Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pengar ÄR inte allt!
Sök! Och förhandla om tiden!Fan i perkele. Drömtjänsten på en konkurrerande företag är ledig. Rent logiskt borde jag söka den. Det skulle se jävligt bra ut på CVt... samtidigt är den heltid och jag vill helst inte jobba heltid. Och jag älskar mitt jobb, chefen och mina kollegor
Massvis med kramar! Se till att du gör något roligt, så länge det inte tar för mycket energi (det var vad jag bell tillsagd att göra av min terapeut förra veckan inför nästa möte. Dvs jag fick 1.5 vecka på mig att göra något som skulle vara roligt).
Hur många månader är det kvar tills det är löst?
@EmmaW Gullunge
Kram!
Jag kan inte braka helt.jag vet att det inte är något man väljer men jag kan bara inte, får inte. Om jag gör det så kan jag lika gärna lägga mig ner och dö. Jag måste fixa det här, jag vet bara inte alls hur...Känner igen den känslan
Har inga bra råd alls.
Jag brakade ju helt så hade inget val jag
Fast.... Om man anmäler intresse så får de erbjuda dig det bästa de kan - om de vill ha dig.Alla anställningar är väl en förhandling om villkor?Håller med! Det är därför jag inte vill jobba heltid
Det ser dock inte så bra ut att söka en tjänst som "alla vill ha" och redan från början börja deala om tjänstens upplägg... blir nog ingen ansökan
Fast.... Om man anmäler intresse så får de erbjuda dig det bästa de kan - om de vill ha dig.Alla anställningar är väl en förhandling om villkor?
För du har väl ändå inte tänkt tigga och be om tjänsten....
Vill de ha dig så.. Annars kan de ta nån annan.
Jag brukar kunna vända om, känna glädje i roliga saker och positivitet även om livet är tufft men nu går det inte alls längre. Jag blir inte glad längre oavsett vad jag gör. Jag har testat massor men inget, inte ens djuren får mig att känna ren glädje längre.
4 -6 månader kommer det ta under förutsättningar att jag fixar att jobba....
Ja kanske! Har sökt en tjänst där tidigare och fick då kalla fötter och valde att stanna kvar på nuvarande jobb. Fick då höra att jag var välkommen åter om jag ångrade mig.
Dock tänker jag inte göra ett skit innan jag vet om jag är döende eller ej! Fick ingen tid på vc imorgon men måste dit nästa vecka för att undersöka saken.
Man brukar kunna ringa på morgonen samma dag för en tid hos vc.
Jag misstänker dock att något som du tänker att är ett drömjobb inte är något som vem som helst kan jobba med? Alltså lär de inte ha allt för många lämpliga sökanden även om det är en attraktiv tjänst? Om du då vet att du skulle klara jobbet bra och de visar sig vilja ha dig.. Sök, kolla om det går att förhandla lite om upplägget och tacka nej om det inte går att komma överens om något bra?Håller med! Det är därför jag inte vill jobba heltid
Det ser dock inte så bra ut att söka en tjänst som "alla vill ha" och redan från början börja deala om tjänstens upplägg... blir nog ingen ansökan
De har dropin men astidigt på morgonen. Får masa mig dit nästa vecka tillsammans med stans 7854225676 pensionärer Några bokningsbara tider fanns inte förrän i februari...
Fram till dess betraktar jag mig själv som döende (Yolo på den, sjukskrev mig imorgon )
Ta ett glas vin. Eller sprit.Fram till dess betraktar jag mig själv som döende (Yolo på den, sjukskrev mig imorgon )
Jo jag har ett nytt jobb. Det går bra. Inga problem. Men jag känner mig mest likgiltig, jag orkar knappt jobba det jag ska just nu.Men hade inte du nytt jobb?
Kanske du behöver vara sjukskriven på deltid? Heltid behövs inte alltid, men deltid för att du ska orka med vardagen.Jo jag har ett nytt jobb. Det går bra. Inga problem. Men jag känner mig mest likgiltig, jag orkar knappt jobba det jag ska just nu.
Jag misstänker dock att något som du tänker att är ett drömjobb inte är något som vem som helst kan jobba med? Alltså lär de inte ha allt för många lämpliga sökanden även om det är en attraktiv tjänst? Om du då vet att du skulle klara jobbet bra och de visar sig vilja ha dig.. Sök, kolla om det går att förhandla lite om upplägget och tacka nej om det inte går att komma överens om något bra?
Jag jobbar "bara" 76% så jag borde egentligen orka.... just nu går dagarna ut på att orka just det, det livsnödvändiga. Som att äta, det går sådär just nu....Kanske du behöver vara sjukskriven på deltid? Heltid behövs inte alltid, men deltid för att du ska orka med vardagen.
Inga måsten utöver jobbet och det livsnödvändiga (typ få i dig mat och ta en dusch nån gång ibland) ett tag.