Eller hur!Karlar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur!Karlar
Började städa men tappade sugen när maken började bråka med mig att köpa ny soffa och fåtöljer fast vi har pratat om det jättelänge.
När vi har hitta vad vi vill ha och dessutom har ekonomin just nu ändå tycker han helt plötsligt att "det är ju inget fel på den vi har".
Eller hur!
Kan ju vara något som dykt upp som är mer akut att åtgärda (lät du honom få chansen att förklara varför han tycker som han gör i nuläget?) , soffgrupp och andra möbler håller alltid några år till och bör hamna väldigt lågt på prioriteringslistan om de inte är akut fara för att de bryter ihop och skador någon...
Så trött att jag både är yr och illamående och så en rejäl matkoma på det!
Är på jobbet så det får vänta till nattenBukeoraklena ordinerar sömn åt dig
Vi bor i lägenhet och tvättmaskin, diskmaskin, spis, kyl och frys fungerar utmärkt.Kan ju vara något som dykt upp som är mer akut att åtgärda (lät du honom få chansen att förklara varför han tycker som han gör i nuläget?) , soffgrupp och andra möbler håller alltid några år till och bör hamna väldigt lågt på prioriteringslistan om de inte är akut fara för att de bryter ihop och skador någon...
Som sagt var, karlar
Fult håller inte som argument för att köpa nytt, om funktionen är tillfredsställande. Bättre att se till att ekonomin alltid är det dubbla av planerade inköp så att akuta reparationer med mera kan utföras direkt ...
Vi bor i lägenhet och tvättmaskin, diskmaskin, spis, kyl och frys fungerar utmärkt.
Vi har värme, vatten och tapeter på väggarna. Golvet ligger där det ska.
Fönstren är hela, hunden har mat. Bilen fungerar som den ska. Så nej det finns inget annat som behöver åtgärdas.
Och varför skulle han veta det i så fall men inte jag?
Vad vet du om vad var och en har sagt?Så i stället för att fråga varför han tycker det kan vänta, började du gräla?
Veldigt moget ...
Ehh va?!Så i stället för att fråga varför han tycker det kan vänta, började du gräla?
Veldigt moget ...
Men varför tror du inte kvinnan är medveten om sånt och att det bara är mannen? Varför måste kvinnan bara vara inriktad på om det är fint eller fult?
Vad vet du om deras ekonomi? Dom kanske har 200 000:- i madrassen, på banken eller 700 000:- i garderdoben?
Jag skrev iofs att vi har ekonomi till det nu. Inte äntligen har råd. Å andra sidan vet ju inte du om vi hade bestämt att vi skulle köpa nytt och har sparat ihop pengar till det och nu när vi har pengarna vill han inte längre.Med utgångspunkt i TS första inlägg "äntligen har råd med", är det mycket närliggande att tro att ekonomien inte tål större "överraskningar"
Med utgångspunkt i TS första inlägg "äntligen har råd med", är det mycket närliggande att tro att ekonomien inte tål större "överraskningar"
Vad vet du om vad var och en har sagt?
Du läser in en väldig massa i hennes inlägg som inte finns där.Med ledtråd i Frågeställarens svar inlägg nr708 framgår ganska tydligt att hon inte ens försökt ta reda på orsaken till sambons önskan om att vänta köpa nytt, utan bara en motfråga till mig varför hon inte skulle veta samma saker som sambon.
Jag skrev hans orsak i första inlägget.Med ledtråd i Frågeställarens svar inlägg nr708 framgår ganska tydligt att hon inte ens försökt ta reda på orsaken till sambons önskan om att vänta köpa nytt, utan bara en motfråga till mig varför hon inte skulle veta samma saker som sambon.