte jag insett det full ut förrän jag började prata med min kollega som hjälpt mig tidigare. Han är schizofren och förstår på ett helt annat sätt vad jag går igenom och hur viktigt det är med någon som stöttar.

Jag blev attackerad på jobbet igår, ingen trevlig upplevelse. Min sambo svarade med "tur du hade larm" medan kollegan genast drog iväg mig till läkare och samtalskontakt. Bara en sån sak..

Usch nu blev det massa ventil! Det är så svårt när man inte riktigt känner någonting och samtidigt en massa känslor som inte verkar vara mina egna.. Borde kanske börja medicinera igen innan jag gör något förhastat..
Fast det ska ju vara positivt att bo och vara tillsammans med någon, det är ju någon som man ska kunna luta sig mot när man inte mäktar med själv. Och som framförallt finns där och stöttar när man behöver. Precis som man själv bör göra ifall det är åt andra hållet. Så tycker jag ivarjefall.

Är det en Husqvarna eller Electrolux, isåfall kan man stänga av strömmen, turka ur all vätska som ligger i botten på maskinen, låta den stå öppen ett tag så det torkar ur. Sen är det bara att testa att köra igång den. Vår var hemsk innan vi insåg att barnen ibland satte in glas eller muggar som det fortfarande fanns vätska i, och ibland blev det för mycket , maskinen fick spunk och löste ut överfyllnadsskyddet.
Det är en Asko och den började dumma sig mot slutet... Jag bedömer som om den skulle tömma ur och börja skölja om jag tittar på disken... ;) Så den som var i var lätt diskad, i stort sett bara att skölja av! :up: Hade det varit i början av programmet hade jag nog provat din idé ;)

Snabb fråga Islam eller Buddhism? :angel: Jag kan inte bestämma mig så jag tänkte att ni kunde få göra det åt mig... :idea:

Fick ett "tack men nej" för ett jobb under veckan - suck, ja det kommer nog att hända många gånger fler men den vetskapen hjälper ju inte direkt :( Känner mig lite som "näää vem vill anställa mig? :arghh:"

Helt hopplöst att försöka få lite arbetslivserfarenhet (via ett betalande jobb och inte praktik) innan man beslutar sig för att plugga vidare på universitetet - och mitt handikapp hjälper inte heller :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka