Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla som känner mig vet att jag är:
1. Jag är katastrofalt klantig
2. Jag är katastrofalt glömsk
3. Jag tappar bort saker ca jämt

Av ngn outgrundlig anledning skickade chefen ut mig på stan med en påse med innehåll värde runt 100 000.
Min paranoia nådde inga gränser. Passerade ett gäng på Sergelstorg och var säker på att bli rånad, gick in på ICA och köpte räkor och var säker på att jag skulle tappa bort påsjäveln.
Meeeen jag klarade det! Yolo! :rofl:

Är såå glad att jag faktiskt red min lektion idag, trots att jag är sjuk. Det gick så bra! :D Jag har haft så dåligt självförtroende i ridningen efter ett år med en instruktör jag inte funkade med. Den nya instruktören funkar jag mycket bättre med och hon har verkligen försökt hjälpa mig i detta. Idag hade jag en av mina favoriter och vi hade hopplektion. Gick så himla bra :D :bump:

Försöker kolla på svenska hollywoodfruar på play, men internethastigheten här är inte tillräckligt bra :meh:

Jag vet inte om jag får eller om det går (FB) att länka?
Fråga @tornblomma ;):)

jag skrev såhär:

"Att folk sitter och skrattar åt detta? Att det ses som underhållning? Det övergår mitt förstånd. Vilka fantastiska och snälla djur som ställer upp på hårda dunsar i ryggen, ryck och slit i känsliga munnar... Men är det verkligen "underhållning"? Blir illa berörd att folk sitter hemma i tv-soffan och skrattar åt detta. Än mer att SVT väljer att sända detta.
Dessa "ryttare" skulle behöva flera år av seriös träning av balans, koordination, hjälpgivning innan hoppning ens stod på agendan.
Vi vet alla som någonsin försökt hur svårt det är att vara ryttare. Vi har alla gjort fel, vi har ryckt hästar i munnen av misstag eller dunsat hårt i sadeln av okunskap. Men vi har kämpat för att bli bättre! Vi har älskat våra hästar, gått till stallet varje dag och försökt vara ödmjuka inför djuren. År efter år har vi kämpat för att lära oss ridningens ädla konst. Vårt perspektiv har varit långsiktigt.
Att detta är "tv-underhållning" är inget annat än vidrigt rent ut sagt!"

jag skrev såhär:

"Att folk sitter och skrattar åt detta? Att det ses som underhållning? Det övergår mitt förstånd. Vilka fantastiska och snälla djur som ställer upp på hårda dunsar i ryggen, ryck och slit i känsliga munnar... Men är det verkligen "underhållning"? Blir illa berörd att folk sitter hemma i tv-soffan och skrattar åt detta. Än mer att SVT väljer att sända detta.
Dessa "ryttare" skulle behöva flera år av seriös träning av balans, koordination, hjälpgivning innan hoppning ens stod på agendan.
Vi vet alla som någonsin försökt hur svårt det är att vara ryttare. Vi har alla gjort fel, vi har ryckt hästar i munnen av misstag eller dunsat hårt i sadeln av okunskap. Men vi har kämpat för att bli bättre! Vi har älskat våra hästar, gått till stallet varje dag och försökt vara ödmjuka inför djuren. År efter år har vi kämpat för att lära oss ridningens ädla konst. Vårt perspektiv har varit långsiktigt.
Att detta är "tv-underhållning" är inget annat än vidrigt rent ut sagt!"
:bow::bow::bow:

Kanske ska göra lite kaffe, sen ta kväller.
Den däringa mensen lär väl komma lagom tills myset med ❤ imorgon
Längtar ju

Fan fan fan. Vill verkligen ingenting, inte ens sova egentligen. Men MÅSTE gå upp och tvätta av mascaran eftersom jag bäddade rent idag :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 573
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
599
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama