Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite förbannad på att grejer går sönder... Diskmaskinseländet slutade fungera, vi har lyckats fundera ut att det är ett överfyllningsskydd som har löst ut och tada då måste man ringa service, och när har service öppet? Jo först på måndag! :arghh::banghead: :cry: Jag HATAR verkligen att diska för hand!

@Snurrfian Förstår att du avskyr att handdiska, är du helt 100%säker det inte går att lösa?
Jag hade nämligen för länge sedan problem med min diskmaskin en slapp ta service och var med något överfyllingsskydd inblandat om jag minns rätt?
Google räddade mig :angel:
*håller tummarna*

@Snurrfian Förstår att du avskyr att handdiska, är du helt 100%säker det inte går att lösa?
Jag hade nämligen för länge sedan problem med min diskmaskin en slapp ta service och var med något överfyllingsskydd inblandat om jag minns rätt?
Google räddade mig :angel:
*håller tummarna*
Jag vet inte om jag vågar börja fippla med den, det är inte ens året än så det borde gå på garantin men om jag fipplar så är det risk att vi åker på att betala hela skiten själva... ;)

@Snurrfian Då låter det som du ska låta bli helt klart, inte skoj om det sen visar sig att garantin inte gills för man petat själv. *peppdansar till handdiskningen* :bump::banana:

@RedHyuuga det var så lite, bättre det kommer till nytta än får igång dammsugare eller något annat elände här ;)

Sitter nu och försöker hitta en bra solsäng, så jag kan sola på min utealtan i sommar, ska även försöka få tag i ett vindskydd med så jag får lite lä.

@Snurrfian Då låter det som du ska låta bli helt klart, inte skoj om det sen visar sig att garantin inte gills för man petat själv. *peppdansar till handdiskningen* :bump::banana:

@RedHyuuga det var så lite, bättre det kommer till nytta än får igång dammsugare eller något annat elände här ;)
Jag tänker att jag ska skriva tills jag känner att jag måste göra något annat och då ligger disken rätt bra till... ;)

Känner mig lite förbannad på att grejer går sönder... Diskmaskinseländet slutade fungera, vi har lyckats fundera ut att det är ett överfyllningsskydd som har löst ut och tada då måste man ringa service, och när har service öppet? Jo först på måndag! :arghh::banghead: :cry: Jag HATAR verkligen att diska för hand!

Se det som ett utmärkt tillfälle att bli ren om händerna :)

@Snurrfian för att förebygga för dina händer skulle jag rekommendera att du skrubbar dem noga med kaffesump skölj efteråt noga men tvätta ej bort såklart och tänk på att det ev. kan missfärga textiler du är rädd om, både fettar och slipar så kanske du slipper sprickor och elände.
Fungerar även bra till fotvård.

Faktiskt ända metoden jag använder och har väldigt sällan problem med torrhet, sprickor osv.
Billigt miljövänligt och finns oftast hemma i det flesta hushåll.

Nu ar det dags att satta fart har pa morgonen om vi ska hinna till Amarillo och fa dacket fixat i dag. Annars far det bli i Albuquerque pa Mondag, men jag gillar inte alls att kora med reservdacket som ar 10 ar gammalt. Jag har aldrig behovt anvanda det sedan jag kopte trucken och da var den ny, sa dar har det suttit genom kyla och varme i alla ar.

Om ni inte gjort det redan så dra ut maskinen så det inte är blött bakom den!

:rofl: Det brukar resultera i torra och spruckna händer dessvärre... Ytterligare en anledning till att avsky diskning...:cautious:

Måste ha sked en konstig mutation i tjejers händer samtidigt som diskmaskinen kom på marknaden eftersom nästan all klagar på torra händer och sprickor när de diskar för hand ...

Jag har diskat för hand i 30 år sedan jag flyttade hemifrån (och 10 år innan) och har aldrig haft problem med torr hud eller sprickor. Trots att jag alltid svurit till Yes diskmedel ...

Om ni inte gjort det redan så dra ut maskinen så det inte är blött bakom den!
Vi har en sån där plast under som det ska "rinna fram" på om det är blött under, men jag har även lagt in en tidning under utan att den blev blöt... Så jag tror inte att det är det felet tyvärr... :( Våran gamla hade ett litet läckage som man fick torka upp efter regelbundet så fungerade maskinen så jag kollade efter det. ;) )

Måste ha sked en konstig mutation i tjejers händer samtidigt som diskmaskinen kom på marknaden ...

Jag har diskat för hand i 30 år sedan jag flyttade hemifrån (och 10 år innan) och har aldrig haft problem med torr hud eller sprickor. Trots att jag alltid svurit till Yes diskmedel ...
Mina händer har aldrig tålt vatten i så stora mängder, jag såg förjävlig ut när jag jobbade med travhästar och spolade hästar flera gånger om dagen, jag fick sova med in smörjda händer på nätterna och bomullshandskar. Sen är det inget nytt, kanske att vi kvinnor vågar tala om vad som ger oss problem, jag har pratat mycket med den äldre generationens kvinnor och de har hyllat diskmaskinen och konstaterat att även deras händer har mått väldigt bra av att slippa handdiska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar