Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev hans orsak i första inlägget.

"Den ni har är det inget fel på" är garanterad inte orsaken till att han vill vänta med att köpa, om någon av parterna vill skjuta upp ett planerad inköp ligger det oftast något bakom som är betydligt mer viktigt enligt den parten som vill skjuta upp det planerade köpet, och då ligger det på den andra parten att ta reda på detta utan brusa upp och ta det till ett gräl.

"Den ni har är det inget fel på" är garanterad inte orsaken till att han vill vänta med att köpa, om någon av parterna vill skjuta upp ett planerad inköp ligger det oftast något bakom som är betydligt mer viktigt enligt den parten som vill skjuta upp det planerade köpet, och då ligger det på den andra parten att ta reda på detta och inte brusa upp.

Det är ju HAN som brusade upp!

"Den ni har är det inget fel på" är garanterad inte orsaken till att han vill vänta med att köpa, om någon av parterna vill skjuta upp ett planerad inköp ligger det oftast något bakom som är betydligt mer viktigt enligt den parten som vill skjuta upp det planerade köpet, och då ligger det på den andra parten att ta reda på detta och inte brusa upp.
Men då kan du väl fråga honom då! Vi har levt ihop i 14 år och skulle det vara någon annan orsak så skulle han säga det.
Du hittar ju på helt egna scenarion som inte ens har hänt.

Det tycker jag absolut du ska, det är en gigantisk fördel att du visar intresse för deras verksamhet.

"Jag skickar här en spontan ansökan då jag kommit i kontakt med er verksamhet genom....... Det jag såg intresserar mig och jag hoppas därför ni har möjlighet..."
Tack för tipset! Det ska jag skriva i mejlet utöver det personliga brevet :up: Lät väldigt bra!

Med reservation att tanken är fel men kanske ett förslag på lösning ifall det är p.g.a. ekonomiska skäl han inte önskar byta nu.

@Malin_L eftersom ni har pratat gemensamt om att byta soffa och han nu ändrat sig kanske han bör sälja nuvarande som det inte är något fel på för att sponsra lite till nyinköpet istället för att börja bråka.

Se till att äta en riktigt god lunch @Malin_L och något gott att skölja ner det med. :bump:

Med reservation att tanken är fel men kanske ett förslag på lösning ifall det är p.g.a. ekonomiska skäl han inte önskar byta nu.

@Malin_L eftersom ni har pratat gemensamt om att byta soffa och han nu ändrat sig kanske han bör sälja nuvarande som det inte är något fel på för att sponsra lite till nyinköpet istället för att börja bråka.

Se till att äta en riktigt god lunch @Malin_L och något gott att skölja ner det med. :bump:
Ja den kommer säljas men pga hund kommer vi inte få så mycket för den. Inte för att jag gillar att prata om min privata ekonomi men tack vare ett arv och två bonusar och mycket tillbaka på skatten är ekonomin inte ett problem. Speciellt inte eftersom det vi hittat är från ikea så det inte några 30000-kronors möbler direkt.

@Malin_L vad säger man?
ställ han mot väggen och fråga rakt och krasst varför denna vändning?
Svårt skiljas från saker?
Han borde ju kunna utveckla lite specifikt mer varför han tycker den som finns duger faktiskt.
Att han satte igång att gräla är ju för dåligt bara att göra mot sin sambo för en sådan sak.
Inte okej alls tycker jag.

*mummlar högt* karlar, sikket släkte!

Sedan om du åker i närheten av Uldum i Danmark (där Jysk har sitt hovedlager) kan du åka en sväng inom Bögballe, eller om du åker mellan Århus-Grenå hittar du en skylt där det står Balle 6 ... :o:D
När jag åker till Inte_Ung passerar jag Glasberget, det ligger inte alls långt från henne. :D

Ibland går det inte som planerat alls, jag håller ju på att konvertera en plattskärm till 6-24-voltsmatning så därför måste jag snickra ihop en buck-boost-konverter. För att kunna bygga konvertern måste jag linda en toroidspole som ska ha värdet 40 microHenry. För att kunna mäta värdet när den är lindad och finavstämma den (skitviktigt) så måste jag ha en induktansmätare,,,,,,,som jag inte har och alltså måste bygga först. Den innehåller en PIC-krets som måste programmeras, kretsar har jag massor men ingen programmerare så steg ett är att bygga programmeraren. :cool:

*Varför-samlar-jag-inte-frimärken-istället,,,,,,,,typ.* :crazy:

Apropå problem så har grannen skaffat en totalt ouppfostrad och understimulerad golden på 6 månader (Kalle schäfer for till himlen i fredags för hans bakkärra var totalslut och det hade börjat gå honom på nerverna så han hade börjat nypa lillmatte för att tala om att "nu går det inte längre"). Ska bli kul att se om grannen försöker få nån fason på nya jycken och mig, det gick ju "sådär" milt sagt förra gången. :angel: :p

Jag och A är nyss inkomna hos mormor och morfar. Efter gympan bjöds vi på lunch på en indisk restaurang av en tjej i A's ålder och hennes pappa. De bor växelvis i Sthlm och Uppsala med dagis i Sthlm så hon har inga vänner här. Men A och hon har klickat! Efter lunchen lekte de ute på skolgården i en timme. Härligt! :) och jag är fortfarande mätt :p

Jag och A är nyss inkomna hos mormor och morfar. Efter gympan bjöds vi på lunch på en indisk restaurang av en tjej i A's ålder och hennes pappa. De bor växelvis i Sthlm och Uppsala med dagis i Sthlm så hon har inga vänner här. Men A och hon har klickat! Efter lunchen lekte de ute på skolgården i en timme. Härligt! :) och jag är fortfarande mätt :p
Indisk mat är det godaste jag vet! :love:

Det är härligt när barn hittar varandra så där!

Fick så underbart beröm av en hundägare som tävlar i lydnad, en äldre herre som går lös med sin tik överallt. Jag bor i centrum så det är mycket folk, trafik och hundar här.

Han sa att det var så skönt att jag hanterade min hund som en hund och var konsekvent, hade bra ordning på honom och att han inte hoppar på folk eller är skällig. Han ansåg att alla labradorägararna som umgås med oss i hundgården behöver lära sig ett och annat om hur man kommunicerar och hanterar sin hund som en hund av mig :o

Så nu är jag glad och har ork att städa :D :banana: :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka