Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du med en sådan? Undrar om ungen klagar på mig om jag kastar ut soffan och skaffar en gungstol :D
japp,jag hade turen att få en när jag köpte mitt förra hus,så den har följt med mig hit,när vädret blir ännu bättre ska den få stå i pensionärskuvösen under sommaren,så kan jag sitta där ,gunga och gnälla över dagens ungdom.......och klaga över turisterna på göta kanal (har utsikt över den )

Blir jag sjuk som en hund om jag tar en citodon ihop med rosevinet?
Jag har så :devil: ont i diskbråcken att jag knappt kan röra mig.:cry:

Tittar på Smartare än en femteklassare (och nej, det är jag verkligen inte :p). De gav ett kasettband till barn 2-5 år och frågade vad det var. Så himla gulliga svar. Det var bara en eller två som visste.
Själv hade jag freestyle för kasettband och lyssnade alltid när vi åkte bil (tills cdn blev modern).

Blir jag sjuk som en hund om jag tar en citodon ihop med rosevinet?
Jag har så :devil: ont i diskbråcken att jag knappt kan röra mig.:cry:
Det enda som står är att det inte ska användas med alkohol, det står ingen orsak, men ofta förstärks den smärtstillande effekten eller att man blir dåsig också. Så inte att rekommendera. Gissar på att levern är det som tar stryk av att effekten förstärks.

Jag är inte så dålig att jag har rätt att få personlig assistent.

Jag har inte heller något behov av att få fysisk hjälp hemma genom tex Hemhjälp jag skulle behöva hjälp med att komma ut och handla, laga mat, hänga tvätt, betala räkningarna och planera veckan som kommer. Har missat otaliga läkarbesök för både mig och sonen pga att jag glömmer bort allt.
Då låter det ju absolut som att du borde höra dig för om boendestöd, eller typ kontaktperson?

Det enda som står är att det inte ska användas med alkohol, det står ingen orsak, men ofta förstärks den smärtstillande effekten eller att man blir dåsig också. Så inte att rekommendera. Gissar på att levern är det som tar stryk av att effekten förstärks.
Jag får väl härda ut några timmar då,tack!

Skrittade ut en sväng barbacka med sällskap. Väldigt skönt att sitta på en varm hästrygg och njuta av väder och sällskap och vovvan ligger nu nöjd vid mina fötter för hon var såklart med ;)

Ätit lite och tittar lite diskret åt snabeldrakens håll och klurar på om vi ska umgås en snabbis :idea:

Då låter det ju absolut som att du borde höra dig för om boendestöd, eller typ kontaktperson?

Kontaktperson? Jag är inte isolerad och har inget intresse av att komma ut på bio eller fika :D

Jag har stor umgängeskrets så det är inget problem från mitt håll på nåt sätt men jag behöver hjälp med andra mer konkreta saker.

Kontaktperson? Jag är inte isolerad och har inget intresse av att komma ut på bio eller fika :D

Jag har stor umgängeskrets så det är inget problem från mitt håll på nåt sätt men jag behöver hjälp med andra mer konkreta saker.
Finns olika typer av kontakpersoner, har jag för mig. Men ja, hör av dig till typ kommunen och säg som det är och se vad det finns för möjligheter till hjälp?

I vår kommun finns personliga ombud. Dom hjälper till med det du beskrivit ovan. Vet inte om det finns i din kommun men dom var guld värda när jag var som sjukast i giftstruman.

I vår kommun finns personliga ombud. Dom hjälper till med det du beskrivit ovan. Vet inte om det finns i din kommun men dom var guld värda när jag var som sjukast i giftstruman.

Jo det finns men jag klarar av att ta kontakt med vården mm själv bara det att jag glömmer bort sånt. Här ger dom ombuden mer hjälp med kontakten med sjukvård, information om ekonomi och hälsa.

Men tack ändå :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka