Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är Buketiden för denna gången förbrukad, jag får sån hemskt huvudvärk av den nu så det blir bara snabba checkar varje gång.

Enligt @mandalaki hade alla en röd katt så jag bytte bild, vill inte vara som alla andra :mad:

Men skvallra inte till maffian! Jag har ju städat idag och jag orkar inte få besök av hästmaffian med leriga skor och smutsiga kläder! Hämnden är säkert flottiga handavtryck på fönstrena, bajsränder i toastolen, hö i sängen och jodpaxfläckiga golv :cry:
Du glömde intrampad hästskit i dörrmattan och högen av "tar-det-sen" utanför och innanför ytterdörren.

Fasen va jag älskar vissa på mitt jobb, det är jobbigt när man försöker undvika vissa kollegor men de ser på mig att det är något. De frågar vad det är och då brister hela fasaden och tårarna kommer, fick två kramar av en kollega och även av en inne på trafikledningen. Känns på något sätt bra att veta att det finns personer som fortfarande bryr sig om mig, trots att jag känner mig svag och utsatt när tårarna kommer.

Firefly. Ostbågarna går i näsan mot näsblodet, vinet ska drickas. Och vinet hör genom färg (rött hoppas jag!) ihop med näsblod. Och ost(-bågar) går ju till vin. Cirkeln sluten.

Här slösas inga ostbågar som blodstoppare! (Eller på @minisss för den delen...) Det räckte med den som katten snodde när jag stod lutad över handfatet och min man sprang upp för att hämta nya kläder åt mig.

Saxat från avdelningen för onödig information:

Verkar som om gubben klarade veterinärbesiktningen även detta år, ända anmärkning var lite höga värden på vita blodkroppar. Scan har inte dykt upp med sin bil än, så jag räknar med att klara livhanken ett år till :D

Gick verkligen inte att smyga in på kontoret och lämna lönelappen lite diskret, den som satt där inne tittade upp och såg mig, hade då tårar i ansiktet och flyger upp från stolen "nämen vad är det?" varpå det kommer nya tårar. Fick världens kram över bänken på kontoret.

Sen började vi prata om annat för att komma på andra tankar, halkade in på hästar och då kom chefen, vars dotter ska göra sin första hopptävling imorrn. Så vi pratade lite om det, känns faktiskt bra.
Chefen sa även till mig att han tyckte det var en bra synpunkt jag hade mailat till dom, skickade ett mail om en liten synpunkt jag hade, vilket han tyckte var bra och det skulle tas upp på chaufförsmötena som är snart.

Så ur något ont kommer det oftast något gott sägs det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 487
Senast: netia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 372
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 516
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar