Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det halt också? Jag hade nästan hoppats att snön skulle hinna töa bort så det inte är så halt men icke...Varit ute på en ridtur. Stenhårt ute så det blir bara skritt ett tag nu.
Nu är det dags för frukost och lite värme innan hästarna ska ha lunch och jag ska fixa stallet.
Det där funderar jag på när det gäller minusgrader. Åt vilket håll sjunker respektive stiger tempen, verkar vara vissa som rör ihop det... tror det blivit varmare här också.
Är det halt också? Jag hade nästan hoppats att snön skulle hinna töa bort så det inte är så halt men icke...
Jag är inne på samma spår, men man kan lätt bli lite förvirrad av alla dom som rör ihop det...Blir det kallare sjunker temperaturen, blir det varmare stiger den. Det kvittar om den ligger på plus- eller minus.
Men visst, det är många som rör ihop det när det är minusgrader.
Funderar på om jag ska hålla mig på banan idag, där det inte är någon is.Lite halt är det, jag är glad för broddarna även om det bara är två i varje hov. Ridkompisen har barfotahäst så vi skrittade bara på grusvägen och hon fick hålla sig där det såg bäst ut hela tiden.
Jag är inne på samma spår, men man kan lätt bli lite förvirrad av alla dom som rör ihop det...
Funderar på om jag ska hålla mig på banan idag, där det inte är någon is.
Ja, jag antar att vintern har kommit på riktigt nu.Det låter som en plan. Däremot ser det ut som det ska vara såhär i minst en vecka framåt så det är väl bara att bita ihop.
Se där.Jag är en av dem som rör ihop det, varje gång![]()
Gillar såklart inte att han är död, gillar att det uppmärksammas vilket liv och, framförallt, all bra musik han gjorde.
Då skulle du inte stå ut med mitt liv för här kan telefonen ringa vilken tid på dygnet som helst och betyda att det är nån katastrof som hänt som en trasig ambulans mitt i julhelgen, en utgödsling-foderberedning-mjälkanläggning som pajat eller liknande. Jag skruvar på ALLT och här finns inga begränsningar,,,,,,,ja mer än min kassa kropp så det mesta fysiska arbetet får andra göra, jag talar om vad dom ska göra.(Jag gillar inte att ringa...)
Alltså det är skillnad på att ringa och att någon ringer till mig, samt när jag skriver att jag inte gillar att ringa snackar vi till OKÄNDA personer. Har inga problem att ringa till kompisar, familj osv.Då skulle du inte stå ut med mitt liv för här kan telefonen ringa vilken tid på dygnet som helst och betyda att det är nån katastrof som hänt som en trasig ambulans mitt i julhelgen, en utgödsling-foderberedning-mjälkanläggning som pajat eller liknande. Jag skruvar på ALLT och här finns inga begränsningar,,,,,,,ja mer än min kassa kropp så det mesta fysiska arbetet får andra göra, jag talar om vad dom ska göra.
Igår tex. så felsökte jag först en "liten" foderblandningsutrustning (det går ner 4 Volvo XC90 i blandaren SAMTIDIGT) och en massa kosse-mysoch sen fortsatte jag med en Volvo 740 som inte ville alls och hittade felet, samt avslutade med en whiskey och tacos
och schäferbus
hos grannen.
Ibland ringer inte telefonen på en vecka men sen brukar det bryta lös rena epidemin av grejer som händer,,,,,eller inte händer och då ringer dom mig.![]()
Jag förstår inte varför ni är så gnälliga21grader inne oeldat och +3 ute,solen lyser så det gör ont i ögonen,dock hade jag klarat mig utan lappmöglet på marken för nu får jag gå ut o montera dubbdäcken på bilen,för precis som någon sa så ska skiten ligga kvar.