Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag skrev såhär:

"Att folk sitter och skrattar åt detta? Att det ses som underhållning? Det övergår mitt förstånd. Vilka fantastiska och snälla djur som ställer upp på hårda dunsar i ryggen, ryck och slit i känsliga munnar... Men är det verkligen "underhållning"? Blir illa berörd att folk sitter hemma i tv-soffan och skrattar åt detta. Än mer att SVT väljer att sända detta.
Dessa "ryttare" skulle behöva flera år av seriös träning av balans, koordination, hjälpgivning innan hoppning ens stod på agendan.
Vi vet alla som någonsin försökt hur svårt det är att vara ryttare. Vi har alla gjort fel, vi har ryckt hästar i munnen av misstag eller dunsat hårt i sadeln av okunskap. Men vi har kämpat för att bli bättre! Vi har älskat våra hästar, gått till stallet varje dag och försökt vara ödmjuka inför djuren. År efter år har vi kämpat för att lära oss ridningens ädla konst. Vårt perspektiv har varit långsiktigt.
Att detta är "tv-underhållning" är inget annat än vidrigt rent ut sagt!"

:up: :bow: :bow:

Legat i sängen sen jag kom hem. Jättekul dag med mina trevliga kollegor, men det är fan att det ska ta så mycket ork :( Vara med på middagen under kvällen hade varit en omöjlighet. På sista stället började världen gunga så jag fick sätta mig för att inte tuppa av.

Men har fått träffa bison, älg, strutsar och emuer idag :D
Jag vill ha ett par emu i trädgården tror jag :angel:

Klockan ringer kvart över fyra imorgon så det börjar bli läge att uppsöka sängen. Som tur är så har jag ett kortpass imorgon, tar längre tid att åka dit enkel resa än att jobba ;)
Natti tråden!

Är jätte trött.
Var ut till Kaptenstallet med min KP och lite hästgrejer. Jädra lång bit att åka. Trodde aldrig att vi skulle komma fram. Och kolsvart var det.
Få se om jag får mina grejer sålda nu.
Väl hemma tittar jag på dumburken och fikar.
Känner mig tom. Det är mycket minnen i mina hästgrejer från min gammelman. Båda bra och dåliga saker.
Sen tycker jag att jag blir lite lurad när de sätter så låga priser på allt...
Har nu 3 kassar med hästgrejer + några täcken kvar hemma. Lite grejer på landet oxå

jag skrev såhär:

"Att folk sitter och skrattar åt detta? Att det ses som underhållning? Det övergår mitt förstånd. Vilka fantastiska och snälla djur som ställer upp på hårda dunsar i ryggen, ryck och slit i känsliga munnar... Men är det verkligen "underhållning"? Blir illa berörd att folk sitter hemma i tv-soffan och skrattar åt detta. Än mer att SVT väljer att sända detta.
Dessa "ryttare" skulle behöva flera år av seriös träning av balans, koordination, hjälpgivning innan hoppning ens stod på agendan.
Vi vet alla som någonsin försökt hur svårt det är att vara ryttare. Vi har alla gjort fel, vi har ryckt hästar i munnen av misstag eller dunsat hårt i sadeln av okunskap. Men vi har kämpat för att bli bättre! Vi har älskat våra hästar, gått till stallet varje dag och försökt vara ödmjuka inför djuren. År efter år har vi kämpat för att lära oss ridningens ädla konst. Vårt perspektiv har varit långsiktigt.
Att detta är "tv-underhållning" är inget annat än vidrigt rent ut sagt!"
:heart:bow:

Haha jag vet egentligen hur det är @tornblomma
Har ju åkt en del under åren men nu var det ett tag sen.
Aldrig egentligen råkat ut för nåt eller sett nåt då, inte ens nattetid.
Lite berusade såklart men inte nåt annat.

Ser oerhört mycket fram emot att gå hem tidigare från praktiken imorgon (kör långa dagar i övrigt för att få gå halvdag på fredagar). Idag har jag varit rätt mosig i hjärnan, så en helg är välbehövlig. Känns helt galet att två veckor redan är slut, dom här sex veckorna kommer försvinna fortare än vad jag egentligen vill. Har verkligen hamnat på ett toppenställe :up:

Jag var ju så stolt att jag kom ihåg att boka tvättstugan som ni kanske minns? den var visst idag för ett gäng timmar sen men jag var inte där :o
planen var att lägga in påminnelse i mobilen om det men ni vet jag ska bara så fixar det sen :banghead:

Lösning:
Tittar på fb Family living - the true story och nu känns det som att den missade tiden kvittar helt.

Det var en lång dag men sällskapet gjorde det överkomligt :) Nu ska jag sova för att imorgon jobba halvdag följt av stallet och lite hemmahäng.

Vaknade av att en granne tydligen fick ett stort behov av att motionera sin motorsåg vid halv elva :meh:
Nytt försök att sova nu då..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 573
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
599
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama