Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, nu tror jag att jag vet vad klumpen i magen är för något. Jag är nog nervös.... men varför... jag ska bara rida, diska, åka till jobbet och hämta lastbilen, lasta på ett företag, sedan ta med lastbilen hem, sova och imorrn åker jag till Skåne.

@RedHyuuga Ångest är ett helvete.. Anfaller när som helst utan förvarning och vägrar flytta på sig.

Har inte så mycket bra tips att komma med, mer än att försöka koppla av och andas. Andningsövningar fungerar bra för mig, blir lättare att få bort den där klumpen då. Brukar ta djupa andetag genom näsan, hålla kvar en liten stund och andas ut genom munnen. Lååångsamt och fokus på magandning. Jag brukar dessutom försöka fokusera på min puls, känna pulsen i hela kroppen en kroppsdel i taget (för övrigt underbart när man har tränat hårt och har hög puls!)

@RedHyuuga Ångest är ett helvete.. Anfaller när som helst utan förvarning och vägrar flytta på sig.

Har inte så mycket bra tips att komma med, mer än att försöka koppla av och andas. Andningsövningar fungerar bra för mig, blir lättare att få bort den där klumpen då. Brukar ta djupa andetag genom näsan, hålla kvar en liten stund och andas ut genom munnen. Lååångsamt och fokus på magandning. Jag brukar dessutom försöka fokusera på min puls, känna pulsen i hela kroppen en kroppsdel i taget (för övrigt underbart när man har tränat hårt och har hög puls!)
Nä, ångest tror jag inte att det är, mer nervositet, brukar kännas likadant när jag ska iväg och tävla. Lite klump och pirr i magen. Ska nog kila ner till stallet och få det momenten avklarat sen ta itu med disken.

Nä, ångest tror jag inte att det är, mer nervositet, brukar kännas likadant när jag ska iväg och tävla. Lite klump och pirr i magen. Ska nog kila ner till stallet och få det momenten avklarat sen ta itu med disken.

Ångest kan ta många uttryck. För mig kan det vara allt från en lite obekväm känsla till total panik med hjärtklappning och hela schabodoo..
Men hoppas det inte är det och att det känns bättre längre fram idag :) Pussa hästen från mig!

Varit ute på en inte alltför samarbetsvillig Annie idag. Hon hade åsikter om det mesta och idag reste hon sig det högsta hon gjort med mig i sadeln. Inte glad! Till slut gav hon med sig och arbetade på ganska bra iaf.

Nu bär det av till mamma för att hjälpa henne med tvätt och handling. Styvfar ligger kvar på sjukhus och ska få en pacemaker nästa vecka.

Undrar om man ska försöka göra ett ryck och ta hand om lite av röran och stöket från förra veckan.

Jag har orkar laga mat och rasta hunden denna veckan samt laga mat men det är allt så hemmet ser ut som öh misär just nu och jag vet knappt var jag ska börja men jag satsar på köket först!

Tragglar igenom cirkulationssystemet.. vill bara få lägga mig i soffan och sova , så trött att jag ser i kors typ:arghh: Men icke, stor tenta på fredag, så bara att ställa sig in på en helvetes vecka :up:

Just avslutat te-baljan och solen skiner ute :up:
Ta ett tag med däckbyte idag tror jag bestämt. Kanske en promenad också... :)

Varit på kurs med hunden. Ville helst bara gråta och åka därifrån, jättesvårt att arbeta med honom när det känns så. Egentligen tror jag han uppförde sig helt ok, bara jag som hade svårt att se det.
Intagit tabletter och soffan nu, hoppas kunna åka och handla senare.

Började städa men tappade sugen när maken började bråka med mig att köpa ny soffa och fåtöljer fast vi har pratat om det jättelänge.
När vi har hitta vad vi vill ha och dessutom har ekonomin just nu ändå tycker han helt plötsligt att "det är ju inget fel på den vi har".

Ska ta något och äta och åka till affären, måste handla lite till sonens födelsedagstårta nästa helg. Borde baka bottnarna idag också, så slipper jag det i veckan när jag knappt är hemma.
@Malin_L Vad irriterande :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka