Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla i skåpet i hallenGrått och trist ute och en inte alltför bra dag för kroppen.
Men ut med vovve och så lite kaffe så är dagen lite bättr.
Nu skulle jag bara vilja hitta dammsugarpåsarna med så men jag vet att det inte är nån idé att leta för då hittar jag ingenting haha
Ska göra detKolla i skåpet i hallen
Jag hade helt klart kollat runt bland privata bolag och kollat vad dom har att erbjuda. Om man nu inte klarar att diska och tvätta själv och behöver hjälp med det.Jag vet, det är fullständigt bedrövligt !
Jag fick byta boendestöd p.g.a att den förra var ungefär likadan, men denna är värre...undrar om det är en slump...?
Jag har haft kurator med mig på alla möten med handläggare/kommunen/fk och andra instanser + att hon vet precis hur det varit innan...men det hjälper verkligen inte.
Nu var det ju tal om hemtjänst pga olyckan (utefter läkarnas prognoser) men det har gått såpass långt över förväntan att det liksom inte har funnits behov för det egentligen (med deras tillagda argument att "hemtjänst kommer kosta dig pengar") och jag har uttryckligen bett om att försöka få tid så att åtminstone någon stämmer ungefärligt med tvättiderna, men icke.
Som nu, hon kommer 13.30-13.45, tvättiden börjar kl 14 och håller på till 17.30...hon är kvar till typ senast 15.30, eller i allra bästa fall 16...och det funkar ju inte.
Jag ska kontakta personligt ombud i en del andra ärenden ("jag ska bara...") men det känns hopplöst verkligen.
Man får nöja sig med det man har.
I början hade jag 9 timmar i veckan, sen fick jag nytt boendestöd och 5 timmar/v, sen drog man ner det till 2,5 vid ett tillfälle i veckan...lyckades förhandla så jag fick 1,5 x 2/v i alla fall, och sen fick jag, med hjälp av kuratorn, handläggaren att inse att det behövdes mer...så då fick jag tillbaka 5 timmar.
Och tiderna ändrar de lite som de vill..."f.o.m nästa vecka kommer jag en annan dag och tid",
Trodde med det fungerade som du beskrev.Funkar boendestöd som hemtjänst? Jag trodde bara att dom bara skulle vara ett stöd i vardagen för att hjälpa en strukturera upp typ hemmet, få ut en och handla mm men inte att dom ska utföra sysslor åt en i hemmet?
Gör dom sysslor åt en hemma så kan jag med andra ord skaffa Boendestöd istället för Hemtjänst?
Eller hur funkar det?
Ja det är segt nu! Jag har ont i magen med, den är inte van vid dettaSex långa timmar kvar Tur man har iPad och wifi.
Jag slutar 7, det är gött ändå. Längtar hem till min säng.Glädjen som uppstår när man upptäcker att man slutar 07.30 och inte 08.00
Klarar du av att ligga ner utan att somna?! jag hade somnat direkt.
Ja, mycket kaffe och obekvämt. Kan dessutom ta någon form av återhämtning genom meditation (som jag inte riktigt fattar hur den fungerar)Klarar du av att ligga ner utan att somna?! jag hade somnat direkt.
Börja inte räkna dem nu bara!Det borde ha fötts typ 25 lamm inatt. Det har fötts två. Före midnatt. Sen dess har jag tittat på 250 sovande får. Förstår ni hur sövande det är?
Börja inte räkna dem nu bara!
Kommer nog 50 imorgon ska du se