Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute på en ridtur. Stenhårt ute så det blir bara skritt ett tag nu.
Nu är det dags för frukost och lite värme innan hästarna ska ha lunch och jag ska fixa stallet.

Har katt med klagomål igen, vädret är inte i hennes smak och det är så klart husse och mattes fel! Efter ett par minutlånga utflykter ut gav hon upp och gick på lådan. Nu hqr hon krafsat i fem minuter snart, undrar om hon hakat upp sig?

Sitter nu och irriterar mig lite att jag fått en tid bokad på en vårdcentral som jag ska avboka och på lappen står det att man kan göra det via 1177.se eller ringa. Ja, jag loggar då in på 1177, men där finns ingen tid att avboka... är andra gången det händer nu, har det varit så för någon annan också?
Jag tycker det är mycket smidigare och lättare att avboka/boka om tider via nätet, än att behöva anpassa sig efter telefontider osv. (Jag gillar inte att ringa...)
Nu är det dock gjort och jag hoppas jag inte får en kallelselapp igen, avbokade tiden när första lappen kom och sa att jag inte ville boka om tiden, fick en lapp till om kallelse... men jag vill fortfarande inte gå, det skulle vara 3 år mellan kallelserna, men det var bara 1 år sedan jag var där, jag vill inte gå så ofta.....blä :yuck:

Det där funderar jag på när det gäller minusgrader. Åt vilket håll sjunker respektive stiger tempen, verkar vara vissa som rör ihop det... tror det blivit varmare här också.

Blir det kallare sjunker temperaturen, blir det varmare stiger den. Det kvittar om den ligger på plus- eller minus.

Men visst, det är många som rör ihop det när det är minusgrader.

Är det halt också? Jag hade nästan hoppats att snön skulle hinna töa bort så det inte är så halt men icke...

Lite halt är det, jag är glad för broddarna även om det bara är två i varje hov. Ridkompisen har barfotahäst så vi skrittade bara på grusvägen och hon fick hålla sig där det såg bäst ut hela tiden.

Hänger på Landskrona station :meh: 30 min till nästa tåg till Malmö :wtf:
Har ägnat förmiddagen åt att städa i Rasmus skafferier, nu är det rent och fint :laugh::up: (ja jag hade tillåtelse ;) )

(Jag gillar inte att ringa...)
Då skulle du inte stå ut med mitt liv för här kan telefonen ringa vilken tid på dygnet som helst och betyda att det är nån katastrof som hänt som en trasig ambulans mitt i julhelgen, en utgödsling-foderberedning-mjälkanläggning som pajat eller liknande. Jag skruvar på ALLT och här finns inga begränsningar,,,,,,,ja mer än min kassa kropp så det mesta fysiska arbetet får andra göra, jag talar om vad dom ska göra.

Igår tex. så felsökte jag först en "liten" foderblandningsutrustning (det går ner 4 Volvo XC90 i blandaren SAMTIDIGT) och en massa kosse-mys :love: och sen fortsatte jag med en Volvo 740 som inte ville alls och hittade felet, samt avslutade med en whiskey och tacos :d och schäferbus :love: hos grannen.

Ibland ringer inte telefonen på en vecka men sen brukar det bryta lös rena epidemin av grejer som händer,,,,,eller inte händer och då ringer dom mig. :D

Då skulle du inte stå ut med mitt liv för här kan telefonen ringa vilken tid på dygnet som helst och betyda att det är nån katastrof som hänt som en trasig ambulans mitt i julhelgen, en utgödsling-foderberedning-mjälkanläggning som pajat eller liknande. Jag skruvar på ALLT och här finns inga begränsningar,,,,,,,ja mer än min kassa kropp så det mesta fysiska arbetet får andra göra, jag talar om vad dom ska göra.

Igår tex. så felsökte jag först en "liten" foderblandningsutrustning (det går ner 4 Volvo XC90 i blandaren SAMTIDIGT) och en massa kosse-mys :love: och sen fortsatte jag med en Volvo 740 som inte ville alls och hittade felet, samt avslutade med en whiskey och tacos :d och schäferbus :love: hos grannen.

Ibland ringer inte telefonen på en vecka men sen brukar det bryta lös rena epidemin av grejer som händer,,,,,eller inte händer och då ringer dom mig. :D
Alltså det är skillnad på att ringa och att någon ringer till mig, samt när jag skriver att jag inte gillar att ringa snackar vi till OKÄNDA personer. Har inga problem att ringa till kompisar, familj osv.

Jag förstår inte varför ni är så gnälliga :p 21grader inne oeldat och +3 ute,solen lyser så det gör ont i ögonen,dock hade jag klarat mig utan lappmöglet på marken för nu får jag gå ut o montera dubbdäcken på bilen,för precis som någon sa så ska skiten ligga kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 525
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 268
Senast: Kruma
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka