Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:love: Åh kommer du och diskar åt mig? :angel: Varför tog du ett användarnamn efter en diskmaskin? :p
Sorry, är inte ett fan av att diska jag heller, även om man kan tro det :D

Det är ett gammalt rollspelsnamn jag hade på en av mina karaktärer, ett av förklaringarna till namnet är från ordet askus som betyder "witchcraft" - och det blev även mitt namn på flera olika hemsidor :D
Namnet är nog äldre än företaget så det är de som härmades :mad::angel:;)

muttrar att ingen vill göra ett val åt mig så jag fick väl ta ett eget beslut och det blidde Islam, mest för att det var enklare att hitta material till det... :angel:

muttrar att ingen vill göra ett val åt mig så jag fick väl ta ett eget beslut och det blidde Islam, mest för att det var enklare att hitta material till det... :angel:
Lustigt nog så tänkte jag faktiskt välja det :o jag visste inte i vilket sammanhang men tänkte att det var närmast till kristendomen så det skulle nog vara lättast att läsa/forska om eller konventera till :D

Lustigt nog så tänkte jag faktiskt välja det :o jag visste inte i vilket sammanhang men tänkte att det var närmast till kristendomen så det skulle nog vara lättast att läsa/forska om eller konventera till :D
Ja lite så är det, buddhismen är väldigt intressant men det krockar en hel del med åtminstone min förförståelse om religion och det är svårt att tolka den utifrån sig själv, och åtminstone jag ramlar lätt i fällan att tolka hinduismen utifrån kristna/västerländska perspektiv och synsätt. Och även om jag är medveten om det så är det onödigt att skapa sig extra mycket jobb. ;)

Ja lite så är det, buddhismen är väldigt intressant men det krockar en hel del med åtminstone min förförståelse om religion och det är svårt att tolka den utifrån sig själv, och åtminstone jag ramlar lätt i fällan att tolka hinduismen utifrån kristna/västerländska perspektiv och synsätt. Och även om jag är medveten om det så är det onödigt att skapa sig extra mycket jobb. ;)
Det där sista är speciellt viktigt ;)
Lättare att jämföra den med kristendomen också :D

(edit: jag tror faktiskt att jag skrev något i religion i skolan när man skulle jämföra tre(?) religioner och jag valde kristendomen, islam och buddism. Den sista var definitivt svårast :p)

Jag har valt islam just pga att det är enklare att förstå sig på, gör man ett arbete om Buddismen så finns risken att den blir stor och svår att få grepp om.

Den är invecklad och svår att förstå sig på!

Kollar Lucifer
En serie om en charmig djävul, bokstavligt talat, som tagit permanent semester från helvetet.
Gud är inte så glad Hahaa
Inte så actionfylld än men bara inne på andra avsnittet

Buke hjälp jag behöver tips!

Kvällens lilla händelse läs texten som tankar.

Katt: Titta jag har hittat världens bästa roligaste och häftigaste leksak!!
Jag: Nej det är min jacka.
Katt: Kolla! världens roligaste mest spännande leksak.
Jag: Nej fortfarande min jacka vännen.
Katt: Spana in snörena, megakul leksak.
Jag: Reser mig och går mot hallen.
Katt: Vrider huvudet och spanar lite, ooops
Jag: Trycker in alla jackor i en garderob där det är för fullt. Känner mig nöjd 1-0 till mig juh (tror jag)
Katt: Hmm jag som trodde jag var osynlig och diskret, rusar ut i vardagsrummet för att dyka under soffan och inte synas för allt i världen.
Jag: Hallå vänta nu där lilla vän jag har inte ens tänkt högt, finns inget att vara rädd för precis.
Katt: Huvudet under soffan vänder snabbt och rusar ut i köket.
Jag: Jaha vad nu tro då? (i bakhuvudet tuggar, stackars grannar under med småbarn, inget skrik där nere ännu, tack & lov)
Katt: Mjaaaaa *dunk* landar på diskbänken och gosar med kranen.
Jag: Okej du ska få vatten (attans när jag inte bör/vill använda vattnet för det luktar blää p.g.a stopp/fel som ska kollas på måndag hanns ej i fredags så får hälla vatten i avloppet i badrummet så fort jag använt någonstans för nivån sjunker och stanken är olidilig :yuck:)
Katt: Kör hela huvudet under kranen och tassarna, dricker och blöter ner sig så mycket det går.
Jag: Jo det är ju bra att du inte är vattenrädd, det vet jag. Torka diskbänk och skåp.
Katt: Går nöjt till sovrummet och lägger sig i sängen, på min kudde och hälsar att: 5 -1 för mig va??.:angel:
Jag: *funderar* ska jag sova på soffan i natt kanske?

(ganska exakt denna historia händer minst 1 gång/dag kan jag tillägga men nu fram över är det garderoben som får hålla ordning på jackorna, men min kudde :crazy:)

Slutsats: Var kan man köpa frotteskydd till vanliga kuddar att ha under örngottet?

Senast ändrad:
Det var väl fan vilken envis ångest att ha sitt grepp om mig idag. Har intagit flera dämpande tabletter ikväll, satt och målade lite i målarboken, men blev liksom mer stressad över det. Buke är bättre avstressare när ångesten satt sina klor djupt :D
Nu börjar det i alla fall släppa, så ska strax lägga mig.
Imorgon kurs med labben. Frågade husse förut i veckan (eftersom han gick själv förra tillfället) om det var nån läxa. Men nej, det var det inte. Ikväll kom ett sms från kursledaren som påminde om vad vi ska träna på imorgon (och som vi med andra ord haft i läxa). Känner mest :banghead: men jag kunde ju smsat själv och fråga istället för att lita på sambon. Får väl erkänna att vi inte tränat, vi får väl träna mer nästa vecka helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka