Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det är skillnad på att ringa och att någon ringer till mig, samt när jag skriver att jag inte gillar att ringa snackar vi till OKÄNDA personer. Har inga problem att ringa till kompisar, familj osv.
Ju flera okända man ringer till desto säkrare blir man för vad kan hända liksom? Igår ringde jag en helt okänd människa på ett företag i Danmark, före jul snackade jag med en helt okänd norrman och bollade lite ideer med honom och löste ett problem. Han ska åt det här hållet i vår så då ska han bo över här hos mig några nätter istället för att ta in på hotell. Han jobbar på ett företag som håller på med inomgårdsutrustningar så vi har ju en hel del gemensamt. :)

Jag var definitivt inte såhär förr men sen kom jag till en punkt i livet där jag konstaterade "men vafan kan hända egentligen" och sen har jag bara kört på och har vänner och bekanta lite överallt, samt bekantas bekanta och vänners vänner som vet att jag finns. :)

Ju flera okända man ringer till desto säkrare blir man för vad kan hända liksom? Igår ringde jag en helt okänd människa på ett företag i Danmark, före jul snackade jag med en helt okänd norrman och bollade lite ideer med honom och löste ett problem. Han ska åt det här hållet i vår så då ska han bo över här hos mig några nätter istället för att ta in på hotell. Han jobbar på ett företag som håller på med inomgårdsutrustningar så vi har ju en hel del gemensamt. :)

Jag var definitivt inte såhär förr men sen kom jag till en punkt i livet där jag konstaterade "men vafan kan hända egentligen" och sen har jag bara kört på och har vänner och bekanta lite överallt, samt bekantas bekanta och vänners vänner som vet att jag finns. :)
Det kanske är psykiskt lätt för vissa, men det betyder inte per automatik att det är det för alla andra också. Det finns dom av oss som får ångest och verkligen inte vill ringa, trots att vi vet att vi inte kommer dö.

Jag förstår inte varför ni är så gnälliga :p 21grader inne oeldat
Jag hade 12,5 inne när jag vaknade. :yuck: Nästa vinter bor jag förhoppningsvis i ett välisolerat fryssläp och passar måtten så har jag ett till som ska bultas ihop till en tvårummare. :up:

Det kanske är psykiskt lätt för vissa, men det betyder inte per automatik att det är det för alla andra också. Det finns dom av oss som får ångest och verkligen inte vill ringa, trots att vi vet att vi inte kommer dö.
Det där bruker ge sig med åldern, ju äldre och "förståndigare" man blir desto lättare blir det. Hjärnan verkar bli lite omprogrammerad fast på vissa tar det längre tid att komma dit. :)

Förkyld.
Var uppe en sväng i morse.
Har dåligt samvete för att jag legat i sängen sen dess.
Men det får man väl när man är snorig och ögonen rinner?
Måste dock upp och äta snart, så än är jag inte död

Jag sa väl att det är permafrost under kåken? :turd: Golvet vilar på kluvna och delvis ruttna stockar, trossbotten saknas helt och enda "isoleringen" är nöthårsplattor från en datacentral som skulle rivas och som jag fick tag på, innan låg bara en sunkig heltäckningsmatta ovanpå en heltäckningsmatta ovanpå en heltäckningsmatta (ja det var 3 lager hundnedpissad och äcklig heltäckningsmatta ovanpå VÄGGspånskivan) :yuck: som skulle kallas golv. Fuskbygge, oh yeah! :banghead: :yuck: :turd:

Det där bruker ge sig med åldern, ju äldre och "förståndigare" man blir desto lättare blir det. Hjärnan verkar bli lite omprogrammerad fast på vissa tar det längre tid att komma dit. :)
Fast det är inte så lätt att det bara kommer med åldern, om det vore så skulle inte jag ha några problem nu men det har jag trots att jag blivit äldre. Jag tror inte att man kan dra alla över en kam och säga att det blir bättre med åldern, det enda man själv kan göra är att aktivt jobba på det, det är inget problem som försvinner av sig självt tyvärr.

Det finns ju vissa som tyckt att jag ska skaffa ett husdjur men varför en katt och begränsa sig? :D

1259050807_4dea5e02cd.jpg

Lagen säger förvisso att man måste ha vinterdäck om vinterväglag råder, så i år hade det rent teoretiskt sett gått att köra lagligt med sommardäck fram till mitten/slutet av december. :p
Vet många rör ihop det där också, precis som med minusgraderna. :rofl: :rofl:

Nej. Man får ha på dubbdäcken tidigare än 1:a december om vinterväglag råder. Efter 1:a december ska vinterdäcken på.

Enligt Transportstyrelsen: http://www.transportstyrelsen.se/vinterdack

Fast det är inte så lätt att det bara kommer med åldern, om det vore så skulle inte jag ha några problem nu men det har jag trots att jag blivit äldre. Jag tror inte att man kan dra alla över en kam och säga att det blir bättre med åldern, det enda man själv kan göra är att aktivt jobba på det, det är inget problem som försvinner av sig självt tyvärr.
Så är det, gör man inget konkret själv så lär problemen vara kvar. :up:

Nej. Man får ha på dubbdäcken tidigare än 1:a december om vinterväglag råder. Efter 1:a december ska vinterdäcken på.

Läs en gång till! OM det är vinterväglag ska vinterdäck vara på,här fick vi vinterväglag i söndags,det hindrade inte att min bil rullade dom 4km till byn igår :o men jag vill inte vara ansvarig för att nya bilen eller någon medtrafikant råkar illa ut så det får bli däckbyte idag.

Ehm. Jag hann knappt tänka "Nu ska jag städa lite" förrän en vän ringde. Hon har visst vägarna förbi och undrade om vi ska ses en sväng, fika lite osv. Passar rätt bra med städning nu alltså, för det ser ut som ett bombnedslag här :angel:

Nu tror jag att du missuppfattade mig,
"Ditt fordon ska ha vinterdäck från 1 december–31 mars OM det är vinterväglag", är det inte vinterväglag i December behöver du inte ha vinterdäck, däremot blir det vinterväglag så måste man ha, och många sätter på vinterdäcken för att slippa mecka den dagen vädret slår om.

För övrigt får man ha vinterdäck när man vill, om det befaras bli vinterväglag. :) Kanske börjar bli aktuellt nu när årstiderna rubbas och det kanske är vinter när det egentligen ska va sommar? :p
"Det är tillåtet att använda dubbdäck under perioden 1 oktober–15 april. Om det är eller befaras bli vinterväglag får du använda dubbdäck även annan tid."

Ehm. Jag hann knappt tänka "Nu ska jag städa lite" förrän en vän ringde. Hon har visst vägarna förbi och undrade om vi ska ses en sväng, fika lite osv. Passar rätt bra med städning nu alltså, för det ser ut som ett bombnedslag här :angel:
Det är en bra motivation, hade samma motivation igår och jisses va effektiv städningen blev. Sen kom förvisso inte besöket, men jag fick städat. :up:

Läs en gång till! OM det är vinterväglag ska vinterdäck vara på,här fick vi vinterväglag i söndags,det hindrade inte att min bil rullade dom 4km till byn igår :o men jag vill inte vara ansvarig för att nya bilen eller någon medtrafikant råkar illa ut så det får bli däckbyte idag.

Aha. Det är aldrig något man behöver ta ställning till här. Även om det inte är snö ska det mycket till innan det inte är någon frosthalka i december (jag har aldrig varit med om att det inte varit någon frost i december).

Kör man försiktigt är det enligt min mening inga problem att göra som du gjorde. Jag har kört upp på byn och till lokala bilverkstan med sommardäck fast det varit frost. Nyckelordet är "försiktigt" vilket många missar även MED vinterdäck :meh:

Saltar de mycket där du bor eller blir det snöväg när snön väl kommer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 522
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 264
Senast: Kruma
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka